misschien moeten we die mannen van basta nog eens een containtertje laten plaatsen?overweg13 schreef: ↑26 apr 2018, 09:42 Het lijk er wat op dat de personeelsleden van de NMBS al even traag hun ideeën of opmerkingen tot bij de bevoegde dienst kunnen laten doorstromen dan de reizigers. Als iets echt dringend is, duurt het veel te lang voor het de juiste personen bereikt. Stel dat je één of twee dagen voor je naar Bertrix trekt, merkt dat de aansluiting daar hoogst precair geworden is, dan kun je eigenlijk niets meer doen. Klantendienst? Voor je een antwoord hebt is er al snel een week voorbij en dan krijg je in het beste geval een antwoord met alles erin wat je al wist. (Dat geldt bijvoorbeeld ook voor het spoorboekje: als je nu doorgeeft dat het geen zin meer heeft om de tabel van lijn 12 van december te publiceren omdat die hopeloos onjuist is, dan is de kans groot dat het boekje van juni er al aankomt tegen dat je antwoord krijgt.)
Het is me wel al enkele keren opgevallen dat reacties via dit forum minstens zo efficiënt en vaak sneller resultaat geven dan opmerkingen via de gewone weg. Dat stemt tot nadenken.
Hoe je het probleem moet oplossen is me niet duidelijk: de klantendienst is de enige weg waarlangs je de NMBS kunt bereiken in veel gevallen, en dan is het kwaad meestal al geschied. En als je een snellere lijn opent voor dringende gevallen is de kans groot dat iedereen langs die weg zijn verhaal doet, wat dan ook weer het opzet van die snelle lijn onderuit haalt.
https://www.youtube.com/watch?v=efLCvx0TxrM
met de boodschap dat het "sneller maken" van de service ervoor zorgt dat mensen geen herhalings-berichtjes sturen, en dat het dus uiteindelijk ook gewoon kalmer en kostbesparender is om efficient & responsief te werken?