Dienstregeling december 2018

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 7623
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door dentheo » 10 okt 2018, 12:06

Zwoopaman schreef:
04 okt 2018, 11:16
[
Een van de redenen was inderdaad het gebrek aan een derde frontsein maar die worden er tijdens de renovatie nu ook bijgeplaatst. Het voornaamste struikelblok nu, vermoedelijk, is het ontbreken van een werkend veiligheidssysteem voor het grensbaanvak. Ofwel ATB op de treinstellen ofwel tbl1+ / etcs op de infrastructuur.
Volgens mij was er ook iets met de nieuwe omvormer die geplaatst is om de AC van de bestuurderscabine te voeden....
Er is zelfs een gerucht dat die daarom in Essen uitgeschakeld zou moeten worden.......geen airco in NL.
Anderzijds steekt die AC-kast wel erg hoog uit het dak, als die naar Roosendaal kan of mag, schat ik dat een dubbeldekker het ook kan.
Theo
Groeten vanop de Heide


MinDefNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2018, 19:08

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door MinDefNL » 15 okt 2018, 20:45

Heb de FLIRT's van Arriva gespot bij TW Schaarbeek. Het blauw van Arriva valt wel op ;)

Zou wel geniaal zijn, als men direct van Luik naar Heerlen zou kunnen reizen :). Heb er gauw een foto van kunnen maken.

Afbeelding
Grtz

FLV-FGSP
Berichten: 1462
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door FLV-FGSP » 15 okt 2018, 22:51

Volgens de laatste berichten zouden de opgefriste varkensneuzen nog 1 test moeten ondergaan. Als die positief verloopt, mogen ze ook naar Roosendaal. Per 9/12 zou er dan weer een doorgaande dienst Puurs - Roosendaal komen.

i11
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door i11 » 17 okt 2018, 14:14

MinDefNL schreef:
15 okt 2018, 20:45
Heb de FLIRT's van Arriva gespot bij TW Schaarbeek. Het blauw van Arriva valt wel op ;)

Zou wel geniaal zijn, als men direct van Luik naar Heerlen zou kunnen reizen :). Heb er gauw een foto van kunnen maken. Afbeelding Grtz
Hé die Stadler Flirt heeft volgens mij (nog) geen zelfklevende Limburgse Leeuw op de zijkant :o :wink: .
Zou het verhaal van die Arriva-treinbestuurder dan toch kloppen toen hij mij vertelde dat de treinbestuurders van Luik wel op die trein wilden rijden, maar dan moest die Limburgse Leeuw er wel van af? :wink:

Gebruikersavatar
HLE 2302
Berichten: 2571
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door HLE 2302 » 18 okt 2018, 09:58

i11 schreef:
17 okt 2018, 14:14
MinDefNL schreef:
15 okt 2018, 20:45
Heb de FLIRT's van Arriva gespot bij TW Schaarbeek. Het blauw van Arriva valt wel op ;)

Zou wel geniaal zijn, als men direct van Luik naar Heerlen zou kunnen reizen :). Heb er gauw een foto van kunnen maken. Afbeelding Grtz
Hé die Stadler Flirt heeft volgens mij (nog) geen zelfklevende Limburgse Leeuw op de zijkant :o :wink: .
Zou het verhaal van die Arriva-treinbestuurder dan toch kloppen toen hij mij vertelde dat de treinbestuurders van Luik wel op die trein wilden rijden, maar dan moest die Limburgse Leeuw er wel van af? :wink:
Het zou me nogal verwonderen dat daar Belgische treinbestuurders mee zullen rijden. Waar de SNCF met eigen materiaal (AGC's) tot Doornik gaat en ook met onze MR96 deze verbinding aflegt hebben Belgische treinbestuurders geen kennis van buitenlands materiaal. Denk dat het voor Arriva veel goedkoper zal zijn om eigen treinbestuurders opleiding voor België te laten volgen.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20370
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Steven » 18 okt 2018, 10:09

Arriva heeft op geen enkele manier Belgische bevoegdheid bij haar personeel, dus moeten ze het wel huren waar het werkelijk is, Belgisch personeel is de snelste oplossing). In Nederland zijn er zelfs bij NS geen opleiders meer die Belgische bevoegdheid heeft dus dat is al een lastig verhaal. De NS treinbestuurders moeten ook al naar België komen om te blijven voldoen (permanente opleiding, ondervraging , ...)

overweg44
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 feb 2009, 23:13

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door overweg44 » 19 okt 2018, 12:32

HLE 2302 schreef:
18 okt 2018, 09:58
i11 schreef:
17 okt 2018, 14:14
MinDefNL schreef:
15 okt 2018, 20:45
Heb de FLIRT's van Arriva gespot bij TW Schaarbeek. Het blauw van Arriva valt wel op ;)

