Ik weet niet of mijn bericht hier juist staat, maar ik waag het erop.
Afgelopen dinsdag in Lier de trein naar Brussel genomen. Deze vertrekt op spoor 1. Groot was mijn verbazing dat deze trein op het stuk spoor tussen Lier en lijn 27 eerst naar tegenspoor gestuurd werd om vervolgens bij het samenkomen van de twee sporen naar enkel spoor, opnieuw naar normaalspoor werd gestuurd.
Waarom kon deze niet gewoon vanaf spoor 1 op normaalspoor tot aan het samenkomen van de twee sporen rijden?
Ik zou denken ontroesten, echter de trein Brussel - Turnhout doet dit stuk spoor altijd bij het binnenrijden van Lier.
Naar tegenspoor
Re: Naar tegenspoor
Het schijnt dat er op die plaats een EBP-storing is. Daardoor kunnen de seingevers niet het sein kunnen openzetten van spoor 1 naar lijn 13 (normaalspoor) en tegelijk op spoor 2 het sein openen naar lijn 15. Als ze het sein naar lijn 13 openen richting tegenspoor hebben ze daar geen problemen mee.wva schreef: ↑30 nov 2018, 16:39 Ik weet niet of mijn bericht hier juist staat, maar ik waag het erop.
Afgelopen dinsdag in Lier de trein naar Brussel genomen. Deze vertrekt op spoor 1. Groot was mijn verbazing dat deze trein op het stuk spoor tussen Lier en lijn 27 eerst naar tegenspoor gestuurd werd om vervolgens bij het samenkomen van de twee sporen naar enkel spoor, opnieuw naar normaalspoor werd gestuurd.
Waarom kon deze niet gewoon vanaf spoor 1 op normaalspoor tot aan het samenkomen van de twee sporen rijden?
Ik zou denken ontroesten, echter de trein Brussel - Turnhout doet dit stuk spoor altijd bij het binnenrijden van Lier.
Re: Naar tegenspoor
Als het één bepaalde trein is kan het voorzien zijn in de dienstregeling omdat deze trein dan bepaalde wissels gebruikt die anders nooit voorzien worden gebruikt.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Naar tegenspoor
(Bijna) alle treinen van de IC Turnhout - Binche gaan op tegenspoor lijn 13 op. En het is al een hele tijd (pakweg een jaar) zo dat ze op tegenspoor rijden.