Wifi in de stations

Alles over reizigerstreinen in België.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Wifi in de stations

Bericht door groentje »

kika schreef: 21 okt 2017, 22:33
groentje schreef: 21 okt 2017, 11:45 Ik geloof inderdaad dat de NMBS met Orange in zee ging voor dat proefproject. Die hebben een betere, maar geen perfecte dekking, ik merk ook op een tweetal plaatsen verminderde ontvangst op.
Orange? Base of Mobistar? :P
Ik zit bij Orange. Ik weet dus niet of de ewakke dekking op dezelfde plaats is als bij Base.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Wifi in de stations

Bericht door kika »

groentje schreef: 22 okt 2017, 01:34 Ik zit bij Orange. Ik weet dus niet of de zwakke dekking op dezelfde plaats is als bij Base.
Ik alludeerde op het feit dat er 2 verschillende providers in België met de naam Orange door het leven zijn gegaan. De NMBS is niet altijd de snelste, die ene Orange heet sinds 2002 Base :P

Even opgezocht, het waren Icomera en Nomad, beiden bundelen de verschillende signalen van alle 3 de providers, en profiteren zo van een grotere bandbreedte en minimaliseren de plaatsen zonder of met slechte ontvangst.
franksken 1.0

Re: Wifi in de stations

Bericht door franksken 1.0 »

Wifi in de trein is inderdaad leuk.
Echter,als de trein niet rijdt lijkt me dat een beetje nutteloos.
Misschien daarop inzetten,op rijdende treinen.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Wifi in de stations

Bericht door AlexNL »

jan_olieslagers schreef: 21 okt 2017, 11:50 Heb jij dan WiFi in je auto? ;)
Ik heb WiFi in mijn auto.

Ik gebruik het echter niet, want ik moet op de weg letten. :)
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Wifi in de stations

Bericht door kika »

Het blijft beperkt tot de stations, om treinen uit te rusten blijkt te duur, dixit Dutordoir.
IGBT-6000
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 sep 2015, 10:03

Re: Wifi in de stations

Bericht door IGBT-6000 »

kika schreef: 23 okt 2017, 21:35 Het blijft beperkt tot de stations, om treinen uit te rusten blijkt te duur, dixit Dutordoir.
En ze heeft nog gelijk ook. Beter ieder rijtuig met een gsm repeater uitrusten om de signalen van buiten binnen in de "stalen" kooi te brengen. ( GSM/R zou er ook wel bij varen). Repeater is goedkoop, behoeft geen configuratie, geen speciale communicatiekanalen ( zoals bij Thalys) en bijbehorende recurrente kosten. ( mijn ervaring op ICE in Duitsland - repeater technologie - is beter dan deze op Thalys)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Wifi in de stations

Bericht door overweg13 »

Hoe lang heeft het nu eigenlijk geduurd voor een politicus zijn zegje moet doen over wifi in de trein? Juist, één volledige dag. Decroo countert de CEO van de NMBS, schrijft De Morgen. Je weet wel, die van de VLD die vinden dat je gerust nog wat extra miljarden in de NMBS mag pompen...
Met vriendelijke groet

overweg13
Stoomloc
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Wifi in de stations

Bericht door Stoomloc »

jan_olieslagers schreef: 21 okt 2017, 11:50
Zorg toch eindelijk eens voor wifi op de trein! Zorg dat de trein een alternatief wordt voor de auto.
Heb jij dan WiFi in je auto? ;)
Ik denk dat u wel weet wat ik bedoel. Goeie reactie, beste Jan!
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Wifi in de stations

Bericht door profke »

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/24/weerborstel/
Deze is ook een mooie.. knipoog inbegrepen maar toch meer waarheid dan je denkt...
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Wifi in de stations

Bericht door Glodenox »

Ik heb er persoonlijk een sport van gemaakt om me naast de mensen te zetten die hun gerief op de plaats naast hen hebben gezet. Behalve als er ergens nog 2 plaatsen vrij zijn, natuurlijk. Maar laat dat net vrij weinig voorvallen op mijn gebruikelijke trein :twisted: Nog nooit een echte discussie rond gehad. Alleen maar blikken van "maar die andere plaatsen naast mensen zijn gewoon vrij?", wel inderdaad ja. Vandaar dat ik nu naast je zit.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Wifi in de stations

Bericht door groentje »

Ik leg ook wel dingen naast me, of nog liever voor me, maar zal altijd wel plaats maken, zeker als de trein volloopt. Ik reis echter vaak buiten de spits...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Wifi in de stations

Bericht door overweg13 »

Zo zie ik dat ook. Als iemand me vraagt om het weg te nemen, dan is dat gewoon zijn goed recht. Het valt me wel op hoeveel trucjes er bestaan om alleen te kunnen zitten. Typisch is bijv. aan de binnenzijde gaan zitten i.p.v. aan het raam. De kans dat iemand toch naast je aan het raam komt zitten is klein. Overigens is het niet allemaal kommer en kwel. Onlangs moesten mijn vrouw en ik bijschuiven bij 2 mannen die kruiselings zaten. Degene die niet aan het raam zat, schoof prompt op naar het raam. Voor ons, met rugzakken op de schoot, was het eenvoudiger en voor hem waarschijnlijk ook.
Met vriendelijke groet

overweg13
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Wifi in de stations

Bericht door jan_olieslagers »

Ook ik durf wel eens dwars doen, en dan bv. zeer bewust en weloverwogen aan de middenkant gaan zitten. Erg effectief als er een groepje instapt die hopen bij elkaar te zitten... En jawel, ook ik kon mezelf zeer goed herkennen in het stukje van meneer Van Dievel, niet voor de eerste keer trouwens.

Maar zitten we nu niet ver van de WiFi vandaan?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie