Staking als "reiziger" op de trein

Alles over reizigerstreinen in België.
Olivier_Doorne
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
Contacteer:

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Olivier_Doorne »

Is de Ic bus vanuit Düsseldorf geen oplossing. Is van DB en heeft geen last van Belgische stakers.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door dentheo »

Zou kunnen, maar Kalmthout ligt dichter bij Roosendaal dan bij Antwerpen...dus ik kan Keulen-Arnhem-R'daal...en dan de laatste omnibus of taxi of bereidwillige neef optrommelen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 12 jun 2018, 19:48 In principe moeten ze dat inderdaad als je je treinticket hebt gekocht voordat de staking werd aangekondigd. En als ze dat op de dag zelf niet doen, dan mag je alternatief vervoer voorschieten en je laten terugbetalen.
Dat lijkt mij niet hard te maken voor een interrail die je de dag zelf moet invullen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door dentheo »

Maar als het op de planner van die dag staat de dag ervoor zou het moeten kunnen ?

Alhoewel ik heb mijn echtgenote bij....alleen zou ik het sneller durven.
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 13 jun 2018, 15:22
rvdborgt schreef: 12 jun 2018, 19:48 In principe moeten ze dat inderdaad als je je treinticket hebt gekocht voordat de staking werd aangekondigd. En als ze dat op de dag zelf niet doen, dan mag je alternatief vervoer voorschieten en je laten terugbetalen.
Dat lijkt mij niet hard te maken voor een interrail die je de dag zelf moet invullen.
Waarom niet? Datum van aankoop is het enige wat telt (plus de dan beschikbare informatie), dat staat duidelijk in de EU-Verordening. Bovendien zou je dat dan ook kunnen stellen voor normale internationale tickets die nog steeds een geldigheid van 4 dagen hebben.

Groetjes,
Rian
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Eimai »

Overigens heeft Metisp ook ondertussen een stakingsaanzegging gedaan, deze keer op de datums 25, 26 en 29 juni en 2, 4, 6, 9 en 11 juli.

Dat dus bovenop OVS die op 27 juni om 22u begint tot 28 juni 22u,

en ASTB op 22 juni en 23 juni.

ACOD beraadt zich nog of ze mee op de kar springen...

Aangezien stakingen altijd gedekt zijn voor iedereen, ongeacht bij welke vakbond ze zijn, ga er absoluut niet vanuit dat enkel de leden van die vakbonden op die respectievelijke dagen gaan staken... Maar het aantal stakers en de impact ervan is echt onmogelijk te voorspellen, een staking waarbij zo veel animo is onder het personeel hebben we de voorbije jaren niet meegemaakt en de minimale dienstverlening is ook niet in te schatten.
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door johan V »

op 30/06 zou ik moeten van gent naar rijsel en terug.Zou dit lukken met de trein?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door dentheo »

Vraagje vanuit Milaan:
Is de staking nu een dag later ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Asterix »

dentheo schreef: 26 jun 2018, 00:00 Vraagje vanuit Milaan:
Is de staking nu een dag later ?
Staking van donderdagavond 22u tot zaterdagavond 22u.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door rvdborgt »

Asterix schreef: 26 jun 2018, 00:24
dentheo schreef: 26 jun 2018, 00:00 Vraagje vanuit Milaan:
Is de staking nu een dag later ?
Staking van donderdagavond 22u tot zaterdagavond 22u.
Dat betekent hinder van donderdag 20u tot zaterdag einde dienst.
De NMBS belooft een alternatieve dienstregeling die vanaf woensdag 22u te raadplegen is.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door dentheo »

Lijkt mij een dag later dan voor twee weken , toen ik vertrok.
Theo
Theo
Groeten vanop de Heide
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door trainlovertje »

Er staat zowaar een volledig spoorboekje online speciaal voor de dienstregeling van deze vrijdag; http://www.belgianrail.be/~/media/A2C58 ... 3B609F.pdf
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door overweg13 »

trainlovertje schreef: 27 jun 2018, 22:39 Er staat zowaar een volledig spoorboekje online speciaal voor de dienstregeling van deze vrijdag; http://www.belgianrail.be/~/media/A2C58 ... 3B609F.pdf
De vraag is alleen, hoe kom je daar terecht als je gewoon de website raadpleegt? Of m.a.w. knap dat je dat gevonden hebt!
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Shrek »

overweg13 schreef: 28 jun 2018, 15:34
trainlovertje schreef: 27 jun 2018, 22:39 Er staat zowaar een volledig spoorboekje online speciaal voor de dienstregeling van deze vrijdag; http://www.belgianrail.be/~/media/A2C58 ... 3B609F.pdf
De vraag is alleen, hoe kom je daar terecht als je gewoon de website raadpleegt? Of m.a.w. knap dat je dat gevonden hebt!
Op de hoofdpagina staat een link naar de pagina over de staking (http://www.belgianrail.be/nl/nieuws/sta ... -2018.aspx) daar staat een knopje .pdf , als je daarop klikt kom je erop uit. Zo heel moeilijk was het nu ook weer niet.
De meeste mensen zullen evenwel de app of reisplanner gebruiken en die is correct aangepast.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Staking als "reiziger" op de trein

Bericht door Shrek »

Vandaag was de eerste dag met een gegarandeerde dienstverlening. Het lijkt erop dat het alternatieve transportplan correct werkt en de treinen die beloofd werden ook daadwerkelijk rijden. Ik heb nog niet kunnen controleren of de app alles goed wergeeft, iemand wel ervaringen vandaag?
Plaats reactie