Dienstregeling december 2018

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Steve »

Waar vind je al die info?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Shrek »

Steve schreef: 15 sep 2018, 20:57 Waar vind je al die info?
blijkbaar is de dienstregeling al ingeladen in de planner. Iedereen op zoek dus naar wijzigingen ! :wink:
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door 260689 »

Floris Cappelle schreef: 15 sep 2018, 20:35 Beste,

Ik keek de afgelopen dagen eens naar de nieuwe dienstregeling vanaf 09.12.2018.
Het viel me op dat de weekendverbinding Antwerpen - Binche opgesplitst is in een deel Antwerpen - Brussel en een deel Schaarbeek - Binche.
Ook de verbinding Genk - Blankenberge is dan voor het grootste deel opgesplitst in Genk - Hasselt en Hasselt - Blankenberge.
Van waar de keuze om die te splitsen?
Verder viel het me op dat trein 3043 (De Panne - Gent) verder zal rijden als trein 3620 (Gent - Landen). Wat is hier de reden van?
Het viel me ook op dat Bergen - Alnoye-Aymeries één keer per dag zal rijden.
Volgens mijn info zou dat twee keer moeten zijn. Of heb ik dat mis?
De nieuwe treinen naar Frankrijk hebben de categorie "INT"
Wie weet meer en wie kan me verder helpen?

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Vanuit Namen heb je E19808 (V: 05:19) en E19832 (V: 16:07) naar Maubauge. Deze stop enkel in Charleroi Sud.
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Floris Cappelle »

Beste,

Deze info staat gewoon op detrein.be
De Info over Namen - Maubeuge wist ik, toch dank voor de vermelding!
Iemand die weet waarom sommige treinverbindingen gesplitst worden? Iemand?

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Steve »

En waar is P 7016 plots naartoe?! De tegenhanger 8016 staat wel gewoon vermeld.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Merijn »

Floris Cappelle schreef: 15 sep 2018, 20:35 Beste,

Verder viel het me op dat trein 3043 (De Panne - Gent) verder zal rijden als trein 3620 (Gent - Landen). Wat is hier de reden van?

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Volgens mij wordt dit in de huidige dienstregeling ook al gedaan, met meerdere treinen zelfs. Vaak vertrekt de 36XX van hetzelfde spoor als waar de 30XX aankomt, en vice versa.
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door trainman »

Ik dacht dat er met de dienstregeling van december 2018 een aantal belangrijke wijzigingen zouden doorgaan:
- in gebruik nemen van de 4 sporen tussen St. Katharina Lombeek en Brussel-Zuid (lijnen 50A en 50C)
- in gebruik nemen van de nieuwe halte in Anderlecht

Tot mijn verbazing is er daarvan in de planner niets terug te vinden.
Zou het dus meer dan 3 jaar duren om een stukje spoorlijn van 15 kilometer opnieuw aan te leggen?
En om een halte te openen waarvan de ruwbouw al minstens 5 jaar geleden klaar was?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Steven »

De halte gaat pas open als de vieren sporen effectief in dienst zijn. Wanneer die vier sporen effectief klaar zijn? Ik dacht dat het pas in dec 2019 voorzien was om het geheel in dienst te gebben, op klein eiland is men nog zwaar aan het werken om de middelste sporen daar te kunnen aansluiten op de bestaande spoorinfra. Renovatie van een spoorbrug zit daar in een fase van afwerking en oas daarna kan men daar terug verder werken aan spoorinfra.
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Horatio »

Steven schreef: 17 sep 2018, 19:11 De halte gaat pas open als de vieren sporen effectief in dienst zijn. Wanneer die vier sporen effectief klaar zijn? Ik dacht dat het pas in dec 2019 voorzien was om het geheel in dienst te gebben, .......
Het is/was voorzien voor december 2018 dat de middelste 2 sporen (L50A) terug in gebruik zouden komen.
Heb volgens een bron bij Infrabel gehoord dat ze een tandje bij zouden steken en wel trachten de deadline te halen. Alhoewel, als van de opening van de halte Anderlecht niks terug te vinden in de dienstregeling van dec ‘18 vrees ik dat ze er bij Infrabel zelf niet meer in geloven dat het op tijd afgeraakt. :(
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Shrek »

trainman schreef: 17 sep 2018, 17:20 Zou het dus meer dan 3 jaar duren om een stukje spoorlijn van 15 kilometer opnieuw aan te leggen?
En om een halte te openen waarvan de ruwbouw al minstens 5 jaar geleden klaar was?
Als het geld niet op tijd beschikbaar komt duurt alles wat langer dan gepland :wink:
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door stefanic »

Je hebt pas iets aan die 4 sporen als ze tot in het station van Brussel-Zuid lopen. het laatste stukje van de sporenknoop, tussen 'Klein-Eiland' en Brussel Zuid (het moeilijkste stuk dus), zal pas in 2020 klaar zijn.
spoorwegrealist
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door stefanic »

Floris Cappelle schreef: 15 sep 2018, 20:35 Beste,

Ik keek de afgelopen dagen eens naar de nieuwe dienstregeling vanaf 09.12.2018.
Het viel me op dat de weekendverbinding Antwerpen - Binche opgesplitst is in een deel Antwerpen - Brussel en een deel Schaarbeek - Binche.
Ook de verbinding Genk - Blankenberge is dan voor het grootste deel opgesplitst in Genk - Hasselt en Hasselt - Blankenberge.
Van waar de keuze om die te splitsen?
Verder viel het me op dat trein 3043 (De Panne - Gent) verder zal rijden als trein 3620 (Gent - Landen). Wat is hier de reden van?
Het viel me ook op dat Bergen - Alnoye-Aymeries één keer per dag zal rijden.
Volgens mijn info zou dat twee keer moeten zijn. Of heb ik dat mis?
De nieuwe treinen naar Frankrijk hebben de categorie "INT"
Wie weet meer en wie kan me verder helpen?

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Knip Antwerpen-Binche tijdens het weekend: nodig om 2e S-verbinding op L36 te kunnen voorzien (rijpad in NoordZuidverbinding)
Knip Genk-Blankenberge: wegens belangrijke infrastructuurwerken (brug Albertkanaal tussen Hasselt en kiewit) gedurende meerdere jaren!
spoorwegrealist
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door trainlovertje »

stefanic schreef: 18 sep 2018, 09:24 Knip Genk-Blankenberge: wegens belangrijke infrastructuurwerken (brug Albertkanaal tussen Hasselt en kiewit) gedurende meerdere jaren!
En wat is er dan precies anders? Want die vervangtrein rijdt ongeveer op dezelfde moment als de huidige trein. Of mag zo'n zware trein met 10 M6 rijtuigen niet meer over de brug misschien?
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Catenist »

Infrastructuurwerken (brug Albertkanaal) die meerdere jaren duren. Wat moeten we daaruit verstaan?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Shrek »

Catenist schreef: 18 sep 2018, 13:21 Infrastructuurwerken (brug Albertkanaal) die meerdere jaren duren. Wat moeten we daaruit verstaan?
In de hele zone Hasselt wordt er een masterplan uitgewerkt dat een hele hoop wissels en vertakkingen in de buurt zal aanpassen. Het uitvoeren hiervan zorgt voor de nodige hinder.
Plaats reactie