Voorstadsnetten in België (S-Net)

Alles over reizigerstreinen in België.
rvdborgt

Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)

Bericht door rvdborgt » 14 dec 2018, 20:52

Davy schreef:
14 dec 2018, 20:04
Inderdaad, zie deze vertrekstaat in Maastricht:
Die vertrekstaat is misschien wel gemaakt voordat de NMBS de naamswijziging had doorgegeven. Dat komt dan bij de volgende tussentijdse dienstregelingswijziging wel in orde, normaliter begin februari.
De boekingsmodule van NS Internationaal kent op dit moment beide benamingen.

Groetjes,
Rian

Jan-Mark

Bericht door Jan-Mark » 14 dec 2018, 21:33

Nou.... Ik denk dat het nog wel even duurt voordat dit is aangepast :mrgreen:

Asterix

Bericht door Asterix » 15 dec 2018, 02:27

rvdborgt schreef:
14 dec 2018, 20:52
Die vertrekstaat is misschien wel gemaakt voordat de NMBS de naamswijziging had doorgegeven. Dat komt dan bij de volgende tussentijdse dienstregelingswijziging wel in orde, normaliter begin februari.
De boekingsmodule van NS Internationaal kent op dit moment beide benamingen.

Groetjes,
Rian
Ook de APQ op het perron gebruikt de oude benamingen. Dit moet toch in een handomdraai aan te passen zijn?

Paul

Bericht door Paul » 15 dec 2018, 10:55

De NMBS gebruikt zelf nog de oude benamingen. Zie bijvoorbeeld op de cover van de lijnfolders voor lijn 43, 125, 125a, ...
Dus misschien eerst de hand in eigen boezem steken voor we de Nederlanders iets verwijten :(

Asterix

Bericht door Asterix » 15 dec 2018, 13:48

Paul schreef:
15 dec 2018, 10:55
Dus misschien eerst de hand in eigen boezem steken voor we de Nederlanders iets verwijten :(
Vreemd argument want ik verwijt hen niets meer of minder dan de NMBS. Ik gebruik ook geen lijnfolders dus het was mij nog niet eerder opgevallen. Ik heb voor het overige met de NS niet méér van doen dan met de NMBS.

Paul

Bericht door Paul » 15 dec 2018, 14:42

Asterix schreef:
15 dec 2018, 13:48
Vreemd argument want ik verwijt hen niets meer of minder dan de NMBS. Ik gebruik ook geen lijnfolders dus het was mij nog niet eerder opgevallen. Ik heb voor het overige met de NS niet méér van doen dan met de NMBS.
Ik heb in jouw bericht gelezen: "de NS gebruikt in Maastricht nog steeds de oude benamingen".
En daarop antwoord ik: "de NMBS gebruikt zelf nog de oude benamingen".
Meer moet je er niet achter zoeken.

overweg13

Bericht door overweg13 » 15 dec 2018, 17:51

Het spoorboekje en de lijnfolders worden nu eenmaal erg stiefmoederlijk behandeld, en dat al gedurende enkele jaren. Mijn eerste indruk is dat er dit jaar toch wat minder fouten instaan dan bij vorige edities, maar volledig betrouwbaar zal het wel niet zijn. Zo ontbreekt nog altijd P-trein 8446 Brussel-Zuid (17:48) - Visé (19:11) in tabel 36 en dat al enkele edities lang. En in de weekendedities is geen paginering te bekennen. Ik weet niet hoe men precies te werk gaat, maar ik heb de indruk dat men zich bezondigt aan het voortbouwen op bestaande gegevens, wat de informatica natuurlijk in de hand werkt. Nieuwigheden blijven daarom nogal eens achterwege; het meest extreme voorbeeld dat ik op dat vlak ken, was dat de IC Genk - Blankenberge in tabel 50A verkeerdelijk bleef opgenomen als een IC Genk - Blankenberge/Knokke.
Mijn afgedrukte spoorboekjes zijn ondertussen aangekomen bij de boekbinder; zodra ik de boekjes, nu ja: boeken, in de hand kan nemen, tref ik mogelijkerwijs nog wel wat fouten aan, al hoop ik zelf van niet. Tenslotte kost het inbinden me twee keer €25.00, wat ik nog schappelijk vind, maar dan wil ik ook exemplaren zonder fouten.
Met vriendelijke groet

overweg13

Willem.13

Bericht door Willem.13 » 17 dec 2018, 08:38

Ik heb de naamsveranderingen in Luik en het ontbreken van de halte’s tussen Luik-Sint-Lambertus en Hasselt al tot 2x toe aangekaart bij NS, tot nu toe zonder resultaat. In de Nederlandse reisplanners staat het ook fout.

FireSea

Bericht door FireSea » 17 dec 2018, 10:50

De NS-reisplanner geeft tegenwoordig heel veel Belgische treinen correct weer. Weliswaar niet met alle informatie die je bij de NMBS zelf zult vinden, maar als je naar een buitenlandse bestemming plant die in de binnenlandse planner voorkomt, dan zul je alle tussenstops kunnen uitvouwen in het resultaat, ook al kun je naar veel van die tussenstations geen reis plannen. Als je bijvoorbeeld van Maastricht naar Lille plant, dan kun je een reis krijgen via Liège-Guillemins en dan met de trein via Brussel-Zuid en Gent-St-Pieters naar Kortrijk. Je krijgt dan haltes als De Pinte en Deinze gewoon te zien. Wel heel grappig in dit voorbeeld is dat je bij NS alleen naar Lille Europe kunt plannen en niet naar Lille Flandres. Maar hij kan je wel over de route via Gent en Kortrijk naar Lille Flandres sturen. Vervolgens stuurt hij je dan met de trein via Douai naar Arras en daar laat hij je een trein nemen naar Lille Europe. :lol: :mrgreen:

kika

Bericht door kika » 17 dec 2018, 10:53

FireSea schreef:
17 dec 2018, 10:50
Maar hij kan je wel over de route via Gent en Kortrijk naar Lille Flandres sturen. Vervolgens stuurt hij je dan met de trein via Douai naar Arras en daar laat hij je een trein nemen naar Lille Europe. :lol: :mrgreen:
Een paar jaar terug heb ik ook al zo'n parel uit de NMBS planner zien rollen. Voor een groot deel van de reizigers en trajecten zijn de planners prima, maar terreinkennis of lijnfiches blijven verdraaid handig.

Plaats reactie