Verkiezingen in aantocht! Wat mogen we verwachten/verlangen?

Alles over reizigerstreinen in België.
CursorX

Re: Verkiezingen in aantocht! Wat mogen we verwachten/verlangen?

Bericht door CursorX » 22 mei 2019, 10:47

groentje schreef:
22 mei 2019, 10:43
Met veel Oostends bestemmingsverkeer kan ik dat wel begrijpen. Je wil liever niet alle scholieren eerst naar het station om daar terug een (vaak kleinere) stadsbus op te moeten. Wie van Gistel de trein op moet is wellicht beter af door naar Brugge te gaan, vanuit Torhout kan je direct de trein op.
Vanaf Gistel is de busverbinding naar Brugge echt heel slecht, met slechts een aantal per dag. Er is wel een bus per uur naar Torhout, maar als je van daar bv naar Brussel of Gent moet ben je nog verder van huis.

Ik heb jaren als buschauffeur gewerkt bij de lijn in Oostende, en het feit dat men elke bus door de stad wil sturen was echt 1 van de grootste oorzaken van vertragingen daar, maar je hebt uiteraard ook een punt dat er wel wat bestemmingsverkeer naar daar is.

profke

Bericht door profke » 22 mei 2019, 15:38

Steve schreef:
21 mei 2019, 14:08
Er wordt natuurlijk weinig gezegd over de context, maar het is ook weer een triestige en typisch Belgische vaststelling dat iemand die op anderhalve kilometer van z'n werk woont, daar blijkbaar per se de auto voor moet nemen (aangezien hij zegt dat het traject makkelijk een kwartier langer kan duren). Met de fiets duurt zo'n traject nog geen vijf minuten en zelfs te voet ben je er op een kwartier. Als iedereen in z'n auto springt voor zo'n korte verplaatsing, maakt dat het probleem alleen maar erger.
een overweg die gesloten is, is dat ook voor fietsers hoor.
1.5 km is, per fiets, @20 km/h ook maar 5 minuten. (ik rijd namelijk een gelijkaardige afstand per fiets)
en zeker als je regelmatig 10 min staat te schilderen sta je liever te schilderen onder een afdak dan onbeschut in de regen..

Steve

Bericht door Steve » 22 mei 2019, 15:55

Maar in geen geval zal dat een vertraging van 15 minuten opleveren, hooguit een paar minuten. Zo'n grote vertraging kun je enkel hebben als je zelf staat aan te schuiven tussen de auto's.

Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox » 24 mei 2019, 12:28

Verder wordt het zwaar overschat hoe vaak het regent in België. Ik fiets elke dag minstens anderhalve kilometer naar het station of rechtstreeks naar Brussel en het aantal keren dat ik door de regen moet rijden per jaar is eigenlijk niet zo hoog. Maar mensen onthouden altijd dat half uurtje dat het geregend heeft als "het heeft die dag geregend dus ik zou nat geweest zijn". Een collega van mij geloofde me eerst niet, maar sinds hij in een half uur met de elektrische fiets naar Brussel komt in plaats van bijna anderhalf uur op de bus moest hij ook vaststellen dat dit het geval is.

rvdborgt

Bericht door rvdborgt » 24 mei 2019, 19:47

Glodenox schreef:
24 mei 2019, 12:28
Verder wordt het zwaar overschat hoe vaak het regent in België. Ik fiets elke dag minstens anderhalve kilometer naar het station of rechtstreeks naar Brussel en het aantal keren dat ik door de regen moet rijden per jaar is eigenlijk niet zo hoog. Maar mensen onthouden altijd dat half uurtje dat het geregend heeft als "het heeft die dag geregend dus ik zou nat geweest zijn". Een collega van mij geloofde me eerst niet, maar sinds hij in een half uur met de elektrische fiets naar Brussel komt in plaats van bijna anderhalf uur op de bus moest hij ook vaststellen dat dit het geval is.
Zo is dat. Ik fiets ook elke dag ruim anderhalve kilometer naar het station (en terug) en het is misschien 1 keer per jaar dat ik daar een beetje nat van wordt.

Groetjes,
RIan

Plaats reactie