Dienstregeling december 2018

Alles over reizigerstreinen in België.
rvdborgt
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door rvdborgt » 21 sep 2018, 09:34

HLE 2302 schreef:
21 sep 2018, 09:20
Komt deze verbinding dan bij de reeds bestaande IC Hasselt Maastricht, of zal Arriva deze vervangen ?
Het laatste, met dien verstande dat er vanuit Maastricht maar tot Luik wordt gereden.
Voor zover ik weet, zal de exploitatie een samenwerking zijn tussen Arriva en NMBS, net zoals het nu een samenwerking tussen NS en NMBS is.

Groetjes,
Rian


giuseppe
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Maastricht

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door giuseppe » 21 sep 2018, 16:30

Asterix schreef:
21 sep 2018, 00:33
spurt2244 schreef:
06 jul 2018, 18:17
opfq schreef:
04 jul 2018, 23:20
Is er al wat bekend over Luik -Maastricht?
Vandaag van een treinspotter uit België gehoord dat de Arriva LIMAX Flirts proefritten gaan doen op lijn 94 in België dat is tussen Halle en Froyennes v.v. LIMAX moet uiteindelijk gaan Rijden tussen Luik - Maastricht - Heerlen - Aken v.v. wanneer die proefritten werkelijk rijden is niet bekend.

Groeten uit Nederland.
Er stond eergisteren naar verluidt Stadler-materieel van Arriva in de bundel van Muizen.
Ze staan nu in Schaarbeek

Floris Cappelle
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Floris Cappelle » 21 sep 2018, 20:55

Beste,

Is er intussen al meer bekend, wanneer de LIMAX effectief ingevoerd word?

Mvg,
Floris Cappelle

FLV-FGSP
Berichten: 1516
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door FLV-FGSP » 21 sep 2018, 21:57

Aachen - Maastricht in december '18, doorkoppeling naar Luik een jaar later.

wbrm
Berichten: 273
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door wbrm » 22 sep 2018, 12:54

HLE 2302 schreef:
21 sep 2018, 09:20
reeds bestaande IC Hasselt Maastricht
Je bedoelt de S-zoveel :wink:

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3756
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Asterix » 29 sep 2018, 22:38

Betreffende de lijn 50A/50C:
Steven schreef:
17 sep 2018, 19:11
De halte gaat pas open als de vieren sporen effectief in dienst zijn. Wanneer die vier sporen effectief klaar zijn? Ik dacht dat het pas in dec 2019 voorzien was om het geheel in dienst te gebben, op klein eiland is men nog zwaar aan het werken om de middelste sporen daar te kunnen aansluiten op de bestaande spoorinfra. Renovatie van een spoorbrug zit daar in een fase van afwerking en oas daarna kan men daar terug verder werken aan spoorinfra.
Maandagochtend komt spoor B van de lijn 50A in dienst tussen Y. Klein Eiland en Klein Eiland zelve. Dagelijks zullen er enkele ontroestingsritten passeren, vanaf december wordt het routine.

Gebruikersavatar
HLE 2302
Berichten: 2595
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door HLE 2302 » 30 sep 2018, 09:57

wbrm schreef:
22 sep 2018, 12:54
HLE 2302 schreef:
21 sep 2018, 09:20
reeds bestaande IC Hasselt Maastricht
Je bedoelt de S-zoveel :wink:
Mierenneukerij.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4192
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Steve » 30 sep 2018, 10:40

Veeleer een kwinkslag, lijkt me. Een echte mierenneuker zou wel weten dat het om de S43 gaat en zou ook geen knipoog na z'n bericht geplaatst hebben. :wink:

profke
Berichten: 587
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door profke » 01 okt 2018, 23:17

Is hier iemand met glazen bol die me kan zeggen hoe de dienstregeling eruit zal zien op (brug)maandagen 24 en 31 december?
Is er een grote kans dat die afwijkt van wat vandaag al opvraagbaar is in de routeplanner?
Een minuutje schuiven zou me niet storen, maar met de feestdagen moet ik zeker tijdig thuis geraken.
Ik ben (egoïstisch als ik ben) vooral geïnteresseerd in de treinen die tussen 17:30&19:00 vertrekken in Antwerpen richting Nijlen.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9466
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Shrek » 01 okt 2018, 23:44

Ik heb nog nooit geweten dat ze iets in de planner zetten en dan zeer grote wijzigingen aanbrengen (als plots zondagsdienst of vakantieperiode gaan rijden). Ga er dus maar vanuit dat het klopt wat de planner zegt :wink:

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door AlexNL » 03 okt 2018, 18:30

FLV-FGSP schreef:
21 sep 2018, 21:57
Aachen - Maastricht in december '18, doorkoppeling naar Luik een jaar later.
Arriva hoopt dat Luik - Maastricht e.v. nog dit jaar gaat gebeuren, zo schrijft de GvA.

dentheo
Berichten: 7776
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door dentheo » 03 okt 2018, 19:20

NMBS hoopt dat varkensneus naar Roosendaal mag ?
Ik zie één van de twee S treinen terug naar Roosendaal rijden op de nieuwe dienstregeling....

Zou men een tussenverslag gehad hebben dat er goed uit ziet ?
Laatst gewijzigd door dentheo op 03 okt 2018, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide

Catenist
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Catenist » 03 okt 2018, 19:49

A propos, wat is de reden waarom de varkensneus niet naar Roosendaal mag? Heeft dus niet enkel te maken met het niet hebben van drie frontseinen want ik zie ondertussen een aantal gerenoveerde varkensneuzen rijden met drie frontseinen. Heeft het eerder te maken met veiligheidssystemen of met de tractiespanning, of met?

Zwoopaman
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Zwoopaman » 04 okt 2018, 11:16

Catenist schreef:
03 okt 2018, 19:49
A propos, wat is de reden waarom de varkensneus niet naar Roosendaal mag? Heeft dus niet enkel te maken met het niet hebben van drie frontseinen want ik zie ondertussen een aantal gerenoveerde varkensneuzen rijden met drie frontseinen. Heeft het eerder te maken met veiligheidssystemen of met de tractiespanning, of met?
Een van de redenen was inderdaad het gebrek aan een derde frontsein maar die worden er tijdens de renovatie nu ook bijgeplaatst. Het voornaamste struikelblok nu, vermoedelijk, is het ontbreken van een werkend veiligheidssysteem voor het grensbaanvak. Ofwel ATB op de treinstellen ofwel tbl1+ / etcs op de infrastructuur.

stefanic
Berichten: 836
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door stefanic » 10 okt 2018, 08:22

zie ook 'werken bij de spoorwegen'... Bij deze een warme oproep, en met aandrang!

https://jobs.nmbs.be/Jobs/jobs-nl/jobs- ... reindienst

Plaats reactie