Staking als "reiziger" op de trein

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door dentheo »

Ik heb een paar maal gekeken als er iets achter mijn tuin voorbij reed, lijkt allemaal redelijk te kloppen. Vertragingen max. 2-3 minuten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Matthias »

Idem hier, de treinen tussen Turnhout & Binche lijken te rijden zoals de app vooraf aangaf.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door groentje »

Uiteraard was er daarnaast ook nog wat van de 'gebruikelijke vertraging', oa door defecte treinen (IC505, bijvoorbeeld, of IC9224 in Breda), of een kabeldiefstal, en er was ook nog een persoonsongeval op lijn 69...
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door trainlovertje »

Net van Brussel naar Landen gereden, en er zijn toch wel een aantal IC-treinen Quiévrain - Luik-Guillemins uitgevallen volgens de app en de aankondigingen in het station. Maar goed, alles wel vlot verlopen verder. En er waren in Brussel zichtbaar minder vertragingen tijdens de avondspits dan gewoonlijk, doordat de NZV nu niet zo overbelast was.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Asterix »

Iemand een zicht op Infrabel-personeel? Ik ben zelf thuis in rust maar was bereid te werken. Anderen zijn ingepland maar hadden aangegeven te staken. Ook weer een vreemd verschijnsel.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door groentje »

In principe mag je niet zomaar mensen opvorderen om te komen, dacht ik. Daarom heb ik vandaag mij opgegeven als niet-stakend, maar voor morgen, wanneer ik niet moet werken, heb ik bewust het vak blanco gelaten. Ik staak niet, maar werk ook niet, lijkt me. Ik heb desondanks 2 mails gekregen of ik niet geïnteresseerd was om morgen mijn post te 'versterken'. Ik heb verstek laten gaan...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Asterix »

Dat heeft niets met opvorderen te maken, iedereen moest op voorhand via intraweb laten weten of hij staakt of niet. Net om een bezetting met werkwilligen te garanderen. Wie staakt, wordt met rust gelaten en wordt net niet opgevorderd. Maar dat is dus niet overal gebeurd.
pastore

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door pastore »

1
Laatst gewijzigd door pastore op 30 jun 2018, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door groentje »

Ik betwijfel of je mensen mag vragen in te vallen voor stakers. Met mensen die werken kan je uiteraard wel schuiven...
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door dekooiker »

pastore schreef: 29 jun 2018, 19:32 Wel weer zeer triest dat volgens de vakbond de "signalisatiecabines" bemand werden door niet-opgeleid personeel en dat Infrabel hierdoor de veiligheid in gedrang brengt.
Door zulke uitspraken ben ik blij dat ik al jaren geen lid meer ben.
Zonder uitspraak te doen over de talloze acties van ACOD, vragen die lui zich dan niet af of ze beter niet zouden staken om de veiligheid te garanderen?
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Steven »

Het gaat hem er over dat ACOD zijn hand er niet voor omdraait om de waarheid wat te verdraaien bij een staking. Zelf ook al een paar keer meegemaakt. Wat leugentjes vertellen om toch maar een hetze of problemen te veroorzaken. Vrij transparante leugens voor iemand die er iets van kent en een beetje nadenkt.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Mechanik »

steamdriven schreef: 12 jun 2018, 20:22
Asterix schreef: 12 jun 2018, 19:41 Normaal gezien staakt enkel de OVS.
Ik denk dat je geen idee hebt van de onvrede die er heerst bij de treinbestuurders. :wink:
ik denk het ook ... het nieuws was nog maar pas in HLN verschenen en de eersten kwamen me al vragen wanneer ze de intentieverklaringen konden invullen om te staken .... onderschat OVS niet .... ze zijn de grootsten onder de treinbestuurders ..... ik vermoed zelfs dat als ACV en ACOD elke nog iets van een 15% TB'ers( van VSOA spreek ik zelfs niet ... die hebben er misschien 10) bij hun onder de vleugels hebben dat het veel zal zijn ...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Asterix »

steamdriven schreef: 12 jun 2018, 20:22
Asterix schreef: 12 jun 2018, 19:41 Normaal gezien staakt enkel de OVS.
Ik denk dat je geen idee hebt van de onvrede die er heerst bij de treinbestuurders. :wink:
Uiteindelijk viel het allemaal nog zeer goed mee.
Freken
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Freken »

Asterix schreef: 30 jun 2018, 22:35
steamdriven schreef: 12 jun 2018, 20:22
Asterix schreef: 12 jun 2018, 19:41 Normaal gezien staakt enkel de OVS.
Ik denk dat je geen idee hebt van de onvrede die er heerst bij de treinbestuurders. :wink:
Uiteindelijk viel het allemaal nog zeer goed mee.
Omdat het hier niet ging over een staking tegen de herwaardering maar omdat niet alle spoorpersoneel opgenomen zijn in de lijst van de zware beroepen (die an sich niet eens bestaat). Laat ACOD dan ook nog eens onderhandelen achter de rug van een groot deel van het personeel en dan begrijp je dat het draagvlak voor deze staking niet zo groot was.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Asterix »

steamdriven schreef: 12 jun 2018, 20:22
Asterix schreef: 12 jun 2018, 19:41 Normaal gezien staakt enkel de OVS.
Ik denk dat je geen idee hebt van de onvrede die er heerst bij de treinbestuurders. :wink:
Volgens HR Rail in L'echo hebben uiteindelijk op dag 1 welgeteld 3763 personeelsleden het werk neergelegd, op dag 2 waren dat er nog 1280. Op een totaal van ongeveer 18.000 man.
Plaats reactie