dienstregeling binnenland december 2020

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door overweg13 »

jan_olieslagers schreef: 26 jun 2020, 17:40

Dat dit station als eindstation dient vind ik overigens behoorlijk ongelukkig, maar ik zie er niet direct een oplossing voor. De IC Antwerpen-Luchthaven-Hasselt is een veel betere formule, maar die kan men niet blijven toepassen. Misschien is het een idee om een IC van Charleroi of Tournai of Mons te laten doorbollen naar Leuven/Landen/Liège (en vice versa, uiteraard), ipv te laten termineren in de luchthaven?
De treinen die je noemt hebben slechts in schijn hun terminus in de Luchthaven: de Knokke - Luchthaven rijdt verder als Luchthaven - Kortrijk - Oostende, e Charleroi-Luchthaven wordt vrijwel meteen omgetoverd tot de IC Luchthaven - Dinant en de IC Tournai - Luchthaven reïncarneert als Luchthaven - Mons . Dat is net het knappe aan het hele systeem zoals het nu functioneert: het werkt erg efficiënt met de inderdaad vrij beperkte ruimte.
Met vriendelijke groet

overweg13
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door ostbahnhof »

leg er 5 sporen bij en klaar is kees. Laat de S treinen maar komen. Resultaat: nog meer auto‘s aan de kant 👍
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door jan_olieslagers »

leg er 5 sporen bij
https://www.youtube.com/watch?v=X1yXxtlpD9Q :) :) :)
Het verdriet was reeds groot over de Diabolotoeslag, ik denk niet dat dat verhaal in aanmerking komt voor herhaling of voor verlenging.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door ianryckewaert13 »

overweg13 schreef:
jan_olieslagers schreef: 26 jun 2020, 17:40

Dat dit station als eindstation dient vind ik overigens behoorlijk ongelukkig, maar ik zie er niet direct een oplossing voor. De IC Antwerpen-Luchthaven-Hasselt is een veel betere formule, maar die kan men niet blijven toepassen. Misschien is het een idee om een IC van Charleroi of Tournai of Mons te laten doorbollen naar Leuven/Landen/Liège (en vice versa, uiteraard), ipv te laten termineren in de luchthaven?
De treinen die je noemt hebben slechts in schijn hun terminus in de Luchthaven: de Knokke - Luchthaven rijdt verder als Luchthaven - Kortrijk - Oostende, e Charleroi-Luchthaven wordt vrijwel meteen omgetoverd tot de IC Luchthaven - Dinant en de IC Tournai - Luchthaven reïncarneert als Luchthaven - Mons . Dat is net het knappe aan het hele systeem zoals het nu functioneert: het werkt erg efficiënt met de inderdaad vrij beperkte ruimte.
Alle treinen max 5 minuten halte in Brussels airport dan kunnen ze meer treinen ontvangen ipv de nu 10 a 15 minuten voor de Doornik airport bergen en Knokke airport Kortrijk oostende

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door CursorX »

ianryckewaert13 schreef: 26 jun 2020, 21:56
overweg13 schreef:
jan_olieslagers schreef: 26 jun 2020, 17:40

Dat dit station als eindstation dient vind ik overigens behoorlijk ongelukkig, maar ik zie er niet direct een oplossing voor. De IC Antwerpen-Luchthaven-Hasselt is een veel betere formule, maar die kan men niet blijven toepassen. Misschien is het een idee om een IC van Charleroi of Tournai of Mons te laten doorbollen naar Leuven/Landen/Liège (en vice versa, uiteraard), ipv te laten termineren in de luchthaven?
De treinen die je noemt hebben slechts in schijn hun terminus in de Luchthaven: de Knokke - Luchthaven rijdt verder als Luchthaven - Kortrijk - Oostende, e Charleroi-Luchthaven wordt vrijwel meteen omgetoverd tot de IC Luchthaven - Dinant en de IC Tournai - Luchthaven reïncarneert als Luchthaven - Mons . Dat is net het knappe aan het hele systeem zoals het nu functioneert: het werkt erg efficiënt met de inderdaad vrij beperkte ruimte.
Alle treinen max 5 minuten halte in Brussels airport dan kunnen ze meer treinen ontvangen ipv de nu 10 a 15 minuten voor de Doornik airport bergen en Knokke airport Kortrijk oostende

