Pagina 3 van 5

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 27 apr 2018, 14:42
door Shrek
dentheo schreef: 27 apr 2018, 14:29 Tot nog toe staat het gemiddelde op 4 renovaties per jaar.
Dus hebben ze nu een werkvoorraad voor drie a vier jaar...lijkt mij wel genoeg om het uit dienst nemen even te temporiseren.
Een werkvoorraad van vijf a zes jaar is ook niet erg nuttig.
Maar langs de andere kant: wil je nog kleine revisisies geven aan niet gemoderniseerde stellen? Wil je het je passagiers nog aandoen om in niet-gemoderniseerde wrakken rond te rijden?
Daarom denk ik dat ze allemaal rijden totdat ze de kleine (of grote) revisie bereikt hebben en dan aan de kant gaan tot wanneer ze in de werkplaats ruimte hebben.

Sinds de levering van de Desiro's is er een beetje speling op het rollend materieel. Dan kan je beter ongemoderniseerde MS75 aan de kant houden dan gemoderniseerde klassiekjes in park zetten.

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 27 apr 2018, 20:39
door trainlovertje
dentheo schreef: 27 apr 2018, 14:29 Tot nog toe staat het gemiddelde op 4 renovaties per jaar.
Dus hebben ze nu een werkvoorraad voor drie a vier jaar...lijkt mij wel genoeg om het uit dienst nemen even te temporiseren.
Een werkvoorraad van vijf a zes jaar is ook niet erg nuttig.
Volgens een oud persbericht van NMBS is het bedoeling om er een tiental per jaar af te werken. En hoe langer ze bezig zijn, hoe minder tijd per stel ze nodig hebben natuurlijk.

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 27 apr 2018, 21:06
door profke
op het gevaar af hier de topic te doen ontsporen (niet de bedoeling, dus niet verder erop inzoomen aub :-) ==> hoe zou het bij de NMBS verlopen als ze de "F16" politiek volgden, en hoe zou het bij het leger verlopen als ze de "MS75" scenario zouden volgen...

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 01 mei 2018, 19:07
door spurt2244
Het inkorten van de L trein is uitgesteld tot 26 mei 2018, in de praktijk is de laatste dag dat ie rijdt 25 mei 2018, vanaf 26 mei zal er een panel trein rijden tussen Roosendaal - Essen v.v.

Groeten uit Nederland

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 01 mei 2018, 19:58
door ronny
De tijd dat aanpassingen in het weekend in juni gebeuren is blijkbaar definitief voorbij.

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 02 mei 2018, 02:12
door jan_olieslagers
vanaf 26 mei zal er een panel trein rijden tussen Roosendaal - Essen v.v.
een wát?

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 02 mei 2018, 05:32
door stefanic
Jan, ik denk, een 'pendel' :wink:
Ronny: normale aanpassingen van het treinaanbod gebeuren steeds in december of juni (zondag) of eventueel in februari, april en september (maandag). Hier gaat het echter om een noodgedwongen aanpassing van de dienstregeling, omwille van materieelproblemen. Dit is net hetzelfde als met een aanpassing van het treinaanbod door bv. een grondverzakking, overstroming,...

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 03 mei 2018, 13:01
door vnze
Hobbes schreef: 21 apr 2018, 12:12 Wat een amateurisme alweer, al meer dan 2 jaar (ik dacht zelfs langer) rijden er vernieuwde AM75'ers rond, en nu is dat nog niet in orde?

Eerst verknoeit men (nog maar eens) de Benelux-dienst door die kost wat kost via de HSL te willen sturen, en nu dit weer. Op den duur ga je denken dat het een bewuste verrottingsstrategie is om het reizigersverkeer van en naar NL te saboteren voor de één of andere verborgen agenda... :roll:
Al ligt dit toch echt wel bij NL. Hoe moeilijk kan het zijn om stellen die al jaren toelating hebben opnieuw toelating te geven na een renovatie?

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 03 mei 2018, 19:20
door Spiketrain
Dat is inderdaad moeilijk in Nederland: zo zijn ze inmiddels al een paar maanden bezig om twee stellen SLT opnieuw toegelaten te krijgen, nadat er een toilet is ingebouwd...

