Hulp nodig bij herkennen trein

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Ian_99

Hulp nodig bij herkennen trein

Bericht door Ian_99 »

Hallo iedereen
Ik probeer al uren aan een stuk een trein te identificeren adhv een foto van een persoon, maar ik vindt geen enkele gelijkenis met de treinen die momenteel door de NMBS gebruikt worden.
Ik wil dit zo graag weten omdat deze persoon m'n gsm heeft gestolen en ik wil proberen waar hij naartoe is gegaan. Hij is natuurlijk onbekenbaar gemaakt zodat ik niet in de problemen terecht kom.
Als iemand die bijna dagelijks de trein neemt en zeer geïntereseerd is in verschillende treinen, lukt het me niet om uit te vinden welke trein dit is. Op het eerste zicht lijkt het op een MW41 maar de zetels kloppen niet, dan kan het ook een nieuwe MS08 zijn maar de kleur van de lampen en het licht blauwe accent klopt niet. Ook is het precies alsof er geen bagage rek is bovenaan. Misscien niet zo belangrijk, maar deze trein stop in Gent Snt Pieters
Kan iemand me hierbij helpen?

Hier is dan natuurlijk de foto: Afbeelding
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Hulp nodig bij herkennen trein

Bericht door wbrm »

Dit is een MS08 Desiro. Of dat veel helpt is maar de vraag want er zijn er 305 stuks van die zowat overal in België rijden. De precieze inzet van deze treinstellen rond Gent-Sint-Pieters ken ik niet. De bagagerekken zijn in glas uitgevoerd, daarom zijn ze moeilijk te zien.
Ducktape
Berichten: 438
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Hulp nodig bij herkennen trein

Bericht door Ducktape »

Dit is idd een Desiro, maar ik vrees ook dat je daar niet veel mee bent. Zoals hierboven staat zijn er honderden stuks van, die over het volledige land rijden.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Hulp nodig bij herkennen trein

Bericht door Steve »

In Gent vind je ze vooral op de verbindingen L Zeebrugge - Mechelen, IC Gent - Leuven, S Lokeren - Gent en IC Oostende - Antwerpen, waarmee je dus al tientallen mogelijke bestemmingen hebt. Daarbij doen ze nog een paar ritten op een paar andere IC's (zoals Kortrijk - Schaarbeek in de avonduren) en P-treinen. Op deze manier wordt het dus zoeken naar een speld in een hooiberg, vrees ik. Ben je al naar de politie gestapt met je verhaal?
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Hulp nodig bij herkennen trein

Bericht door profke »

bij sommige telefoontoestellen worden de GPS-coordinaten meegegeven in de eigenschappen van de foto.. dat is misschien nog het snelste
(rechter-muis => eigenschappen)
Capture.PNG
Capture.PNG (20.95 KiB) 4778 keer bekeken
zie bijlage wat ik bedoel...
jan_olieslagers
Berichten: 3505
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hulp nodig bij herkennen trein

Bericht door jan_olieslagers »

bij sommige telefoontoestellen worden de GPS-coordinaten meegegeven in de eigenschappen van de foto
...als er althans voldoende gps-ontvangst is in de trein - dat schijnt te durven tegenvallen...

((en als ik effe op mijn aloude stokpaardje mag springen: hoezo "GPS"-coordinaten? zijn er andere, misschien? ETCS-coordinaten? VUB-coordinaten? EGKS-coordinaten? Glonass-coordinaten? :) Maar, toegegeven, in dit geval zou het nog een korte vorm kunnen zijn van "coordinaten zoals uit GPS bepaald" ))
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Hulp nodig bij herkennen trein

Bericht door Shrek »


jan_olieslagers schreef:
((en als ik effe op mijn aloude stokpaardje mag springen: hoezo "GPS"-coordinaten? zijn er andere, misschien? ETCS-coordinaten? VUB-coordinaten? EGKS-coordinaten? Glonass-coordinaten? :) Maar, toegegeven, in dit geval zou het nog een korte vorm kunnen zijn van "coordinaten zoals uit GPS bepaald" ))
Ja je kan ook pakweg Lambert of UTM coördinaten tegenkomen.
Plaats reactie