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Kleine opmerking. Als je van Kortrijk komt naar luchthaven en dan naar Knokke, kom je met 5 minuten stationnement echt niet toe. 5 minuten zijn misschien voldoende om iedereen te laten afstappen, dan moet er nog begonnen worden met opstappen, en sommige van die treinen zijn extreem druk, 2830, 2831 of 2832 om enkelen te noemen zitten, in gewone tijden, stampvol met mensen vanaf de airport, en die mensen hebben allemaal tonnen bagage bij...
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Paul »

Ik denk dat ianryckewaert13 dat ook bedoelde. Maximum 5 minuten stoppen betekent: geen frontwissels meer in het station van de Luchthaven, die nemen veel te veel tijd in beslag.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door JHS2013 »

Er zijn nauwelijks frontwissels in de Luchthaven. Men rijdt via L25N binnen en via 36 weer buiten of vice versa
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door CursorX »

Paul schreef: 27 jun 2020, 11:54 Ik denk dat ianryckewaert13 dat ook bedoelde. Maximum 5 minuten stoppen betekent: geen frontwissels meer in het station van de Luchthaven, die nemen veel te veel tijd in beslag.
Die zijn er nu bij mijn weten ook niet... :wink:
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door ianryckewaert13 »

CursorX schreef:
Paul schreef: 27 jun 2020, 11:54 Ik denk dat ianryckewaert13 dat ook bedoelde. Maximum 5 minuten stoppen betekent: geen frontwissels meer in het station van de Luchthaven, die nemen veel te veel tijd in beslag.
Die zijn er nu bij mijn weten ook niet... :wink:
Minder lange stilstand of een sein halfweg het perron zetten zodat de volgende al kan binnen rijden.

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Spoorlijn 89
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2019, 10:56

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Spoorlijn 89 »

Vanaf wanneer zou de concrete dienstregeling beschikbaar zijn, om bv. vertrekuren, aansluitingen en overstaptijden te kunnen raadplegen?
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door CursorX »

ianryckewaert13 schreef: 27 jun 2020, 12:40
CursorX schreef:
Paul schreef: 27 jun 2020, 11:54 Ik denk dat ianryckewaert13 dat ook bedoelde. Maximum 5 minuten stoppen betekent: geen frontwissels meer in het station van de Luchthaven, die nemen veel te veel tijd in beslag.
Die zijn er nu bij mijn weten ook niet... :wink:
Minder lange stilstand of een sein halfweg het perron zetten zodat de volgende al kan binnen rijden.

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Treinen zijn geen lego he... die kun je niet zomaar ombouwen...
Denk je echt dat je daar met 2 keer 9m6 binnen kan? Op een treffelijke manier?

Je hebt nogal veel fantasie op dit forum wat spoorwegen betreft. Dit is geen speelgoed in realiteit, het gaat over materiaal, infrastructuur, kosten, reizigers, personeel, ... je kunt niet zomaar al jouw fantasieën voor werkelijkheid nemen hier.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door ianryckewaert13 »

CursorX schreef:
ianryckewaert13 schreef: 27 jun 2020, 12:40
CursorX schreef: Die zijn er nu bij mijn weten ook niet... :wink:
Minder lange stilstand of een sein halfweg het perron zetten zodat de volgende al kan binnen rijden.

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Treinen zijn geen lego he... die kun je niet zomaar ombouwen...
Denk je echt dat je daar met 2 keer 9m6 binnen kan? Op een treffelijke manier?

Je hebt nogal veel fantasie op dit forum wat spoorwegen betreft. Dit is geen speelgoed in realiteit, het gaat over materiaal, infrastructuur, kosten, reizigers, personeel, ... je kunt niet zomaar al jouw fantasieën voor werkelijkheid nemen hier.
Hoeveel kan er binnen in de luchthaven?

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Steven »

Je hebt iets meer dan 400m perron want de luchthaven is geschikt om 2x thalys te ontvangen aan 1 perron. Als je dus 2 treinen aan perron wil door middel van een sein Halfweg het perron bekom je 2 treinen van 200m. Dus maximaal 8 rijtuigen als je met motorstellen werkt ofwel 7 rijtuigen bij trekduw combinaties.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Ducktape »

Wat ik vooral schandalig vind aan de luchthaven is dat Luik er niet rechtstreeks mee verbonden is. De 2de grootste stad van Wallonië en de 5de grootste van ons land. Maar een boerenhol zoals Schulen of Munkzwalm krijgt wel een directe verbinding...
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door jan_olieslagers »

Die van Liège moesten dan ook per sé zelf een luchthaven hebben ;) Jaja, die doet bijna alleen maar cargo, ja, maar daarvoor is NMBS niet verantwoordelijk, he ;)

Ernstig nu: overschot van gelijk, natuurlijk.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie