Pagina 5 van 11

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 10 okt 2018, 12:06
door dentheo
Zwoopaman schreef: 04 okt 2018, 11:16 [
Een van de redenen was inderdaad het gebrek aan een derde frontsein maar die worden er tijdens de renovatie nu ook bijgeplaatst. Het voornaamste struikelblok nu, vermoedelijk, is het ontbreken van een werkend veiligheidssysteem voor het grensbaanvak. Ofwel ATB op de treinstellen ofwel tbl1+ / etcs op de infrastructuur.
Volgens mij was er ook iets met de nieuwe omvormer die geplaatst is om de AC van de bestuurderscabine te voeden....
Er is zelfs een gerucht dat die daarom in Essen uitgeschakeld zou moeten worden.......geen airco in NL.
Anderzijds steekt die AC-kast wel erg hoog uit het dak, als die naar Roosendaal kan of mag, schat ik dat een dubbeldekker het ook kan.

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 15 okt 2018, 20:45
door MinDefNL
Heb de FLIRT's van Arriva gespot bij TW Schaarbeek. Het blauw van Arriva valt wel op ;)

Zou wel geniaal zijn, als men direct van Luik naar Heerlen zou kunnen reizen :). Heb er gauw een foto van kunnen maken.

Afbeelding
Grtz

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 15 okt 2018, 22:51
door FLV-FGSP
Volgens de laatste berichten zouden de opgefriste varkensneuzen nog 1 test moeten ondergaan. Als die positief verloopt, mogen ze ook naar Roosendaal. Per 9/12 zou er dan weer een doorgaande dienst Puurs - Roosendaal komen.

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 17 okt 2018, 14:14
door i11
MinDefNL schreef: 15 okt 2018, 20:45 Heb de FLIRT's van Arriva gespot bij TW Schaarbeek. Het blauw van Arriva valt wel op ;)

Zou wel geniaal zijn, als men direct van Luik naar Heerlen zou kunnen reizen :). Heb er gauw een foto van kunnen maken. Afbeelding Grtz
Hé die Stadler Flirt heeft volgens mij (nog) geen zelfklevende Limburgse Leeuw op de zijkant :o :wink: .
Zou het verhaal van die Arriva-treinbestuurder dan toch kloppen toen hij mij vertelde dat de treinbestuurders van Luik wel op die trein wilden rijden, maar dan moest die Limburgse Leeuw er wel van af? :wink:

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 18 okt 2018, 09:58
door HLE 2302
i11 schreef: 17 okt 2018, 14:14
MinDefNL schreef: 15 okt 2018, 20:45 Heb de FLIRT's van Arriva gespot bij TW Schaarbeek. Het blauw van Arriva valt wel op ;)

Zou wel geniaal zijn, als men direct van Luik naar Heerlen zou kunnen reizen :). Heb er gauw een foto van kunnen maken. Afbeelding Grtz
Hé die Stadler Flirt heeft volgens mij (nog) geen zelfklevende Limburgse Leeuw op de zijkant :o :wink: .
Zou het verhaal van die Arriva-treinbestuurder dan toch kloppen toen hij mij vertelde dat de treinbestuurders van Luik wel op die trein wilden rijden, maar dan moest die Limburgse Leeuw er wel van af? :wink:
Het zou me nogal verwonderen dat daar Belgische treinbestuurders mee zullen rijden. Waar de SNCF met eigen materiaal (AGC's) tot Doornik gaat en ook met onze MR96 deze verbinding aflegt hebben Belgische treinbestuurders geen kennis van buitenlands materiaal. Denk dat het voor Arriva veel goedkoper zal zijn om eigen treinbestuurders opleiding voor België te laten volgen.

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 18 okt 2018, 10:09
door Steven
Arriva heeft op geen enkele manier Belgische bevoegdheid bij haar personeel, dus moeten ze het wel huren waar het werkelijk is, Belgisch personeel is de snelste oplossing). In Nederland zijn er zelfs bij NS geen opleiders meer die Belgische bevoegdheid heeft dus dat is al een lastig verhaal. De NS treinbestuurders moeten ook al naar België komen om te blijven voldoen (permanente opleiding, ondervraging , ...)

