dienstregeling binnenland december 2020

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door overweg13 »

rijten: scheuren, splijten.
Met vriendelijke groet

overweg13
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Floris Cappelle »

Beste;

Op de volgende link kun je de presentaties terugvinden van wat met het volgende vervoersplan zal gerealiseerd worden;
https://www.belgiantrain.be/nl/about-sn ... cAmcppzMLk
De projecten voor 2021 en 2022 krijgen begin volgend jaar een geactualiseerde timing.
Ze hebben wel degelijk een serieuzere uitbreiding van het aanbod onderzocht.
Ik geef enkele niet weerhouden projecten mee voor Vlaanderen;
* Halfuurdienst Genk - Landen - Brussel
* Halfuurdienst Gent - Eeklo
* Halfuurdienst Geraardsbergen - Denderleeuw
* Verlenging S6 over Hofstade en Haacht naar Leuven
* Nieuw traject S10
* Versnellen IC Mechelen - Leuven
* Klokvaste bediening Zottegem - Burst - Aalst i.p.v. P-treinen
De projecten gaan niet door omwille van Technische reden, of omdat reizigers benadeeld worden of omdat de kosten niet opwegen tegen de baten.

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Shrek »

Floris Cappelle schreef: 02 okt 2020, 12:57 * Klokvaste bediening Zottegem - Burst - Aalst i.p.v. P-treinen
Dat ziet Infrabel toch anders :roll: De regering zal snel moeten ingrijpen als ze daar überhaupt nog treinen willen zien over 5 jaar.
Die lijn zal bij de eerste slachtoffers zijn van de huidige onderfinanciering van Infrabel.
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Floris Cappelle »

Shrek schreef: 02 okt 2020, 14:15
Floris Cappelle schreef: 02 okt 2020, 12:57 * Klokvaste bediening Zottegem - Burst - Aalst i.p.v. P-treinen
Dat ziet Infrabel toch anders :roll: De regering zal snel moeten ingrijpen als ze daar überhaupt nog treinen willen zien over 5 jaar.
Die lijn zal bij de eerste slachtoffers zijn van de huidige onderfinanciering van Infrabel.
Beste,

Ik hoop dat Infrabel de nodige extra middelen krijgt om het huidige net op zijn minst te behouden.
Het regeerakkoord zou extra middelen voor het spoor voorzien.
Maar hoe ze het precies gaan invullen? Echt duidelijk is het niet.
Ik weet dat ze willen werken aan de toegankelijkheid en dat is broodnodig.
Hopelijk kan het net behouden en misschien zelfs uitgebreid worden.
Ik geloof in een klokvaste dienst Zottegem - Burst - Aalst.
Dromen zijn bedrog, maar ik zie mogelijkheden om na elektrificatie één van de S-treinen van/naar Aalst door te trekken.

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
EBFS
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2020, 14:53

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door EBFS »

Ik ben de presentatie van Oost-Vlaanderen aan het bekijken en er valt mij direct al iets op. De extra S34-trein zal niet stoppen in Nieuwkerken-Waas, behalve tijdens de spitsuren.

Ik snap de logica hier echt niet. Is dit nu zo storend dat ze eventjes halthouden op dit station voordat die trein in het eindstation Sint-Niklaas aankomt? Hoe gaan ze mensen in hemelsnaam op de trein krijgen als ze blijven stops overslaan? Elk station, hoe klein ook, verdient minstens een halfuursverbinding. Hoe kunnen die stations nu succes kennen als ze er amper treinen laten stoppen?

Het is natuurlijk niet alleen hier. In Brussel is het belachelijk hoeveel S-treinen kleine stations overslaan. En nu willen ze dit nog verder doorvoeren op andere lijnen?
Ducktape
Berichten: 438
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Ducktape »

Dan toch de extra S34 tussen Ant en Sint-Niklaas. Eerder was er hier vermeld dat deze niet ging rijden. In de routeplanner staat ie ook nog niet.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Davy »

Ik zie in de slides ook een IC Leuven - Ottignies - Charleroi, maar in de planner ook nog niet terug te vinden.
trainlovertje
Berichten: 2338
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door trainlovertje »

Davy schreef: 03 okt 2020, 11:13 Ik zie in de slides ook een IC Leuven - Ottignies - Charleroi, maar in de planner ook nog niet terug te vinden.
Er staat bij "Phase après 12/2020", dus dat zal voor december 2021 of december 2022 worden.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door LML »

Volgens de roadshow prov. Limburg zou de IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt volgend jaar in juni terug 2 afzonderlijke diensten worden:
IC Antwerpen-Mol-Hamont
L Mol-Hasselt
Dus opnieuw overstappen in Mol voor reizigers die pakweg van Herentals naar Leopoldsburg moeten.

Is dat tijdelijk tot wanneer er op Mol-Hasselt elektrisch gereden wordt dat het opnieuw een IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt wordt met elektrisch materieel? Of blijft dit na 12/'22 afzonderlijke treindiensten (zoals hierboven vernoemd)?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door ostbahnhof »

LML schreef: 03 okt 2020, 15:49 Volgens de roadshow prov. Limburg zou de IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt volgend jaar in juni terug 2 afzonderlijke diensten worden:
IC Antwerpen-Mol-Hamont
L Mol-Hasselt
Dus opnieuw overstappen in Mol voor reizigers die pakweg van Herentals naar Leopoldsburg moeten.

