Pagina 3 van 7

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 11 feb 2018, 14:39
door Glodenox
En recent ook real-time informatie kunnen zien. Daarmee heb ik ongeveer alles gezien, denk ik.
Afbeelding Afbeelding

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 11 feb 2018, 16:08
door antwerpenaar
Deze hadden we hier nog niet gezien :sneeuwlandschap met bergen.
Afbeelding

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 11 feb 2018, 20:36
door AlexNL
Zeer netjes.

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 31 mar 2018, 08:04
door Portbou
Ik begrijp dat het verschil tussen eerste en tweede klasse in de Desiro erg klein is en dat het geen kwaad kan om ook de schermen te gebruiken om de reizigers die verkeerd zouden zitten te waarschuwen.

Maar in tweede klasse komt het toch een beetje over als “Welkom tweederangsburgers”

Afbeelding

Zou het niet beter zijn om in eerste te schrijven “Welkom in eerste klas” en in tweede “Welkom in de trein” ?

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 31 mar 2018, 08:49
door overweg13
Gewoon welkom zou ook volstaan. Maar in eerste moet het zeker blijven, al is het eerder een probleem voor alle andere rijtuigtypes.

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 31 mar 2018, 19:29
door Asterix
Waarom zouden de zaken niet mogen worden benoemd zoals ze zijn?

Iets anders: gisteren zat ik in de S2 en ik moet zeggen dat ik de reële aankomsturen alsook de voorziene aansluitingen miste.

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 31 mar 2018, 20:15
door Steven
De treinbegeleider kan een code kiezen, met of zonder realtime info op de schermen. Dat was bij de vorige versie idem. Niet alle treinbegeleiders zijn even handig wat betreft het instellen van de schermen.

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 31 mar 2018, 20:51
door CursorX
Steven schreef: 31 mar 2018, 20:15 De treinbegeleider kan een code kiezen, met of zonder realtime info op de schermen. Dat was bij de vorige versie idem. Niet alle treinbegeleiders zijn even handig wat betreft het instellen van de schermen.
Dat heb ik ook al gemerkt, als je weet hoe het moet lukt het altijd, maar het lukt de tbg vaak niet om het erop te krijgen. Als ik als bestuurder hen dan uitleg hoe het moet krijg ik vaak de reactie: ah amai dat wist ik niet.. (pas op, 't is ook niet de gewone manier, die kennen ze allemaal, maar 't is hoe je het doet als het niet onmiddellijk lukt...)

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 01 apr 2018, 00:45
door Steven
Sommige mensen en informatica = zoals een slecht huwelijken dat staat raar maar waar los van leeftijd.

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 01 apr 2018, 01:03
door Portbou
Asterix schreef: 31 mar 2018, 19:29 Waarom zouden de zaken niet mogen worden benoemd zoals ze zijn?
1.
Omdat dat weinig commercieel is.
Vergezochte maar duidelijke vergelijking : Bij Starbucks hebben ze drie maten voor je koffie : tall, grande en venti. Van “small” is er geen sprake.

2.
Omdat het geen nut heeft in tweede klasse : het is perfect toegelaten om met een eersteklasbiljet in tweede klasse te zitten.

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 01 apr 2018, 01:08
door Portbou
overweg13 schreef: 31 mar 2018, 08:49 Maar in eerste moet het zeker blijven
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Reizigers met 2de klasbiljet worden er via de welkomstboodschap aan herinnerd dat ze fout zitten.

Reizigers met 1ste klasbiljet kunnen zich door deze boodschap extra erkend voelen als belangrijke klant.

Maar in tweede klas is het nutteloos.

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 01 apr 2018, 02:19
door Asterix
Portbou schreef: 01 apr 2018, 01:03
Asterix schreef: 31 mar 2018, 19:29 Waarom zouden de zaken niet mogen worden benoemd zoals ze zijn?
1.
Omdat dat weinig commercieel is.
Vergezochte maar duidelijke vergelijking : Bij Starbucks hebben ze drie maten voor je koffie : tall, grande en venti. Van “small” is er geen sprake.

2.
Omdat het geen nut heeft in tweede klasse : het is perfect toegelaten om met een eersteklasbiljet in tweede klasse te zitten.
In de luchtvaart spreekt men toch ook over 'Economy'? Het zou trouwens kunnen helpen om reizigers met een biljet 1e klas die in de 2e terechtkomen, eraan te herinneren dat ze niet op hun plaats zitten. Zeker bij een Desiro kan er twijfel ontstaan.

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 01 apr 2018, 02:55
door groentje
Als ze daar beter zitten, zie ik niet in wat het probleem is, eigenlijk. Slechts als het erg druk is, zal ik in een Desiro eerste klasse verkiezen. Je hebt er bijna geen enkele plaats die een ongehinderd zicht naar buiten heeft, je zit er boven de wielen, wat ik niet ervaar als comfortabel, je hebt er net dezelfde geluidsoverlast... In tweede zit je doorgaans lager, wat je vaak een beter zicht naar buiten geeft, en je kan meer naar het midden van het rijtuig plaatsnemen. En zoals je zegt, tweede (of derde) klasse wordt in het vliegwezen eerder Economy genoemd,of Standard, desnoods, wat toch een andere reputatie heeft dan tweede klasse. Het is misschien slechts cosmetisch, maar het maakt wel een verschil.

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 01 apr 2018, 16:24
door Asterix
Ik vind dat je de reiziger op zijn minst de keuze moet geven. Iemand die in 2e klas zit met een ticket 1e klas mag daar gerust op gewezen worden. Hij kan dan nog kiezen of hij wil verhuizen of niet.

Dat er over de vermelding '2e klas' moeilijk wordt gedaan, is typisch voor deze tijd: een deel van de bevolking is hypergevoelig geworden en heeft schijnbaar een hysterische doodsangst om als minderwaardig te worden weggezet. Hoe onzeker ben je dan als mens, vraag ik mij af. Nog even en de sterren van de hotels worden ook afgeschaft 'want elke mens is 5 sterren waard' en meer van die onzin.

Re: Nieuwe software schermen Desiro

Geplaatst: 02 apr 2018, 00:27
door profke
CursorX schreef: 31 mar 2018, 20:51
Steven schreef: 31 mar 2018, 20:15 De treinbegeleider kan een code kiezen, met of zonder realtime info op de schermen. Dat was bij de vorige versie idem. Niet alle treinbegeleiders zijn even handig wat betreft het instellen van de schermen.
Dat heb ik ook al gemerkt, als je weet hoe het moet lukt het altijd, maar het lukt de tbg vaak niet om het erop te krijgen. Als ik als bestuurder hen dan uitleg hoe het moet krijg ik vaak de reactie: ah amai dat wist ik niet.. (pas op, 't is ook niet de gewone manier, die kennen ze allemaal, maar 't is hoe je het doet als het niet onmiddellijk lukt...)
Waar zit het probleem? Kan de software niet steeds "Realtime" proberen en als dat niet lukt terug vallen op de modus zonder Realtime? Waarom moet een begeleider of bestuurder dat manueel kiezen/omschakelen? En neen: de 1% uitzondering mag niet de reden zijn. Dan moet men de "1%" situatie maar voorzien van extra handelingen...