Zou wel geniaal zijn, als men direct van Luik naar Heerlen zou kunnen reizen :). Heb er gauw een foto van kunnen maken. Afbeelding Grtz
Hé die Stadler Flirt heeft volgens mij (nog) geen zelfklevende Limburgse Leeuw op de zijkant :o :wink: .
Zou het verhaal van die Arriva-treinbestuurder dan toch kloppen toen hij mij vertelde dat de treinbestuurders van Luik wel op die trein wilden rijden, maar dan moest die Limburgse Leeuw er wel van af? :wink:
Het zou me nogal verwonderen dat daar Belgische treinbestuurders mee zullen rijden. Waar de SNCF met eigen materiaal (AGC's) tot Doornik gaat en ook met onze MR96 deze verbinding aflegt hebben Belgische treinbestuurders geen kennis van buitenlands materiaal. Denk dat het voor Arriva veel goedkoper zal zijn om eigen treinbestuurders opleiding voor België te laten volgen.
Niet correct. Bestuurders van depot Arlon hebben sinds enkele maanden kennis van de CFL-Dosto en verzekeren hier ook treinen mee.

260689
Berichten: 2293
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: wondelgem (gent)

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door 260689 » 19 okt 2018, 13:07

overweg44 schreef:
19 okt 2018, 12:32
HLE 2302 schreef:
18 okt 2018, 09:58
i11 schreef:
17 okt 2018, 14:14


Hé die Stadler Flirt heeft volgens mij (nog) geen zelfklevende Limburgse Leeuw op de zijkant :o :wink: .
Zou het verhaal van die Arriva-treinbestuurder dan toch kloppen toen hij mij vertelde dat de treinbestuurders van Luik wel op die trein wilden rijden, maar dan moest die Limburgse Leeuw er wel van af? :wink:
Het zou me nogal verwonderen dat daar Belgische treinbestuurders mee zullen rijden. Waar de SNCF met eigen materiaal (AGC's) tot Doornik gaat en ook met onze MR96 deze verbinding aflegt hebben Belgische treinbestuurders geen kennis van buitenlands materiaal. Denk dat het voor Arriva veel goedkoper zal zijn om eigen treinbestuurders opleiding voor België te laten volgen.
Niet correct. Bestuurders van depot Arlon hebben sinds enkele maanden kennis van de CFL-Dosto en verzekeren hier ook treinen mee.
Ook de treinbegeleiders van depot Arlon hebben opleiding gekregen en bijgevolg bedienen ze deze treinen.

Gebruikersavatar
HLE 2302
Berichten: 2571
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door HLE 2302 » 20 okt 2018, 09:50

overweg44 schreef:
19 okt 2018, 12:32
HLE 2302 schreef:
18 okt 2018, 09:58
i11 schreef:
17 okt 2018, 14:14


Hé die Stadler Flirt heeft volgens mij (nog) geen zelfklevende Limburgse Leeuw op de zijkant :o :wink: .
Zou het verhaal van die Arriva-treinbestuurder dan toch kloppen toen hij mij vertelde dat de treinbestuurders van Luik wel op die trein wilden rijden, maar dan moest die Limburgse Leeuw er wel van af? :wink:
Het zou me nogal verwonderen dat daar Belgische treinbestuurders mee zullen rijden. Waar de SNCF met eigen materiaal (AGC's) tot Doornik gaat en ook met onze MR96 deze verbinding aflegt hebben Belgische treinbestuurders geen kennis van buitenlands materiaal. Denk dat het voor Arriva veel goedkoper zal zijn om eigen treinbestuurders opleiding voor België te laten volgen.
Niet correct. Bestuurders van depot Arlon hebben sinds enkele maanden kennis van de CFL-Dosto en verzekeren hier ook treinen mee.
Dan word het dringend tijd dat we in Kortrijk de AGC's van de SNCF mogen leren. De Fransmannen rijden tenslotte ook met ons MR96's. 8)
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...

jan_olieslagers
Berichten: 1190
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door jan_olieslagers » 20 okt 2018, 11:32

de CFL-Dosto
Op welk model trein slaat dit? Mogelijks de dubbeldeksstellen reeks 2300? Maar daarvan zouden ze er maar 8 hebben, en ze waren vooral bedoeld om maar Duitsland te bollen?

Sta me toe nogmaals aan te dringen om niet teveel onverklaarde afkortingen en codes te gebruiken.
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.

Jan-Mark
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Jan-Mark » 20 okt 2018, 11:48


Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20370
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Steven » 20 okt 2018, 15:19

Deze worden getrokken, geduwd door een cfl3000.

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door AlexNL » 21 okt 2018, 14:47

Zou het hier niet gaan om de CFL 2200 Coradia Duplex?

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20370
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Steven » 21 okt 2018, 14:57

Nee zover ik weet hebben die geen toelating om in België te komen.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9032
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2018

Bericht door Shrek » 21 okt 2018, 16:10

AlexNL schreef:Zou het hier niet gaan om de CFL 2200 Coradia Duplex?
Die kunnen niet onder 3000v rijden.

Plaats reactie