Heist op den Berg

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Heist op den Berg

Bericht door wva »

Gisterenavond rond 20h35 zag ik, terwijl ik over het viaduct reed, in het Station van Heist o/d Berg een Desiro met passagiers op spoor 3 staan, wat al uiterst uitzonderlijk is.

Doch zijn voorkant stond voorbij het rode sein richting Antwerpen.

Wat komt die op spoor 3 doen? En was dit een seinoverschrijding? Iemand hier weet van?
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Heist op den Berg

Bericht door Paul »

L2869 Antwerpen-Leuven, normaal in Heist-op-den-Berg om 20:32 - 20:33, is daar gisteren blijkbaar met 3 minuten vertraging aangekomen en met 11 minuten vertraging vertrokken. Vermoedelijk was het die trein die je gezien hebt, en die wellicht op spoor 3 moest uitwijken om een andere trein door te laten. Als mijn vermoeden klopt, dan reed die trein richting Aarschot, dus geen sprake van seinoverschrijding richting Antwerpen.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Heist op den Berg

Bericht door wva »

Paul schreef: 07 sep 2018, 13:41 L2869 Antwerpen-Leuven, normaal in Heist-op-den-Berg om 20:32 - 20:33, is daar gisteren blijkbaar met 3 minuten vertraging aangekomen en met 11 minuten vertraging vertrokken. Vermoedelijk was het die trein die je gezien hebt, en die wellicht op spoor 3 moest uitwijken om een andere trein door te laten. Als mijn vermoeden klopt, dan reed die trein richting Aarschot, dus geen sprake van seinoverschrijding richting Antwerpen.
Dat zou inderdaad een verklaring zijn, spijtig dat ik de trein niet volledig gezien heb, want in het bovengenoemd geval stond zijn achterkant niet volledig aan perron dan.

Soit is niet belangrijk, was gewoon benieuwd.

Bedankt voor je feedback.
Plaats reactie