Indringers in het spoor

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Larch
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 sep 2015, 09:52

Indringers in het spoor

Bericht door Larch »

Hallo,
Vanavond waren er-voor de zoveelste keer-indringers in het spoor in de buurt van Schaarbeek, met als gevolg gigantische vertragingen. In dat verband heb ik een vraag. Wat zijn de argumenten om te kiezen tussen de procedure voorzichtig rijden /rit op zicht en verkeer onderbroken? Ik heb de indruk dat men in de buurt van Schaarbeek vooral kiest voor het laatste. Waarom? Op andere trajecten waar het dan wel blijkt te gaan om personen met suïcidale intenties kiest men dan weer vaker (heb ik de indruk) voor de procedure voorzichtig rijden...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Indringers in het spoor

Bericht door Asterix »

Het blijft vaak een praktische afweging.

Wat wordt er precies gemeld? De vorige twee keren betrof het jongeren die vanop een brug stenen gooiden. In dat geval is het veiliger om het verkeer stil te leggen. Misschien was dit nu ook het geval.

De plaatsgesteldheid speelt ook een rol. Indien het mensen zijn die de sporen dwarsen en binnen de kortste keren alle mogelijke windrichtingen en lijnen uit kunnen, wordt het al praktisch moeilijk om correcte afstandspunten en lijnnummers te gaan bepalen. Dan kan het beter zijn om gewoon het verkeer stil te leggen en 'even' te wachten tot de politiediensten ter plaatse zijn.
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Indringers in het spoor

Bericht door byter »

Dat stuk lijkt me inderdaad moeilijk qua bepalen afstandspunten met al de verschillende lijnen. Anderzijds is er ook maar 1 safety controller op die werkpost en die moet dan 2 E370's afleveren (één voor indringers en één voor hulpdiensten) per trein. Echt veel verschil had dat dus niet gemaakt.

Het afleveren van 2 E370's zal wel veranderen vanaf december. Dan kan er onmiddellijk meerdere reden voor dezelfde afstandspunten meegegeven worden.
Plaats reactie