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 03 mei 2018, 21:23
door rvdborgt
vnze schreef: 03 mei 2018, 13:01Al ligt dit toch echt wel bij NL. Hoe moeilijk kan het zijn om stellen die al jaren toelating hebben opnieuw toelating te geven na een renovatie?
Weet je zeker dat er aan de elektrische installatie niets is veranderd? Of als er wel iets veranderd is, dat er geen stoorstromen zijn die de ATB kunnen beïnvloeden?

Groetjes,
Rian

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 06 mei 2018, 16:58
door ostbahnhof
was daarstraks even in Essen en las op de gele afgiches dat de treinen niet op hetzelfd spoor toekomen en vertrekken. Men maakt gebbruik van spoor 1 en 2. Spoor 1 voor de Roosendaal pendel, spoor 2 voor de Puurs trein. Is dit in de praktijk ook zo of wijkt men van de gele affiches af? Kon het niet waarnemen want vandaag reden er bussen 🤪.

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 06 mei 2018, 21:14
door Bordensteker
Spiketrain schreef: 03 mei 2018, 19:20 Dat is inderdaad moeilijk in Nederland: zo zijn ze inmiddels al een paar maanden bezig om twee stellen SLT opnieuw toegelaten te krijgen, nadat er een toilet is ingebouwd...
Eerst vanaf dan geldt uiteraard dat men rekening gaat houden wat te doen 'when the shit hits the fan'! :)

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 07 mei 2018, 10:39
door dentheo
ostbahnhof schreef: 06 mei 2018, 16:58 was daarstraks even in Essen en las op de gele afgiches dat de treinen niet op hetzelfd spoor toekomen en vertrekken. Men maakt gebbruik van spoor 1 en 2. Spoor 1 voor de Roosendaal pendel, spoor 2 voor de Puurs trein. Is dit in de praktijk ook zo of wijkt men van de gele affiches af? Kon het niet waarnemen want vandaag reden er bussen 🤪.
Best eigenaardig, dan gaat de pendel op rechterspoor terug naar Roosendaal, hetzelfde spoor waarop hij gekomen is.
Dan is de blokkade nog veel langer dan de pure stoptijd in Essen ?
Volgens mij zit aan de noordkant geen overloopwissels in die richting, of ben ik mis?
Ik zal mijn fiets al maar eens gaan nakijken .

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 07 mei 2018, 13:36
door stefanic
ostbahnhof schreef: 06 mei 2018, 16:58 was daarstraks even in Essen en las op de gele afgiches dat de treinen niet op hetzelfd spoor toekomen en vertrekken. Men maakt gebbruik van spoor 1 en 2. Spoor 1 voor de Roosendaal pendel, spoor 2 voor de Puurs trein. Is dit in de praktijk ook zo of wijkt men van de gele affiches af? Kon het niet waarnemen want vandaag reden er bussen 🤪.
Waarschijnlijk restand van de allereerste 'werkbulletin', waarbij de relatie naar Roosendaal gewoon geknipt was in Essen 'zonder meer'.
Concreet kwam de L-trein (weekend!) telkens toe op spoor 3. Een navette was er al helemaal niet natuurlijk, gezien er een busnavette reed.
Op weekdagen (30/4 + 2/5) keerde de geknipte trein op spoor 2

Bij de knip ten gevolge homologatie (normaal vanaf 26/5) zal tijdens het weekend de beperkte trein ook toekomen op spoor 3, en de pendel op spoor 2. Op weekdagen zullen zowel de geknipte trein als de pendel keren op spoor 2.

Wisselconfiguratie in Essen is simpel:
Komende van Antwerpen kan je enkel vóór Essen van spoor 1 naar 2, 3 en bundel (en er voorbij weer omgekeerd tot op spoor 1 naar Roosendaal
Vanuit Roosendaal kan je enkel van spoor 1 richting spoor 2, 3 of bundel). Dus inderdaad vanaf spoor 1 kan je niet richting NL wegrijden en oversteken naar het linkse spoor.

Pendeltrein uit Roosendaal wisselt dus naar tegenspoor 2 bij aankomst in Essen, en rijdt zo ook via normaalspoor 2 naar Roosendaal terug.
L-trein uit Antwerpen/Puurs blijft bij aankomst op normaalspoor 2 (of spoor 3 in het weekend) , en rijdt ook weer weg naar normaalspoor

Re: Puurs-Roosendaal wordt Puurs-Essen

Geplaatst: 07 mei 2018, 13:47
door Steve
Het zal lachen worden als de Benelux en HST daarlangs omgeleid moeten worden bij een probleem op lijn 4...