kika schreef: ↑06 nov 2018, 15:24
Bedankt! Dan euhm, wandel jij nog even langs Lens, Masnuy-St-Pierre, Ghlin en Cambron-Casteau om te kijken of er daar inderdaad geen staan?
Cambron-Casteau zou me verbazen: het is hét station voor Paira Daiza. Nu komen de meeste reizigers daar waarschijnlijk wel met een elders aangekochte B-Dagtrip, maar vermoedelijk kopen toch nog wat reizigers daar hun terugreis.
Wat Street View betreft: sommige opnames dateren van enkele jaren geleden, vaak van voor de invoering van de TVM's.
overweg13 schreef: ↑06 nov 2018, 18:34Cambron-Casteau zou me verbazen: het is hét station voor Paira Daiza. Nu komen de meeste reizigers daar waarschijnlijk wel met een elders aangekochte B-Dagtrip, maar vermoedelijk kopen toch nog wat reizigers daar hun terugreis.
Ik vermoed dat er voor zulk een station ook technische beperkingen zijn, bijvoorbeeld een gebrek aan elektriciteit of internet in de buurt, of moeilijkheden met vergunningen. Misschien geldt dat zelfs voor alle stations die nog niet uitgerust zijn, als je ziet welke soms piepkleine stations er wél eentje hebben.
overweg13 schreef: ↑06 nov 2018, 18:34Wat Street View betreft: sommige opnames dateren van enkele jaren geleden, vaak van voor de invoering van de TVM's.
Dat zou moeten meevallen. Normaal gezien zijn de beelden van 2018. In de straat waar ik woon, is de wagen tijdens het WK van afgelopen zomer langsgereden.
Een tweetal jaar geleden had de halte Callenelle op lijn 78 alleszins geen automaat. Deze halte wordt ook alleen maar bedient door enkele P-treinen ‘s morgens en ‘s avonds in de week en op woensdagmiddag. De iets verder gelegen halte Maubray met hetzelfde bedieningspatroon heeft dan weer wel een automaat.
Ik geloof dat er ook geen automaat is in Ham-sur-Sambre op lijn 130. Hier stoppen ook alleen maar enkele treinen in de ochtend- en avondspits.
spurt2244 schreef: ↑07 nov 2018, 22:53
In Vlaanderen heeft stopplaats Vijfhuizen geen automaat volgens de NMBS site en streetview juni 2018 laat wel een automaat zien.
Bij de stationsinformatie van Vijfhuizen op de site van de NMBS staat nochtans dat de automaat staat aan de toegang tot het enige perron.
De informatie is tegenstrijdig: onder het kopje "automaat" staat er een logo met een duidelijke streep door, maar onderaan staat inderdaad een beschrijving van de locatie. Ze zullen vergeten zijn het pictogram aan te passen.
In Neerpelt heeft men de automaat kant parking, verwijderd.
Was wel zeer handig omdat daar toch wel wat volk opstapt en dikwijls oudere mensen die er niet vlot mee overweg kunnen.