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 19 okt 2018, 12:32
door overweg44
HLE 2302 schreef: 18 okt 2018, 09:58
i11 schreef: 17 okt 2018, 14:14
MinDefNL schreef: 15 okt 2018, 20:45 Heb de FLIRT's van Arriva gespot bij TW Schaarbeek. Het blauw van Arriva valt wel op ;)

Zou wel geniaal zijn, als men direct van Luik naar Heerlen zou kunnen reizen :). Heb er gauw een foto van kunnen maken. Afbeelding Grtz
Hé die Stadler Flirt heeft volgens mij (nog) geen zelfklevende Limburgse Leeuw op de zijkant :o :wink: .
Zou het verhaal van die Arriva-treinbestuurder dan toch kloppen toen hij mij vertelde dat de treinbestuurders van Luik wel op die trein wilden rijden, maar dan moest die Limburgse Leeuw er wel van af? :wink:
Het zou me nogal verwonderen dat daar Belgische treinbestuurders mee zullen rijden. Waar de SNCF met eigen materiaal (AGC's) tot Doornik gaat en ook met onze MR96 deze verbinding aflegt hebben Belgische treinbestuurders geen kennis van buitenlands materiaal. Denk dat het voor Arriva veel goedkoper zal zijn om eigen treinbestuurders opleiding voor België te laten volgen.
Niet correct. Bestuurders van depot Arlon hebben sinds enkele maanden kennis van de CFL-Dosto en verzekeren hier ook treinen mee.

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 19 okt 2018, 13:07
door 260689
overweg44 schreef: 19 okt 2018, 12:32
HLE 2302 schreef: 18 okt 2018, 09:58
i11 schreef: 17 okt 2018, 14:14

Hé die Stadler Flirt heeft volgens mij (nog) geen zelfklevende Limburgse Leeuw op de zijkant :o :wink: .
Zou het verhaal van die Arriva-treinbestuurder dan toch kloppen toen hij mij vertelde dat de treinbestuurders van Luik wel op die trein wilden rijden, maar dan moest die Limburgse Leeuw er wel van af? :wink:
Het zou me nogal verwonderen dat daar Belgische treinbestuurders mee zullen rijden. Waar de SNCF met eigen materiaal (AGC's) tot Doornik gaat en ook met onze MR96 deze verbinding aflegt hebben Belgische treinbestuurders geen kennis van buitenlands materiaal. Denk dat het voor Arriva veel goedkoper zal zijn om eigen treinbestuurders opleiding voor België te laten volgen.
Niet correct. Bestuurders van depot Arlon hebben sinds enkele maanden kennis van de CFL-Dosto en verzekeren hier ook treinen mee.
Ook de treinbegeleiders van depot Arlon hebben opleiding gekregen en bijgevolg bedienen ze deze treinen.

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 20 okt 2018, 09:50
door HLE 2302
overweg44 schreef: 19 okt 2018, 12:32
HLE 2302 schreef: 18 okt 2018, 09:58
i11 schreef: 17 okt 2018, 14:14

Hé die Stadler Flirt heeft volgens mij (nog) geen zelfklevende Limburgse Leeuw op de zijkant :o :wink: .
Zou het verhaal van die Arriva-treinbestuurder dan toch kloppen toen hij mij vertelde dat de treinbestuurders van Luik wel op die trein wilden rijden, maar dan moest die Limburgse Leeuw er wel van af? :wink:
Het zou me nogal verwonderen dat daar Belgische treinbestuurders mee zullen rijden. Waar de SNCF met eigen materiaal (AGC's) tot Doornik gaat en ook met onze MR96 deze verbinding aflegt hebben Belgische treinbestuurders geen kennis van buitenlands materiaal. Denk dat het voor Arriva veel goedkoper zal zijn om eigen treinbestuurders opleiding voor België te laten volgen.
Niet correct. Bestuurders van depot Arlon hebben sinds enkele maanden kennis van de CFL-Dosto en verzekeren hier ook treinen mee.
Dan word het dringend tijd dat we in Kortrijk de AGC's van de SNCF mogen leren. De Fransmannen rijden tenslotte ook met ons MR96's. 8)

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 20 okt 2018, 11:32
door jan_olieslagers
de CFL-Dosto
Op welk model trein slaat dit? Mogelijks de dubbeldeksstellen reeks 2300? Maar daarvan zouden ze er maar 8 hebben, en ze waren vooral bedoeld om maar Duitsland te bollen?

Sta me toe nogmaals aan te dringen om niet teveel onverklaarde afkortingen en codes te gebruiken.

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 20 okt 2018, 11:48
door Jan-Mark

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 20 okt 2018, 15:19
door Steven
Deze worden getrokken, geduwd door een cfl3000.

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 21 okt 2018, 14:47
door AlexNL
Zou het hier niet gaan om de CFL 2200 Coradia Duplex?

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 21 okt 2018, 14:57
door Steven
Nee zover ik weet hebben die geen toelating om in België te komen.

Re: Dienstregeling december 2018

Geplaatst: 21 okt 2018, 16:10
door Shrek
AlexNL schreef:Zou het hier niet gaan om de CFL 2200 Coradia Duplex?
Die kunnen niet onder 3000v rijden.