Ritje naar Brussel
Geplaatst: 27 feb 2018, 14:40
Gisteren een nogal eigenaardig ritje gemaakt naar Batibouw via Brussel-Zuid.
Ik wou de tijden even uit website ophalen, maar dat lukt een dag later niet meer . IC4531.
Lijn 12 had in de knoei gezeten door een goederentrein. IC4531 reed Kalmthout traag binnen tegen rood, veroorzaakt door net doorgereden losse Captrain diesel. IC bestond uit twee trek-duw combinaties 27xx +M6, stuurrijtuigen tegen elkaar. Plaats gekozen in tweede stuurrijtuig.
Vertrek "slepend", ik dacht rijdend op dubbel geel.... ook na Heide... Captrain stond niet op zijspoor Kapellen.
Na Kapellen begon de vreugde pas...verrassend "schokkende" stop een km na Kapellen. Tweede lok in nood ?
LIcht doet eigenaardig..spanningsproblemen ?
Vertraging liep verder op , na diverse "voorzichtige" aanzetpogingen Ekeren. Dan gaat het even vlotter.
Onze verwarming is ondertussen wel "verdwenen", verluchting echter niet, best fris bij -4
Extra stop Luchtbal.Verbaast dat hij met die haperende combinatie ( helft buiten dienst ?) de kelder in mag.
Dan redelijk vlot bergaf de tunnel in.
Enige mededeling "Antw Centraal" u kunt overstappen op IC naar Airport, echter geen kik over vertraging.
Slepend de tunnel uit naar Berchem, daarna tamelijk vlot tot kort voor Mechelen.
Iets voor Mechelen typisch "chemische" reuk van de moderne rempads.
Weer mededeling: u kunt overstappen op IC naar Airport, weer geen kik over vertraging.
Die IC (Benelux ?) trein moet ondertussen al achter ons rijden, of in de file zitten maar een aangepast vertrekuur wordt niet gegeven.
In Mechelen zeer lange stop. TB met boekje (?) en TBG komen naar ons rijtuig gewandeld en bekijken ernstig ons tweede draaistel.
Vertraging ondertussen +25. Rond Vilvoorde weer veel aarzeling.
Uiteindelijk in BruZuid met +25. Zonder "enige " mededeling....over vertraging, terwijl we toch al meer dan een uur aan het prutsen zijn.
Over de techniek:
Kan bovenstaand gedrag resultaat zijn van problemen met de kontakten in de koppeling ?
Is het een truukje om de treinleiding af te schakelen om een lok in leven te houden ?
Wordt tweede combinatie gevoed vanuit de bijhorende lok of toch de lok vooraan ?
Of was hier iets anders aan de hand.
Over de communicatie zullen we maar niets vragen...
Ik wou de tijden even uit website ophalen, maar dat lukt een dag later niet meer . IC4531.
Lijn 12 had in de knoei gezeten door een goederentrein. IC4531 reed Kalmthout traag binnen tegen rood, veroorzaakt door net doorgereden losse Captrain diesel. IC bestond uit twee trek-duw combinaties 27xx +M6, stuurrijtuigen tegen elkaar. Plaats gekozen in tweede stuurrijtuig.
Vertrek "slepend", ik dacht rijdend op dubbel geel.... ook na Heide... Captrain stond niet op zijspoor Kapellen.
Na Kapellen begon de vreugde pas...verrassend "schokkende" stop een km na Kapellen. Tweede lok in nood ?
LIcht doet eigenaardig..spanningsproblemen ?
Vertraging liep verder op , na diverse "voorzichtige" aanzetpogingen Ekeren. Dan gaat het even vlotter.
Onze verwarming is ondertussen wel "verdwenen", verluchting echter niet, best fris bij -4
Extra stop Luchtbal.Verbaast dat hij met die haperende combinatie ( helft buiten dienst ?) de kelder in mag.
Dan redelijk vlot bergaf de tunnel in.
Enige mededeling "Antw Centraal" u kunt overstappen op IC naar Airport, echter geen kik over vertraging.
Slepend de tunnel uit naar Berchem, daarna tamelijk vlot tot kort voor Mechelen.
Iets voor Mechelen typisch "chemische" reuk van de moderne rempads.
Weer mededeling: u kunt overstappen op IC naar Airport, weer geen kik over vertraging.
Die IC (Benelux ?) trein moet ondertussen al achter ons rijden, of in de file zitten maar een aangepast vertrekuur wordt niet gegeven.
In Mechelen zeer lange stop. TB met boekje (?) en TBG komen naar ons rijtuig gewandeld en bekijken ernstig ons tweede draaistel.
Vertraging ondertussen +25. Rond Vilvoorde weer veel aarzeling.
Uiteindelijk in BruZuid met +25. Zonder "enige " mededeling....over vertraging, terwijl we toch al meer dan een uur aan het prutsen zijn.
Over de techniek:
Kan bovenstaand gedrag resultaat zijn van problemen met de kontakten in de koppeling ?
Is het een truukje om de treinleiding af te schakelen om een lok in leven te houden ?
Wordt tweede combinatie gevoed vanuit de bijhorende lok of toch de lok vooraan ?
Of was hier iets anders aan de hand.
Over de communicatie zullen we maar niets vragen...