Toeristentreinen

Alles over reizigerstreinen in België.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Toeristentreinen 2017

Bericht door Eimai »

Merijn schreef:Weet er ook iemand of er eind juni terug speciale treinen ingezet zullen worden voor (school)groepen?
Alleszins al enkele treinen naar Cambron-Casteau voor Pairi-Daiza.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Toeristentreinen 2017

Bericht door Treinenman »

Zijn er wel toeristentreinen die gereden worden met Desiro's, en welk rollend materieel wordt dit jaar gebruikt voor de T-treinen naar de kust?
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Toeristentreinen 2017

Bericht door Merijn »

In de planner staat er eind juni alvast een extra trein voor De Panne vermeldt, met name TRN18001. Heeft er iemand zicht welk materieel er gebruikt zal worden?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Toeristentreinen 2017

Bericht door 260689 »

Merijn schreef:In de planner staat er eind juni alvast een extra trein voor De Panne vermeldt, met name TRN18001. Heeft er iemand zicht welk materieel er gebruikt zal worden?
Dat zijn de extra school treinen. Tegen donderdag kan ik u dat weten te zeggen
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Toeristentreinen 2017

Bericht door ostbahnhof »

vandaag toevallig gespot: op lijn 27 in Kontich-Lint thv afspliting naar Lier komende uit Mechelen, de ICT Blankenberge Neerpelt bestaande uit 4 MW41. Een goederentrein met 1339 en 1321 kreeg daardoor rood richting Mechelen.
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Toeristentreinen 2017

Bericht door ToMiKoN »

Treinenman schreef: 09 jun 2017, 19:29 Zijn er wel toeristentreinen die gereden worden met Desiro's, en welk rollend materieel wordt dit jaar gebruikt voor de T-treinen naar de kust?
Ik zie toch iedere dag Desiro's in Blankenberge staan in de uitwijksporen. Dus deze worden zeker gebruikt. Waarschijnlijk uit Antwerpen, maar dat is giswerk.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Toeristentreinen 2017

Bericht door bram2727 »

In de week rijden ale 3 de treinen uit Antwerpen naar Blankenberge met Desiro's. Ook van uit Charleroi rijdt er een Desiro's in de week
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Toeristentreinen 2017

Bericht door Treinenman »

Was de T-trein Neerpelt-Blankenberge niet met 5 stellen MW41 i.p.v. 4 stellen, of is 5 stellen enkel bij warm en zonnig weer?
Voor zover ik me herinner werden er steeds 5 stellen gebruikt voor deze treinen.

En waarom rijdt de T-trein Turnhout-Blankenberge alleen op zaterdag, zon- en feestdagen?
De trein is altijd een beetje reizen.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Toeristentreinen 2017

Bericht door Matthias »

Treinenman schreef: 24 aug 2017, 16:15 Was de T-trein Neerpelt-Blankenberge niet met 5 stellen MW41 i.p.v. 4 stellen, of is 5 stellen enkel bij warm en zonnig weer?
Voor zover ik me herinner werden er steeds 5 stellen gebruikt voor deze treinen.

En waarom rijdt de T-trein Turnhout-Blankenberge alleen op zaterdag, zon- en feestdagen?
Heel deze zomer is de trein Neerpelt-Blankenberge tijdens de week al met 4 MW41 (bron: passeert dagelijks voorbij mijn raam), maar inderdaad, ik herinner mij vorig jaar ook 5 stellen voor deze trein.
Ik denk dat de T-trein Turnhout-Blankenberge enkel in het weekend rijdt omdat er dan een stam met M6 niets te doen heeft in Turnhout, in de week wordt die ingezet op Turnhout-Binche. Daarnaast denk ik ook niet dat er op een weekdag nog een extra rechtstreeks verbinding nodig is vanuit Herentals naar Blankenberge, maar daar kan ik me in vergissen.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Toeristentreinen 2017

Bericht door Treinenman »

Ik dacht dat vijf stellen MW41 de normale samenstelling was voor de T-treinen Neerpelt-Blankenberge. Zo was dat toch de voorbije jaren. Vier lijkt me wel weinig, zeker op drukke dagen.
Op YT heb ik filmpjes van deze trein gezien en soms bestond deze uit slechts 3 stellen MW41.

Helaas zijn de toiletten wel vrij vaak defect in deze treinstellen. Hebben andere treinstellen/rijtuigen dit ook?

Het is daarnaast opvallend dat dit de enige T-treinen zijn die met dieselstellen gereden worden, hoewel het traject grotendeels bovenleiding heeft.
Vorig jaar in SJ gelezen dat het destijds wellicht de laatste keer was dat er dieselstellen in Blankenberge zouden komen. Er zou in de plaats een T-trein Mol-Blankenberge komen met Desiro's. Maar waarom men nu voor Desiro's kiest en niet voor bv M6... maar het is niet doorgegaan.
De trein is altijd een beetje reizen.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Toeristentreinen 2017

Bericht door Matthias »

Treinenman schreef: 27 aug 2017, 17:18 Ik dacht dat vijf stellen MW41 de normale samenstelling was voor de T-treinen Neerpelt-Blankenberge. Zo was dat toch de voorbije jaren. Vier lijkt me wel weinig, zeker op drukke dagen.
Op YT heb ik filmpjes van deze trein gezien en soms bestond deze uit slechts 3 stellen MW41.

Helaas zijn de toiletten wel vrij vaak defect in deze treinstellen. Hebben andere treinstellen/rijtuigen dit ook?

Het is daarnaast opvallend dat dit de enige T-treinen zijn die met dieselstellen gereden worden, hoewel het traject grotendeels bovenleiding heeft.
Vorig jaar in SJ gelezen dat het destijds wellicht de laatste keer was dat er dieselstellen in Blankenberge zouden komen. Er zou in de plaats een T-trein Mol-Blankenberge komen met Desiro's. Maar waarom men nu voor Desiro's kiest en niet voor bv M6... maar het is niet doorgegaan.
Ik heb vandaag nog eens geteld en het waren wederom 4 MW41'en, dus ik denk dat dit effectief de normale samenstelling is dit jaar.
Plaats reactie