zware regenval

Alles over reizigerstreinen in België.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: zware regenval

Bericht door Eimai »

Ze hebben dit weekend de 2644 wel vanuit Leuven langs Zaventem gestuurd, daar gekeerd en zo de luchthaven in, verderdoor naar Brussel-Noord, nog eens keren en zo naar Mechelen en dan de voorziene weg.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: zware regenval

Bericht door Steve »

Waarom dan nog de omweg via Brussel-Noord? Als die (met keren in Zaventem) in de luchthaven aangekomen is, kan die toch gewoon de normale reisweg naar Mechelen en Antwerpen vervolgen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: zware regenval

Bericht door Shrek »

Steve schreef: 28 mei 2018, 14:56 Waarom dan nog de omweg via Brussel-Noord? Als die (met keren in Zaventem) in de luchthaven aangekomen is, kan die toch gewoon de normale reisweg naar Mechelen en Antwerpen vervolgen?
Het zal hier wel gegaan hebben over een vervanging van een andere uitgevallen trein die wel Luchthaven-Brussel moest doen.
In ieder geval, zo'n kering in Zaventem is overdag niet doenbaar.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: zware regenval

Bericht door Eimai »

Steve schreef: 28 mei 2018, 14:56 Waarom dan nog de omweg via Brussel-Noord? Als die (met keren in Zaventem) in de luchthaven aangekomen is, kan die toch gewoon de normale reisweg naar Mechelen en Antwerpen vervolgen?
Zal zo wel gepland zijn door de werken in Mechelen aan Y.Abeelstraat.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: zware regenval

Bericht door Shrek »

https://www.ferrosteph.net/ferrosteph/l ... ms_796.htm voor enkele interessante beelden van de schade.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: zware regenval

Bericht door Paul »

Op de website van de NMBS staat bij "Storingen" nog altijd: "De treinen van Antwerpen-Centraal naar Hasselt rijden enkel tussen Leuven en Hasselt (in beide richtingen)", terwijl ze toch gewoon het hele traject blijven rijden en alleen het station van de Luchthaven overslaan (ze rijden via lijn 53). Correcte informatie blijft een moeilijke klus blijkbaar...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: zware regenval

Bericht door Matthias »

Paul schreef: 29 mei 2018, 09:53 Op de website van de NMBS staat bij "Storingen" nog altijd: "De treinen van Antwerpen-Centraal naar Hasselt rijden enkel tussen Leuven en Hasselt (in beide richtingen)", terwijl ze toch gewoon het hele traject blijven rijden en alleen het station van de Luchthaven overslaan (ze rijden via lijn 53). Correcte informatie blijft een moeilijke klus blijkbaar...
Ik heb het doorgegeven via Twitter, hopelijk wordt er iets mee gedaan :).

Edit: Het wordt doorgegeven.

Edit 2: Het is aangepast:
Wij raden reizigers tussen Leuven en Brussels Airport-Zaventem aan te reizen via Brussel-Noord (in beide richtingen).

Wij raden reizigers tussen Antwerpen-Centraal en Brussels Airport-Zaventem aan te reizen via Brussel-Noord (in beide richtingen) of gebruik te maken van de IC Nederland richting Brussel-Zuid.

De treinen van Gent-Sint-Pieters naar Landen stoppen niet in Brussels Airport-Zaventem (in beide richtingen).

De treinen van Antwerpen-Centraal naar Hasselt stoppen niet in Brussels Airport-Zaventem (in beide richtingen).
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: zware regenval

Bericht door kika »

Net de foto's gezien, nu begrijp ik heel wat beter wat er aan de hand was en waarom alles wordt verwijderd en opnieuw gebouwd. Wat is het plan om een gelijkaardige situatie te voorkomen of is het 'snel snel alles repareren en hopen dat we niets gelijkaardigs meer meemaken?'
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: zware regenval

Bericht door Steven »

De maatregelen om dergelijk uitzonderlijke regenval meester te blijven zijn duur. Niet evident om de juiste keuze tussen baten en kosten te maken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: zware regenval

Bericht door Steve »

Volgens de beschrijving bij de foto's is er ook een stormbekken (overloopweide) vlak naast de sporen, de vraag is waarom dat z'n werk niet gedaan heeft.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: zware regenval

Bericht door Steven »

Het was gewoon teveel, waarschijnlijk hebben de leidingen naar het stormbekken het water niet kunnen verwerken. Er was lokaal meer water gevallen dan anders op een hele maand.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: zware regenval

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 28 mei 2018, 08:33Daarom vind ik ook dat de NMBS dit geval van overmacht heel goed aanpakt.
Je weet dat het tot vandaag heeft geduurd totdat de melding is aangepast dat de 26xx enkel tussen Hasselt en Leuven zouden rijden? En voor komend weekend krijg ik alweer reisadviezen via de luchthaven.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: zware regenval

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 29 mei 2018, 21:03
Shrek schreef: 28 mei 2018, 08:33Daarom vind ik ook dat de NMBS dit geval van overmacht heel goed aanpakt.
Je weet dat het tot vandaag heeft geduurd totdat de melding is aangepast dat de 26xx enkel tussen Hasselt en Leuven zouden rijden? En voor komend weekend krijg ik alweer reisadviezen via de luchthaven.

Groetjes,
Rian
Ok ik zal het anders zeggen: ik vind dat de planners het goed hebben aangepakt, de communicatiedienst had beter kunnen doen :wink:
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: zware regenval

Bericht door stefanic »

rvdborgt schreef: 29 mei 2018, 21:03
Shrek schreef: 28 mei 2018, 08:33Daarom vind ik ook dat de NMBS dit geval van overmacht heel goed aanpakt.
Je weet dat het tot vandaag heeft geduurd totdat de melding is aangepast dat de 26xx enkel tussen Hasselt en Leuven zouden rijden? En voor komend weekend krijg ik alweer reisadviezen via de luchthaven.

Groetjes,
Rian
BNX voor weekend is nog in de maak:
-IC08 via Haacht
-IC29 via L36
-IC27 rechtstreeks naar Leuven
-> de 3 verbindingen die de onderbroken bocht gebruiken rijden dus zoals normaal, echter zonder bediening van de luchthaven, maar wel met bediening van alle stations die verder voorzien zijn in hun dienstregeling.
spoorwegrealist
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: zware regenval

Bericht door wva »

Plaats reactie