Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Bericht door Portbou »

jan_olieslagers schreef: 12 feb 2019, 18:20 @Portbou: dat ziet er heel wat realistischer uit dan mijn idee, ja :)
En toch apprecieer ik het out-of-the-box denken...
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Bericht door Portbou »

groentje schreef: 12 feb 2019, 20:03 We willen wel een leefbare stad, en ons niet meer dubbel plooien om pendelaars zo vlot en snel mogelijk in en vooral uit de stad te krijgen.
Dan hoop ik dat Brussel er ook voor zorgt dat voldoende Brusselaars de nodige opleidingen genieten om de jobs van die vervelende pendelaars over te nemen. Anders wordt Brussel misschien wel leefbaarder qua verkeer maar (nog!) een stuk minder qua economie...
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Bericht door Portbou »

groentje schreef: 12 feb 2019, 19:53 Laat ons eerlijk zijn, zelfs vandaag al is de afstand naar het Noord te doen, te voet,
Is het eigenlijk mogelijk "af te snijden" schuin door het Maximiliaan-park of kan dat momenteel niet door de transmigrantenproblematiek ? Afbeelding
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Bericht door groentje »

Er wordt massaal geïnvesteerd in alternatieven voor de auto in Brussel, Portbou. Nieuwe fietspaden en -stallingen, tram- en buslijnen, de nieuwe metro 3 zou dit jaar van start moeten gaan, het S-net wordt (mondjesmaat) uitgebreid... Het is dus wat kort door de bocht om te zeggen dat Brussel onbereikbaar wordt, misschien wel integendeel.
Je kan inderdaad door het park, maar of je daar veel mee wint, zou ik niet per se durven zeggen. Ik hoop vooral dat ze eindelijk eens beginnen aan de Picardbrug, recht op de Simon Bolivarlaan en de Picardstraat...
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Bericht door ostbahnhof »

nog wat dagdromen: verlenging L25 naar Antwerpen Linkeroever met nieuwe stations: Antwerpen-Blancefoerlaan en Antwerpen-groenplaats. 😎
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Bericht door groentje »

ostbahnhof schreef: 02 mei 2020, 12:00 nog wat dagdromen: verlenging L25 naar Antwerpen Linkeroever met nieuwe stations: Antwerpen-Blancefoerlaan en Antwerpen-groenplaats. 😎
In Antwerpen was ik vooral aan het dagdromen over een doortrekken van lijn 52 als lightrail doorheen de stad naar Antwerpen-Centraal, misschien door de premetro? Zal er ook niet gauw van komen, natuurlijk, en k zie zelf ook de verschillende spoorbreedte als extra hinderpaal. Maar bon, ik heb kritiek geuit op enkele ideeën hier, wie wil mag dit hier ook met argumenten afschieten ;)
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Bericht door jan_olieslagers »

Tsja, toch maar eventjes meedoen met het hardop denken - wat doet men al niet, in deze harde corona-tijden -
verlenging L25 naar Antwerpen Linkeroever met nieuwe stations: Antwerpen-Blancefoerlaan en Antwerpen-groenplaats.
Dat is alleen maar een ontdubbeling van de premetro (haha, de tram, bedoel ik), geen meerwaarde. Zou kunnen meerwaarde bieden indien verderop aansluitend aan het spoor naar Sint-Niklaas, maar de Kloazenaars kunnen nu ook al naar Mechelen sporen via L54.
doortrekken van lijn 52 als lightrail doorheen de stad naar Antwerpen-Centraal
Daar zie ik al helemaal niks in, excuseert me het negativisme. Een trein uit Dendermonde/Puurs/Boom kan (en gaat!) nu al tot de Middenstatie, dus zou niet meer winnen dan enkele tussenstops die alleen maar de totale reistijd vergroten.

Meer algemeen: in mijn observatie zit het met het personenvervoer in en rond de Koekestad nog niet zo slecht; de files zijn daar weliswaar dramatisch (buiten coronatijden) maar dat is hoofdzakelijk een kwestie van goederentrafiek. Tweede havenontsluiting is veel dringender voor het spoor, en voor het wegverkeer het bieden van een alternatief voor niet-lokale trafiek; de Oosterweelverbinding zou beterschap brengen oost-west, maar nog niet morgen of zelfs overmorgen; en noord-zuid blijft er een probleem.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
BlackEagle
Berichten: 316
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Bericht door BlackEagle »

Als het doel is om Linkeroever beter te ontsluiten, is de heropening van het station Antwerpen-Linkeroever een beter (en haalbaarder) alternatief. Vooral om de grote ontwikkeling van Regatta en de Katwilgweg te ontsluiten richting Brussel (via overstap Berchem) en het Waasland.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Eventjes dagdromen: station Brussel-Teirlinck

Bericht door ianryckewaert13 »

BlackEagle schreef:Als het doel is om Linkeroever beter te ontsluiten, is de heropening van het station Antwerpen-Linkeroever een beter (en haalbaarder) alternatief. Vooral om de grote ontwikkeling van Regatta en de Katwilgweg te ontsluiten richting Brussel (via overstap Berchem) en het Waasland.
Een S lijn Antwerpen centraal Berchem zuid daarna via linkeroever naar rechteroever en 2 stations op elke oever en dan Antwerpen noorderdokken luchtbal en miss terug Antwerpen oost en dam zo naar centraal

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Plaats reactie