Nieuwe software schermen Desiro

Alles over reizigerstreinen in België.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door Ducktape »

Reclame voor NMBS producten verschijnt er ook op, zoals de Go Unlimited onlangs, of reclame voor de luchthaventrein.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door groentje »

Ik kan niet oordelen of het contrast groot genoeg is voor slechtzienden, en hoop dat er real-time informatie is voorzien, zoals aansluitingen en vertraging. Voor de rest ziet het er behoorlijk uit.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door Glodenox »

Het contrast lijkt me wel voldoende. Op de terugrit waren er was er weer die software op de schermen, maar ook dan geen realtime informatie (met een zeer beperkte vertraging, dus misschien te weinig om weer te geven). De melding van aansluitingen heb bij het naderen van een station heb ik niet gezien, terwijl dat er normaal gezien wel komt in Brussel Noord. Maar dat was ook bij de vorige versie af en toe niet aanwezig.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door AlexNL »

Dit ziet er heel netjes uit, ik vind het een flinke verbetering ten opzichte van de vorige versie.

Wat ik een beetje mis bij de lijst met nog komende stations, zijn de verwachte aankomsttijden.
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door wbrm »

Dubbel
Laatst gewijzigd door wbrm op 27 jan 2018, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door wbrm »

AlexNL schreef: 27 jan 2018, 18:32 Dit ziet er heel netjes uit, ik vind het een flinke verbetering ten opzichte van de vorige versie.

Wat ik een beetje mis bij de lijst met nog komende stations, zijn de verwachte aankomsttijden.
En aankomstperron is ook handig bij het overstappen. Ten minste als je het station een beetje kent.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door Asterix »

wbrm schreef: 27 jan 2018, 19:54
AlexNL schreef: 27 jan 2018, 18:32 Dit ziet er heel netjes uit, ik vind het een flinke verbetering ten opzichte van de vorige versie.

Wat ik een beetje mis bij de lijst met nog komende stations, zijn de verwachte aankomsttijden.
En aankomstperron is ook handig bij het overstappen. Ten minste als je het station een beetje kent.
Dan moet je ook wel zeker zijn dat dat perron wordt behouden. Niet zelden wordt dit op het allerlaatste ogenblik nog veranderd.
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door wbrm »

In het buitenland zag ik het al hoor. Trouwens de reizigers in het station moeten toch tijdig op de hoogte zijn van spoorveranderingen (x minuten om ze de kans te geven het juiste perron te bereiken) dus kan diezelfde info in die tijd net zo goed richting de treinen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door Asterix »

Dan zal die informatie toch heel snel die schermen moeten bereiken. Niet zelden zit er niet meer dan 2 minuten tussen spoorverandering en trein aan perron.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door groentje »

En dan missen een aantal reizigers de trein, ondanks dat ze perfect op tijd in het station waren.. Met mijn ervaring heb ik ook al veel geluk (nodig!) gehad om sommige treinen te halen die van spoor waren veranderd, wat dus niet normaal is. Nog erger is het wanneer een spoorverandering op het laatste moment wordt geannuleerd, omdat er dan zelfs geen aandacht op wordt getrokken door de aankondigingsborden.
In sommige gevallen lijkt het er op dat TCr's niet goed beseffen wat de logistieke gevolgen zijn van een spoorverandering, zeker in de spits en/of met reizigers met veel bagage... Niks tegen oordeelkundig gebruik van spoorveranderingen, maar dan wel op tijd en liefst met een Ostch om de aansluitingen te garanderen. Last-minute is slechts een goed idee als het cross-platform kan, of wanneer de trein lang genoeg kan wachten.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door dentheo »

Spoorveranderingen zijn een risico.
Ik heb meegemaakt dat men een spoor veranderde terwijl ik er al was.
Dat viel nog mee, redelijk omgeroepen.
Een kennis van ons die een koffie was gaan drinken had het spoornr. onthouden, keek NIET naar het verzamelbord en ging na de koffie naar het "oude" spoor.
Daar was ondertussen een andere trein aangekondigd.... daar was de aanduiding van de "verhuis" die vorige trein totaal niet meer te zien...

Het is niet simpel.....naar mijn gevoel mag men ook eens nadenken over de ideale plaats van die verzamelborden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door Matthias »

Ik zat vandaag ook op een trein met vernieuwde schermen en real-time info wordt wel gegeven op de manier van de oude schermen. Ook aansluitingen worden vermeld met het voorziene vertrekspoor. Tussendoor is er reclame voor NMBS producten en verschijnt ook de melding 'Goedenamiddag, welkom in 1e klas'. De aansluitingen voor het volgende station worden nu ook vermeld al gedurende de hele rit naar dat volgende station, en niet pas wanneer je het station nadert.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door Asterix »

groentje schreef: 28 jan 2018, 16:00In sommige gevallen lijkt het er op dat TCr's niet goed beseffen wat de logistieke gevolgen zijn van een spoorverandering, zeker in de spits en/of met reizigers met veel bagage...
En als ze het wél beseffen, komt men van hogerhand van zijn oren maken dat Infrabel geen B2C-bedrijf is en het dus niet aan ons is om te denken aan de klanten.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door Glodenox »

Vandaag nog eens de nieuwe schermen voor mij gehad. Als je er recht voor zit is de blauwe kleur iets donkerder, maar het is in het echt toch iets lichter dan wat er op deze foto zichtbaar is.
Op zich niets nieuws gezien, maar het viel me wel op dat er linksonderaan 2018 (met de 18 dus in het vet) lijkt te staan. Wel wat raar om te zien.
Afbeelding
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Bericht door Glodenox »

En op de terugweg waren de schermen in een andere lus aan het werken. Eerst en vooral was er dit overzichtsscherm waar alle komende haltes op stonden:

Afbeelding

Alsook de reclame-schermen waarover eerder sprake was in deze topic, maar ik tot nu toe nog niet had gezien. Ook was er het "Goedenamiddag, welkom in 2e klas" (sic) scherm, maar de foto daarvan was veel te wazig.

Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie