info reizigers via internet wie doet dat ?

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

info reizigers via internet wie doet dat ?

Bericht door dentheo »

Wanneer men info vraagt via PC krijgt men andere teksten dan via ipad of iPhone.
Hoe kan dat ?

Beste voorbeeld is THA 9322 van vanmorgen. Op PC alles OK

Op iPhone: twee verbazende nota's erbij.
Bij Antwerpen Centraal : Vanaf hier draait hij als THA 9322 in de richting van Paris Nord ( ??????)
Onderaan info: Gaat terug van Antwerpen-Centraal als THA9322 in de richting van Paris-Nord.

op iPad : drie verbazende nota's
de twee bovenstaande gekke bemerkingen met onderaan waarschuwingsdriehoek met "Falen van tussenstops" (??????) ze staan er toch allemaal ?

Worden de mededelingen voor HSL door een ander dienst "gepleegd" ???
Ik vind vooral het "falen" van tussenstops best gek , kan aan mijn beperkte Frans kennis liggen ??
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: info reizigers via internet wie doet dat ?

Bericht door dentheo »

Stormalarm in Nederland HSL brug gesloten....weer gekke berichten op dienstregeling.

In Antwerpen rijden bepaalde treinen met bestemming Amsterdam NIET ??? terwijl ze WEL rijden, maar niet via Noorderkempen.
Daarvoor rijdt een extra TRN.

Communicatie blijft moeilijk.
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: info reizigers via internet wie doet dat ?

Bericht door groentje »

Helaas, om de reisweg aan te passen moet het pad worden aangepast. En dat kunnen we alleen in eigen land, het aangepaste rijpad eindigt dan in Essen-Grens.. Handmatig kunnen bepaalde haltes opnieuw worden ingevoerd, maar da's behoorlijk tijdrovend en op een bepaald moment was het de totale chaos, op 15' was het spoor plots op een plaats of 10 onderbroken. We hadden andere prioriteiten, en in de stations werd er normaal wel correct omgeroepen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: info reizigers via internet wie doet dat ?

Bericht door dentheo »

Deze namiddag begrijp ik het probleem, vanmorgen was er nog niets aan de hand. Die Thalys was NIET omgeleid.

Anderzijds zit er in Nederland een maximum windsnelheid op de HSL brug over de Maas. (Wat men ook nog altijd incident noemt)
Het gebeurt daarom "regelmatig" dat die treinen (Eurostar, Thalys en Benelux) over lijn 12 komen.
Daar zou men toch wel iets mogen op vinden, want men verwijst dan naar de planner.
Planner die op dat moment ook op niets trekt, zelfs onwaarheden vertelt.
Ik zie geregeld dat men dan de Benelux zogezegd opheft in Noorderkempen, terwijl hij achter mijn tuin naar Roosendaal voorbij rijdt.
Welke onzin vertellen dan de aankondigingsborden voor de reizigers in Antwerpen ?

En dan nog dat "falen "van tussenstops wat bedoelt men daarmee bij een Thalys die normaal reed ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Freken
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR

Re: info reizigers via internet wie doet dat ?

Bericht door Freken »

dentheo schreef: 10 mar 2019, 19:54 En dan nog dat "falen "van tussenstops wat bedoelt men daarmee bij een Thalys die normaal reed ?
De melding "falen van tussenstops" verschijnt sinds een recente update vaak ten onrechte in de app als er een trein ergens lokaal omgeleid wordt. Dat betekent niet persé dat er tussenstops overgeslagen worden, ik ben het bijvoorbeeld al een paar keer tegengekomen als de IC-23 uitzonderlijk op tegenspoor rijdt.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: info reizigers via internet wie doet dat ?

Bericht door dentheo »

Ik dacht al dat het een slechte vertaling was van een overgeslagen of niet-bediende tussenstop.
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: info reizigers via internet wie doet dat ?

Bericht door Asterix »

Zie ook dit topic.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: info reizigers via internet wie doet dat ?

Bericht door dentheo »

Sorry had ik blijkbaar gemist.

Toch zouden de mensen die die teksten schrijven best even nadenken over het doel van hun "werk".
Is het interne communicatie of voor de reizigers die informatie zoeken...

Deze "eigenaardige" zinnetjes helpen de reiziger niet, maar als dat ook niet de bedoeling is waarom staan ze er dan?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: info reizigers via internet wie doet dat ?

Bericht door Steve »

Dit lijkt vooral op een IT'er of andere technicus die z'n gang gegaan is zonder veel coördinatie met de diensten die informatievoorziening verzorgen.
Plaats reactie