Desiro ervaringen !!

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Desiro ervaringen !!

Bericht door Merijn »

De Desiro's hebben minpunten, sommige daarvan kunnen volgens mij redelijk simpel aangepakt worden. Zo ontbreken er tafeltjes, iets wat op een IC verbinding mag verwacht worden. Ze zouden eigenlijk een GEN versie en een IC versie moeten hebben. Al besef ik dat het onmogelijk zou zijn dat strikt gescheiden te houden.

Een IC versie zou dan bv zoiets kunnen worden, wat ik best wel mooi vind:

https://youtu.be/Z_T-WF0IEmI

Wat ik echter vaak zie met de Desiro's: een trein met enkele minuten vertraging, komt toch op tijd aan. Dat omdat de Desiro's vlot optrekken.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Desiro ervaringen !!

Bericht door overweg13 »

Merijn schreef: 02 apr 2018, 22:44

Wat ik echter vaak zie met de Desiro's: een trein met enkele minuten vertraging, komt toch op tijd aan. Dat omdat de Desiro's vlot optrekken.
Maar dat heeft meer met de ruime dienstregelingen te maken dan met het materieel. Tussen Brussel en Halle is die voor de S2 eerder krap, en daardoor is er weinig sprake van vertraging inlopen. Tussen Brussel en Leuven is ze dan weer ruimer en daar gaat stipt rijden dan ook een stuk makkelijker.
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Desiro ervaringen !!

Bericht door Asterix »

Ik ben anders wel een liefhebber van de 1e klas maar dan op voorwaarde dat ik de plek met de 4 zetels kan innemen: veel plaats, het scherm met informatie vlak voor je, toch enigszins afgescheiden van de rest van de trein, vlakbij de deuren en een iets hogere zitpositie (vind ik aangenamer). Des te meer is het een nachtmerrie bij het moeten plaatsnemen tussen de rijen in.
jepee

Re: Desiro ervaringen !!

Bericht door jepee »

edelweiss schreef: 02 apr 2018, 00:17 Ik heb het bedrag ervoor over in rust en ruimte in eerste klas te reizen. Het probleem is dat in de Desiro de tweede klas beter is (meer uitzicht, rustiger loop) dan de eerste klas. De tweede klas is voor tweede klas-prijzen zeer acceptabel. De eerste klas in een Desiro is geldverspilling.
Dat is nu juist mijn punt en ik ben het volledig met u eens.
Ik heb nu 3 maal de ervaring gehad en in 2de klas is het beter dan in 1ste.
Inderdaad zijn geld niet waard !!
edelweiss
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 apr 2018, 23:17

Re: Desiro ervaringen !!

Bericht door edelweiss »

Gezien het gebodene: eigenlijk zou de eerste klas in de Desiro goedkoper moeten zijn dan de tweede klas!!!!
Plaats reactie