Ongeval/brand met 449
Re: Ongeval/brand met 449
Ik hoop ook dat de splitsing NMBS / Infrabel geen enkele rol gespeeld heeft in een eventueel gebrek aan (tijdige) communicatie, aangezien beide bedrijven hier actief aan de slag waren... de aangereden reizigerstrein was de NMBS, de spoorarbeiders bij Morlanwelz Infrabel en voor afslepende trein is het me niet helemaal duidelijk.
Re: Ongeval/brand met 449
In zo'n situatie is communicatie altijd een probleem.Steve schreef: ↑28 nov 2017, 11:17 Ik hoop ook dat de splitsing NMBS / Infrabel geen enkele rol gespeeld heeft in een eventueel gebrek aan (tijdige) communicatie, aangezien beide bedrijven hier actief aan de slag waren... de aangereden reizigerstrein was de NMBS, de spoorarbeiders bij Morlanwelz Infrabel en voor afslepende trein is het me niet helemaal duidelijk.
Je moet ook uitkomen bij een ervaren iemand die actie durft nemen, niet iemand die in procedures begint te praten, dan is het te laat.
Dat geldt ook "binnen" één bedrijf, door de informatica zijn de "menselijke afstanden" tussen het personeel gegroeid.
Vertrouwen hebben om "iets" te doen buiten procedure wordt dan moeilijker.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ongeval/brand met 449
De stroom snijden had weinig zin, die mr96 was defect en dus niet in dienst.
Re: Ongeval/brand met 449
En die andere trein lijk wel op een MR41... heeft geen stoom nodig.
http://www.lesoir.be/126619/article/201 ... accidentes
Re: Ongeval/brand met 449
Idd men houdt best sterk vast aan de procedures. Dat men de stroom heeft gesneden duidt aan dat men geen inzicht had in de situatie of dat men de reglementering strikt heeft toegepast? Ik weet niet wat het meest de wenkbrauwen fronst.dentheo schreef:In zo'n situatie is communicatie altijd een probleem.Steve schreef: ↑28 nov 2017, 11:17 Ik hoop ook dat de splitsing NMBS / Infrabel geen enkele rol gespeeld heeft in een eventueel gebrek aan (tijdige) communicatie, aangezien beide bedrijven hier actief aan de slag waren... de aangereden reizigerstrein was de NMBS, de spoorarbeiders bij Morlanwelz Infrabel en voor afslepende trein is het me niet helemaal duidelijk.
Je moet ook uitkomen bij een ervaren iemand die actie durft nemen, niet iemand die in procedures begint te praten, dan is het te laat.
Dat geldt ook "binnen" één bedrijf, door de informatica zijn de "menselijke afstanden" tussen het personeel gegroeid.
Vertrouwen hebben om "iets" te doen buiten procedure wordt dan moeilijker.
In elk geval lijkt het alsof er tijd mee is verloren.
Re: Ongeval/brand met 449
Ik zie enkel maar rijtuigen van een mr96. Dus ik neem aan dat beide treinen van hetzelfde type zijn.Marcad schreef: ↑28 nov 2017, 15:08En die andere trein lijk wel op een MR41... heeft geen stoom nodig.
http://www.lesoir.be/126619/article/201 ... accidentes
Re: Ongeval/brand met 449
Op de fb pagina van Infrabel is duidelijk dat het telkens om een mr96 gaat. In beide gevallen zijn de stellen zwaar beschadigd door de impact. Zeker de 449 die na een brand nog wat extra structurele schade opliep. Zal deze nog hersteld worden? Weinig waarschijnlijk nu het B rijtuig zijn chassis geplooid is. Ook het andere motorstel heeft op 1 rijtuig een zware klap verwerkt, nr voorlopig onbekend.
