Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Alles over reizigerstreinen in België.
Portbou

Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Bericht door Portbou » 13 feb 2019, 15:58

jan_olieslagers schreef:
12 feb 2019, 18:20
@Portbou: dat ziet er heel wat realistischer uit dan mijn idee, ja :)
En toch apprecieer ik het out-of-the-box denken...

Portbou

Bericht door Portbou » 13 feb 2019, 16:06

groentje schreef:
12 feb 2019, 20:03
We willen wel een leefbare stad, en ons niet meer dubbel plooien om pendelaars zo vlot en snel mogelijk in en vooral uit de stad te krijgen.
Dan hoop ik dat Brussel er ook voor zorgt dat voldoende Brusselaars de nodige opleidingen genieten om de jobs van die vervelende pendelaars over te nemen. Anders wordt Brussel misschien wel leefbaarder qua verkeer maar (nog!) een stuk minder qua economie...

Portbou

Bericht door Portbou » 13 feb 2019, 16:14

groentje schreef:
12 feb 2019, 19:53
Laat ons eerlijk zijn, zelfs vandaag al is de afstand naar het Noord te doen, te voet,
Is het eigenlijk mogelijk "af te snijden" schuin door het Maximiliaan-park of kan dat momenteel niet door de transmigrantenproblematiek ? Afbeelding

groentje

Bericht door groentje » 13 feb 2019, 19:48

Er wordt massaal geïnvesteerd in alternatieven voor de auto in Brussel, Portbou. Nieuwe fietspaden en -stallingen, tram- en buslijnen, de nieuwe metro 3 zou dit jaar van start moeten gaan, het S-net wordt (mondjesmaat) uitgebreid... Het is dus wat kort door de bocht om te zeggen dat Brussel onbereikbaar wordt, misschien wel integendeel.
Je kan inderdaad door het park, maar of je daar veel mee wint, zou ik niet per se durven zeggen. Ik hoop vooral dat ze eindelijk eens beginnen aan de Picardbrug, recht op de Simon Bolivarlaan en de Picardstraat...

Plaats reactie