Nieuwe materieelinzet op Brussel - Luxemburg

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nieuwe materieelinzet op Brussel - Luxemburg

Bericht door Steve »

Iain Dobson schreef: 04 sep 2017, 23:13
Steve schreef: 03 jul 2017, 12:25
Shrek schreef: Dus: Ik denk dat we vanaf volgend jaar veel treinen met HLE13+I11Bdx en HLE13+M6Bx gaan zien...
Er zijn trouwens I11 Bdx met hopen, daarvan er enkele vinden is geen probleem. Misschien worden het wel samenstellingen met M6 met daarachter een I11Bdx :)
Heel fijn maar dan ben ik enorm benieuwd waar ze die gaan halen. Misschien zijn er nog een paar I11 Bdx op overschot maar "gewone" I11 laat staan M6 zijn er bij mijn weten echt niet zoveel van op overschot dat je er plots de hele Brussel - Luxemburg mee kunt doen...
Apologies for posting in English.

I understood that the current Genk to Blankenberge/Knokke trains are no longer going to split at Brugge and would become a Genk - Blankenberge service with a shuttle between Brugge and Knokke connecting into the trains. If that is the case then will there be available M6 Bx from these trains to put on the front of any Brussel Zuid - Luxembourg trains?

Iain
Klopt, met dat verschil dat Knokke - Brugge meer dan een eenvoudige pendeldienst zou worden: de huidige IC Luchthaven - Brugge wordt tot Knokke doorgetrokken.

Er zullen dus wel een paar M6-stuurrijtuigen vrijkomen op die manier, maar dat maakt geen groot verschil voor de IC naar Luxemburg, waar vooral "gewone" M6-rijtuigen nodig zullen zijn.

Ander materieel dan M6 inzetten op de "nieuwe" Blankenberge - Genk lijkt me alvast in de ruime spits niet wenselijk, want de huidige treinen met 10 M6'en zitten zowel tussen Brussel en Hasselt als tussen Brussel en Brugge flink vol.
Plaats reactie