Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1793
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Portbou »

Het is van HLN dus ik neem het met een korreltje zout.

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/-gew ... ~a3230f9b/

Op vrtnws wordt hierover niet gesproken maar die zijn dan weer krampachtig politiek correct...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Is dit echt gebeurd ?

Bericht door Steve »

Het lijkt alvast uit eerste hand te komen want ze citeren letterlijk uit de Facebook-post van de treinbestuurder zelf, zie: https://www.facebook.com/story.php?stor ... 1552162237
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1793
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Is dit echt gebeurd ?

Bericht door Portbou »

Toch een heel ernstig incident...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Is dit echt gebeurd ?

Bericht door Steven »

Dat is echt. Ik ken de treinbestuurder alsook de reputatie van de jongeren die uit Walibi terugkeren naar Brussel. Zoiets doet mij totaal niet verwonderd staan.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Is dit echt gebeurd ?

Bericht door Shrek »

De treinnummer en vertragingen kloppen in ieder geval, dus ga er maar vanuit dat het zo gegaan is.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Is dit echt gebeurd ?

Bericht door traxie »

Dit verbaasd me niets. Ik hoop dat er voor de gast in kwestie geen sancties komen voor zijn communicatie. Al vermeld hij de maatschappij niet direct, het gaat wel over wat op het werk gebeurt is
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1793
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Is dit echt gebeurd ?

Bericht door Portbou »

traxie schreef: Ik hoop dat er voor de gast in kwestie geen sancties komen voor zijn communicatie.
Ongelooflijk...

De treinbestuurder werd geestelijk en lichamelijk zwaar bedreigd en moet nu een sanctie vrezen.
De jongeren komen er straffeloos vanaf...
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1793
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Is dit echt gebeurd ?

Bericht door Portbou »

En de VRT gedraagt zich niet correct :
- het artikel dat de NMBS-werknemers van Vorst on diskrediet brengt hebben ze wel gevonden op HLN.
- maar het artikel op datzelfde HLN dat jongeren in diskrediet brengt spreken ze niet over.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1793
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Is dit echt gebeurd ?

Bericht door Portbou »

Een minuutje na mijn post hieronder is het verhaal dan toch op VRT NWS verschenen...
Portbou schreef: 02 nov 2017, 13:15 En de VRT gedraagt zich niet correct :
- het artikel dat de NMBS-werknemers van Vorst on diskrediet brengt hebben ze wel gevonden op HLN.
- maar het artikel op datzelfde HLN dat jongeren in diskrediet brengt spreken ze niet over.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Is dit echt gebeurd ?

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 02 nov 2017, 13:15 En de VRT gedraagt zich niet correct :
- het artikel dat de NMBS-werknemers van Vorst on diskrediet brengt hebben ze wel gevonden op HLN.
- maar het artikel op datzelfde HLN dat jongeren in diskrediet brengt spreken ze niet over.
Het grote verschil is denk ik dat de NMBS al officieel gereageerd had op het voorval in Vorst maar nog niet op dat in de I6. Waarschijnlijk zal VRT wachten op een bevestiging van de NMBS terwijl HLN publiceert op basis van een facebookbericht.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Steven »

Inderdaad, de collega had zijn verhaal op Facebook gedaan. Sommige van zijn vrienden zijn het gaan delen en zodoende ging de bal aan het rollen. Er is dus geen sprake van een gesprek met de pers. De pers nam gewoon het fb bericht over.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Shrek »

Steven schreef: 02 nov 2017, 15:36 Inderdaad, de collega had zijn verhaal op Facebook gedaan. Sommige van zijn vrienden zijn het gaan delen en zodoende ging de bal aan het rollen. Er is dus geen sprake van een gesprek met de pers. De pers nam gewoon het fb bericht over.
Dan lijkt het mij hier vooral HLN te zijn dat deontologisch de mist in ging door zomaar klakkeloos over te nemen zonder te dubbelchecken.
Vandaag kreeg het onderwerp op de VRT inmiddels voldoende aandacht lijkt mij.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Steven »

Ondertussen weet ik ook dat de collega bij de directie is geweest voor een gesprek en dat ze vanaf nu alle info van hem over nemen. De pers wijst hij verder af (een beetje te vermoeiend na 100-en berichten). De directie heeft hem bedankt voor de correctie werkhouding. Geen straffen of zo voor het geval dat sommige hier zouden denken. Verdere info rond dit incident zal men dus verder moeten afhandelen met de persdienst.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Merijn »

Eerst en vooal wil ik meegeven dat ik dergelijke situaties verschrikkelijk vind. Echter zit ik met een "technisch" vraagje. Het artikel en de Facebook post maakt melding van I6-(lig)rijtuigen.

Rijden er effectief ligrijtuigen op deze relatie?
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Nadleeh »

Op twee relaties per dag (IC 2107 en IC 2142).
Plaats reactie