vreemde trein richting luchthaven

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
reddittrein

vreemde trein richting luchthaven

Bericht door reddittrein »

Iemand over op de engelstalige website plaatste dat hij rond 2013-2014 een rit nam van de luchthaven richting brussel-zuid. Hij vraagt zich af welk type trein dit was. Hijzelf denkt dat het dit type trein was. Dit zou mij verwonderen aangezien deze niet meer rijden sinds 1993. Iemand die toch weet welk type trein dit zou kunnen geweest zijn? Hij is er ook zeker van dat het geen klassiekje was. Hij spreekt verder van plaats voor een 20-tal personen en geen verlichting.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: vreemde trein richting luchthaven

Bericht door Steve »

De Brossel-autorail zal het alvast zeker niet geweest zijn :-) ook van ander historisch (museum-)materieel lijkt het me uitgesloten dat het een commerciële rit van en naar de luchthaven gedaan zou hebben.

Ik zou gokken op een niet-gemoderniseerd klassiekje. Die reden tot november 2013 (hoewel je er natuurlijk net op moest vallen van en naar de luchthaven...) en waren ook een stuk antieker (zowel binnen als buiten) dan de gemoderniseerde klassiekjes die nog rondrijden, en die de persoon misschien als referentie voor ogen heeft voor een klassiekje.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: vreemde trein richting luchthaven

Bericht door profke »

ik zou ook voor die gok gaan.

een klassiekje. als je enkel de voorgevel ziet dan kan je ze echt wel makkelijk door mekaar halen als leek
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: vreemde trein richting luchthaven

Bericht door Ducktape »

In die periode reden er idd klassiekjes op de lijn Antwerpen - De Panne, via de luchthaven en Brussel, dus ik gok ook dat het er zo eentje was.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: vreemde trein richting luchthaven

Bericht door Steve »

Van en naar De Panne waren er volgens mij geen (planmatig ingezette) klassiekjes - bijna alles was toen met MS96 en in de spits ook enkele slagen 27+M6.

Ze reden wél enkele slagen op de IR Gent - luchthaven en daarnaast de meeste of zelfs alle diensten op de IR Brussel - luchthaven - Leuven, dus hoogstwaarschijnlijk zal het op een van die verbindingen geweest zijn.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: vreemde trein richting luchthaven

Bericht door Ducktape »

Steve schreef: 05 mar 2019, 16:05 Van en naar De Panne waren er volgens mij geen (planmatig ingezette) klassiekjes - bijna alles was toen met MS96 en in de spits ook enkele slagen 27+M6.

Ze reden wél enkele slagen op de IR Gent - luchthaven en daarnaast de meeste of zelfs alle diensten op de IR Brussel - luchthaven - Leuven, dus hoogstwaarschijnlijk zal het op een van die verbindingen geweest zijn.
's Avonds hadden we minstens 1 IR Antwerpen - De Panne met klassiekjes. Ik heb er zelf nog met gereden... Dat waren er toen een stuk of 3 gekoppeld geloof ik.
Plaats reactie