Re: Ongeval/brand met 449
Hoe je het ook draait of keert, het is weer een incident aan een overweg dat hier mensenlevens eist. Afschaffen dus, allemaal. Er zijn ook geen kruispunten op snelwegen. In die zin zijn al die actiegroepen die uit louter en denkbeeldig eigenbelang het sluiten van overwegen proberen te verhinderen ronduit misdadig. Natuurlijk moeten er wel alternatieven zijn voor voetgangers en fietsers en omwegen van enkele honderden meters zijn dat niet.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Ongeval/brand met 449
Er zijn ook geen overwegen op hogesnelheidslijnen, net zoals je wél kruispunten hebt op secundaire wegen die dorpskernen bedienen. En dus overwegen op klassieke spoorlijnen. Men zou m.i. beter harder optreden tegen roodrijders alsook vanaf een bepaalde leeftijd bestuurders medisch controleren.overweg13 schreef: ↑28 nov 2017, 18:25Er zijn ook geen kruispunten op snelwegen. In die zin zijn al die actiegroepen die uit louter en denkbeeldig eigenbelang het sluiten van overwegen proberen te verhinderen ronduit misdadig. Natuurlijk moeten er wel alternatieven zijn voor voetgangers en fietsers en omwegen van enkele honderden meters zijn dat niet.
Re: Ongeval/brand met 449
De mensen van de hersporingstrein zijn ook NMBS.Steve schreef: ↑28 nov 2017, 11:17 Ik hoop ook dat de splitsing NMBS / Infrabel geen enkele rol gespeeld heeft in een eventueel gebrek aan (tijdige) communicatie, aangezien beide bedrijven hier actief aan de slag waren... de aangereden reizigerstrein was de NMBS, de spoorarbeiders bij Morlanwelz Infrabel en voor afslepende trein is het me niet helemaal duidelijk.
Re: Ongeval/brand met 449
Stel, ik zeg wel stel, dat er op de gesleepte trein iemand aanwezig is, is het dan vooralsnog technisch mogelijk om dat stel af te remmen wanneer de verbinding met de sleper wegvalt? Ik neem aan dat een ongeremd treinstel op een helling afwaarts snel een behoorlijke snelheid opbouwt en die ook lang aanhoudt? Dus meer een Runaway Train wordt.
Re: Ongeval/brand met 449
Volgens de VRT verslaggeving, is niet de volledige trein losgekomen, maar slechts een deel.
Zou dit kloppen? En gaat het dan om een samenstelling van meerdere AM96 waarbij er één stel is losgekomen, of is er gewoon één of twee rijtuigen losgeraakt?
Ik heb nog geen foto's gezien van de aanrijding met de passagierstrein.. daar zou toch veel uit af te moeten leiden zijn.
Zou dit kloppen? En gaat het dan om een samenstelling van meerdere AM96 waarbij er één stel is losgekomen, of is er gewoon één of twee rijtuigen losgeraakt?
Ik heb nog geen foto's gezien van de aanrijding met de passagierstrein.. daar zou toch veel uit af te moeten leiden zijn.
Re: Ongeval/brand met 449
Akkoord, maar je kunt spoorlijnen waarop 120 mag gereden worden en andere waar 130, 140 en 160 gereden wordt ook niet meteen vergelijken met secundaire wegen waar de snelheid vaak 70, 50 of 30 per uur bedraagt. In het geval van deze OW is de bouw van een brug niet eens moeilijk omdat de kruisende weg daalt naar de spoorweg toe. Ik blijf er bij: ze moeten allemaal weg.Asterix schreef: ↑28 nov 2017, 19:55Er zijn ook geen overwegen op hogesnelheidslijnen, net zoals je wél kruispunten hebt op secundaire wegen die dorpskernen bedienen. En dus overwegen op klassieke spoorlijnen. Men zou m.i. beter harder optreden tegen roodrijders alsook vanaf een bepaalde leeftijd bestuurders medisch controleren.overweg13 schreef: ↑28 nov 2017, 18:25Er zijn ook geen kruispunten op snelwegen. In die zin zijn al die actiegroepen die uit louter en denkbeeldig eigenbelang het sluiten van overwegen proberen te verhinderen ronduit misdadig. Natuurlijk moeten er wel alternatieven zijn voor voetgangers en fietsers en omwegen van enkele honderden meters zijn dat niet.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13