Dienstregeling december 2018

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Steve »

Zeer vreemd, Pepinster is nu niet bepaald het soort station waar je zou verwachten dat de snelste IC van heel het land (puristen zouden zeggen de enige echte IC) zou stoppen. Als 1000 instappende reizigers (en een niet-onaardig bestaand aanbod) al genoeg zijn, dan moet hij voortaan ook stoppen in Aalter, Schaarbeek, Diegem, Zaventem, Ans enzovoort. Ik vermoed dat er veeleer een technische reden voor is, temeer omdat er in het weekend niets verandert.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door trainlovertje »

Er is meer aan de hand: de Aachen-Spa wordt gesplitst in een Aachen-Welkenraedt en een Pepinster-Spa. De Kortrijk-Welkenraedt neemt dan de stop in Dolhain-Gillepe over, Verviers-Palais wordt dan nog maar met 2 treinen per dag per richting bedient (P-trein Luik-Eupen en eerste/laatste L-trein Spa-Welkenraedt).
De extra stop van de Eupen-Oostende is om de frequentie van 2 treinen per uur tussen Pepinster en Verviers te behouden. En dat zal blijven duren tot minstens december, helaas.

Iemand die weet welke werken er op de lijn uitgevoerd zullen worden?

EDIT: die stop van de Eupen-Oostende dient waarschijnlijk eerder om Pepinster en evt verder naar Spa een goede verbinding te geven met Aken.
Laatst gewijzigd door trainlovertje op 07 mei 2019, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door rvdborgt »

trainlovertje schreef: 07 mei 2019, 14:33 Iemand die weet welke werken er op de lijn uitgevoerd zullen worden?
Dat vraag ik me ook af. Ik had eigenlijk de indruk dat lijn 37 eindelijk zo goed als af was.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door rvdborgt »

Een goed bericht is daarentegen dat vanaf 11 juni de treinen Eeklo - Gent weer in het normale patroon gaan rijden, waardoor de aansluitingen o.a. richting De Panne en Welkenraedt weer worden hersteld.

Weet iemand voor welke werkzaamheden die een halfjaar buiten patroon reden? Ik heb niks gemerkt...

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Zorba »

Ik nam vandaag sinds enkele weken de trein van Brugge naar Brussels Airport van xxu31 en blijkbaar komt deze nu vanuit Oostende, terwijl deze vroeger vanuit Knokke kwam.
Sinds wanneer is dit veranderd?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door overweg13 »

Dit is zo voorzien: tijdens de vakantieperiode komt en gaat deze trein van en naar Oostende, buiten de vakantie is dat Knokke.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie