Trein door rood op L25 (Mechelen)

Alles over reizigerstreinen in België.
Horatio
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door Horatio » 03 okt 2017, 01:41

Is allemaal wel waar Steven, maar ik vind het toch ook wel bizar om eindseinen te moeten ontsteken nog voor het treineinde. Volgens mij heeft Asterix een punt dat het gewoonweg verboden is.


Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20584
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door Steven » 03 okt 2017, 18:48

Het is inderdaad niet toegelaten door de Belgische regels maar er gaan nog meer aanpassingen moeten gebeuren, bij de nieuwe software moeten de deuren dicht zijn of de trein vertrekt niet (bij een open deur tractieonderbreking). De huidige Belgische regels voorzien echter dat de tbg de laatste deur pas sluit als de trein in beweging komt. Er zijn dus nog wat zaakjes op te lossen.

rvdborgt
Berichten: 3105
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door rvdborgt » 03 okt 2017, 21:06

Steven schreef:
03 okt 2017, 18:48
Het is inderdaad niet toegelaten door de Belgische regels maar er gaan nog meer aanpassingen moeten gebeuren, bij de nieuwe software moeten de deuren dicht zijn of de trein vertrekt niet (bij een open deur tractieonderbreking). De huidige Belgische regels voorzien echter dat de tbg de laatste deur pas sluit als de trein in beweging komt. Er zijn dus nog wat zaakjes op te lossen.
Ik vermoed dat het bestek er geen rekening mee hield dat de NMBS zou falen bij het invoeren van de nieuwe regels...

Groetjes,
Rian

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3737
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door Asterix » 03 okt 2017, 21:29

Steven schreef:
03 okt 2017, 18:48
Het is inderdaad niet toegelaten door de Belgische regels maar er gaan nog meer aanpassingen moeten gebeuren, bij de nieuwe software moeten de deuren dicht zijn of de trein vertrekt niet (bij een open deur tractieonderbreking).
Gaat het om een bepaald type locomotief of zijn dit richtlijnen die men op alle locs wil gaan toepassen?

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20584
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door Steven » 03 okt 2017, 23:09

Het gaat enkel over de software 9.3 op een Traxx. Deze laat niet toe om met open deur te tractioneren eens we in sandwichbedrijf rijden met twee locs.

Meesterpeter
Berichten: 495
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door Meesterpeter » 06 okt 2017, 19:44

Asterix schreef:
03 okt 2017, 00:02
Steven schreef:
02 okt 2017, 20:09
Het onvoorzien loskoppelen is trouwens gevaarlijker dan het laten branden van die lampen.
Ze zitten beiden in dezelfde pot waardoor het ene fenomeen het andere qua gevaar versterkt. Indien de loc onderweg losgeraakt en dus bestendig spoordetectie op het seinhuis geeft, is het een mogelijkheid om de eindseinen van de desbetreffende trein in een station te verifiëren. Indien in jouw voorbeeld de eindseinen branden, zou men mogen concluderen dat de trein volledig is en de detectie dus een storing betreft!
Ik mag toch aannemen dat als de achterop lopende lok (of rijtuig) losraakt van de trein, de gehele trein en ook het losgeraakte voertuig meteen tot stilstand komt......
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering.
En dan weet ik wat jullie graag zien !

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3737
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door Asterix » 06 okt 2017, 20:50

Wij bij de verkeersleiding nemen dat alleszins niet aan.

fietser
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jun 2016, 14:57

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door fietser » 06 okt 2017, 23:15

Afhankelijk van het type treindetectie kun je misschien niet eens aannemen dat een los rijtuig goed wordt gedetecteerd...

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 1855
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door AlexNL » 12 okt 2017, 20:02

Steven schreef:
03 okt 2017, 23:09
Het gaat enkel over de software 9.3 op een Traxx. Deze laat niet toe om met open deur te tractioneren eens we in sandwichbedrijf rijden met twee locs.
Maar dat is dan toch juist in conflict met de Belgische vertrekprocedure? Of hoopte men dat de DICE-procedure al zou zijn ingevoerd?

rvdborgt
Berichten: 3105
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door rvdborgt » 13 okt 2017, 00:37

AlexNL schreef:
12 okt 2017, 20:02
Steven schreef:
03 okt 2017, 23:09
Het gaat enkel over de software 9.3 op een Traxx. Deze laat niet toe om met open deur te tractioneren eens we in sandwichbedrijf rijden met twee locs.
Maar dat is dan toch juist in conflict met de Belgische vertrekprocedure? Of hoopte men dat de DICE-procedure al zou zijn ingevoerd?
Dat zal wel de aanname zijn geweest...

Groetjes,
Rian

Eimai
Berichten: 696
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door Eimai » 13 okt 2017, 01:12

Ik betwijfel of ze sowieso ooit van plan waren om dice in te bouwen in de traxxen...

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20584
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)

Bericht door Steven » 13 okt 2017, 01:14

Het was voor de Benelux nooit voorzien om Dice te krijgen.

Plaats reactie