Evolutie reizigersinformatie NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
koeleboe1
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:10

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door koeleboe1 »

Wout912 schreef: 19 apr 2024, 19:33
dovaere schreef: 19 apr 2024, 15:23 De NMBS-website toont nu ook (net zoals de NMBS Lab-app) de (vermoedelijke) treinsamenstelling,tot een tweetal dagen vooraf, wat je voorheen enkel in andere apps zoals HyperRail/Haltelink (en dan enkel terwijl de trein reed) zag:
Treinsamenstelling
Beschikbaar vanaf midden april 2024 op de NMBS-website

"Waar is het rijtuig voor de fietsen? Waar is de 1e klas? Heeft mijn trein airco?" Veel vragen die onze reizigers stellen en die we nu kunnen beantwoorden. Sinds half april 2024 is het mogelijk om de samenstelling van je trein te vinden op de NMBS-website voordat je instapt.
  • Hoeveel rijtuigen hun trein heeft
  • Waar de 1e klas, het fietscompartiment en het aangepaste rijtuig voor personen met beperkte mobiliteit zich bevinden
  • Of de trein airconditioning heeft
https://www.belgiantrain.be/nl/about-sn ... omposition
Ik weet het, het is dezelfde info die niet altijd juist is, maar ik vind het een serieuze stap vooruit.
Iets wat dan weer een stap achteruit is, is dat de TrainMap van NMBS in alle stilte is gestopt met werken. Ik gebruikte die pagina zeer regelmatig om de samenstelling van treinen te raadplegen.
En ik ben, denk ik, niet alleen: ook applicaties als Hyperrail en Haltelink tonen sinds vandaag geen informatie meer over samenstellingen. Ik gok dus dat ook zij hun informatie daarover uit de TrainMap haalden...
Zowel bij Hyperrail als bij railer (IOS) wordt druk gewerkt om de composities terug werkende te krijgen. Deze worden nu automatisch meegeleverd met de API call naar nmbs. Op dit moment wordt dit uitvoerig getest (https://github.com/iRail/iRail/issues/512).
Davy
Berichten: 646
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Davy »

Hyperrail werkt in ieder geval terug.
Plaats reactie