de ene vertraging is de andere niet...

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

de ene vertraging is de andere niet...

Bericht door profke »

Vanochtend viel me nog maar eens op wat al meer gebeurd is...
Twee gekoppelde treinen rijden volgens NMBS met 3 minuten verschil in vertraging...

Wat er gebeurde:
Vanochtend werd onze trein te Nijlen afgeschaft (probleem tijdens vorige rit)
Maar... Geen probleem, beste reiziger. De IC zal jullie oppikken...
Op dat moment was de dienstregeling hier ook op aangepast maar het leek alsof men de halte-tijden vergeten was in te calculeren.
Net voor aankomst in Lier hadden we dus een kleine 10-12 minuten vertraging....
En toen nam ik deze screenshot via mijn gsm.
2018-01-16 07.58.12.png
Ik had de "kans" om met 1 overstap de IC4327 te nemen die 10 minuten vertraging had
Als ik echter op de IC4327 blijf zitten dan had ik wel 13 minuten vertraging....
terwijl de treinen gekoppeld waren...

P.S: Per saldo heb ik natuurlijk geen 10 maar 18 minuten vertraging gehad... (want ik had om 7u40 +0 verwacht aan te komen en niet om 7u45+0u13=7u58 )
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: de ene vertraging is de andere niet...

Bericht door jan_olieslagers »

Jamaar, in die eerste regel moest je ook nog eens overstappen (van de IC4327 op de IC4327), dan is het toch logisch dat je 3 minuten minder vertraging hebt? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: de ene vertraging is de andere niet...

Bericht door rvdborgt »

profke schreef: 16 jan 2018, 19:19Vanochtend viel me nog maar eens op wat al meer gebeurd is...
Twee gekoppelde treinen rijden volgens NMBS met 3 minuten verschil in vertraging...
Ik zie dat sinds kort ook weer bij de gekoppelde Antwerpen - Rijsel/Poperinge. Dit fenomeen was er al eens eerder (ik dacht vorig jaar) en is toen verholpen. Maar nu is het dus weer terug. Klaag vooral bij de NMBS. Of post je screenshot op de Facebook-pagina van de NMBS ("Hoe kan 1 en dezelfde trein 2 verschillende vertragingen hebben? Welke wordt het?"). Dan komt het wel bij de ontwikkelaars terecht.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie