Luchthaven draait goed

Alles over reizigerstreinen in België.
jan_olieslagers
Berichten: 1312
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Luchthaven draait goed

Bericht door jan_olieslagers » 06 jul 2019, 12:22

De grootste hinderpaal, de snijdende bewegingen
Wat snijdt er precies wat, en wat gaat men ter hoogte van Otterbeek veranderen om dat te vermijden?
En waarom moet het zo lang wachten (tenzij bij gebrek aan budget)?
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.


Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Luchthaven draait goed

Bericht door Steven » 06 jul 2019, 12:41

Tussen Antwerpen en de luchthaven zijn er meerdere versnijdingen.
Zo heeft een Benelux die naar Antwerpen gaat nabij vertakking Machelen noord al voorrang te verlenen aan een Thalys, nabij vertakking Abeelstraat moet hij eerst nog een IC voorlaten naar Antwerpen en al die naar Brussel te laat is zal het ook wikken of wegen worden wie het eerste over die wissels mag. Op een zaterdag moet hij dan nog wachten tot de S1 uit Mechelen vertrokken is en deze zich stipt naar de lijn 27 begeeft. Dit noem ik nu op voor 1 trein maar als je dit doet voor alle treinen op dat stuk zal je merken dat dit een grote spaghetti is.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9332
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Luchthaven draait goed

Bericht door Shrek » 06 jul 2019, 13:01

jan_olieslagers schreef:
De grootste hinderpaal, de snijdende bewegingen
Wat snijdt er precies wat, en wat gaat men ter hoogte van Otterbeek veranderen om dat te vermijden?
En waarom moet het zo lang wachten (tenzij bij gebrek aan budget)?
Zoals Steven al zei zijn er talloze snijdende bewegingen, het fly-overcomplex in Otterbeek gaat ervoor zorgen dat de treinen via bruggen en tunnels over/onder mekaar passeren en mekaar dus niet langer in de weg zitten. Het budget is ten slotte de enige reden dat de werken nog niet begonnen zijn.

Plaats reactie