Is dat tijdelijk tot wanneer er op Mol-Hasselt elektrisch gereden wordt dat het opnieuw een IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt wordt met elektrisch materieel? Of blijft dit na 12/'22 afzonderlijke treindiensten (zoals hierboven vernoemd)?
zou moeten lukken: :-)
https://www.youtube.com/watch?v=mFo6p6RFjOY
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Stijn91 »


Floris Cappelle schreef:Beste,

Op de volgende link kun je de presentaties terugvinden van wat met het volgende vervoersplan zal gerealiseerd worden;
https://www.belgiantrain.be/nl/about-sn ... cAmcppzMLk
De projecten voor 2021 en 2022 krijgen begin volgend jaar een geactualiseerde timing.
Ze hebben wel degelijk een serieuzere uitbreiding van het aanbod onderzocht.
Ik geef enkele niet weerhouden projecten mee voor Vlaanderen:
* Halfuurdienst Geraardsbergen - Denderleeuw
Als de reden correct is wilt dit zeggen dat ze beginnen met perrons 6-9 te vernieuwen in Denderleeuw indien niet denk ik dat dit er gewoon nooit doorkomt.


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

ronny
Berichten: 537
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door ronny »

LML schreef: 03 okt 2020, 15:49 Volgens de roadshow prov. Limburg zou de IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt volgend jaar in juni terug 2 afzonderlijke diensten worden:
IC Antwerpen-Mol-Hamont
L Mol-Hasselt
Dus opnieuw overstappen in Mol voor reizigers die pakweg van Herentals naar Leopoldsburg moeten.

Is dat tijdelijk tot wanneer er op Mol-Hasselt elektrisch gereden wordt dat het opnieuw een IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt wordt met elektrisch materieel? Of blijft dit na 12/'22 afzonderlijke treindiensten (zoals hierboven vernoemd)?
Het is mij ook opgevallen dat "tijdelijk" is verdwenen uit de communicatie. Dit zou kunnen betekenen dat de i11/i10 rijtuigen op deze verbinding gaan verschijnen in juni in het vooruitzicht van de toekomstige verlenging naar Weert. Deze kunnen uiteraard niet gesplitst worden in Mol. Oorspronkelijk zouden in december de vierledige stellen komen op deze verbinding.
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Floris Cappelle »

ronny schreef: 03 okt 2020, 21:23
LML schreef: 03 okt 2020, 15:49 Volgens de roadshow prov. Limburg zou de IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt volgend jaar in juni terug 2 afzonderlijke diensten worden:
IC Antwerpen-Mol-Hamont
L Mol-Hasselt
Dus opnieuw overstappen in Mol voor reizigers die pakweg van Herentals naar Leopoldsburg moeten.

Is dat tijdelijk tot wanneer er op Mol-Hasselt elektrisch gereden wordt dat het opnieuw een IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt wordt met elektrisch materieel? Of blijft dit na 12/'22 afzonderlijke treindiensten (zoals hierboven vernoemd)?
Het is mij ook opgevallen dat "tijdelijk" is verdwenen uit de communicatie. Dit zou kunnen betekenen dat de i11/i10 rijtuigen op deze verbinding gaan verschijnen in juni in het vooruitzicht van de toekomstige verlenging naar Weert. Deze kunnen uiteraard niet gesplitst worden in Mol. Oorspronkelijk zouden in december de vierledige stellen komen op deze verbinding.
Beste,

Enig idee of er al enige vooruitgang geboekt is in de studies voor de verbinding naar Weert?
I10/I11 met Traxx dan? Of zijn er andere mogelijkheden?
Ik las eerder al dat breaks zouden dienst doen op die verbinding.
Indien het breaks (of toch vierledige (AM75?) worden, kunnen die wel splitsen in Mol vanaf de elektrificatie Mol - Hasselt afgewerkt is.

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door Steven »

De i11 was bij mijn weten vooral bedoeld om naar Luxemburg te rijden samen met hle 13 of 18. Dit om de MR96 te vervangen. Die daar niet meer kunnen rijden eens de 25 kV in het station van Arlon actief is.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: dienstregeling binnenland december 2020

Bericht door LML »

ronny schreef: 03 okt 2020, 21:23
LML schreef: 03 okt 2020, 15:49 Volgens de roadshow prov. Limburg zou de IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt volgend jaar in juni terug 2 afzonderlijke diensten worden:
IC Antwerpen-Mol-Hamont
L Mol-Hasselt
Dus opnieuw overstappen in Mol voor reizigers die pakweg van Herentals naar Leopoldsburg moeten.

Is dat tijdelijk tot wanneer er op Mol-Hasselt elektrisch gereden wordt dat het opnieuw een IC Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt wordt met elektrisch materieel? Of blijft dit na 12/'22 afzonderlijke treindiensten (zoals hierboven vernoemd)?
Het is mij ook opgevallen dat "tijdelijk" is verdwenen uit de communicatie. Dit zou kunnen betekenen dat de i11/i10 rijtuigen op deze verbinding gaan verschijnen in juni in het vooruitzicht van de toekomstige verlenging naar Weert. Deze kunnen uiteraard niet gesplitst worden in Mol. Oorspronkelijk zouden in december de vierledige stellen komen op deze verbinding.
De elektrificatie tot Hamont is een zekerheid. Maar de investeringen en werken tussen de Belgisch-Nederlandse grens en Weert ligt in Nederlandse handen. Daar moeten ze nog over beslissen. Ze zijn daar aan de zoveelste studie bezig, maar beslissingen nemen en de werken op het terrein blijven uit.

Ik geloof nooit dat er I10-/I11-rijtuigen op Antwerpen-Mol-Hamont komen vanaf juni volgend jaar (2021). Eerder treinstellen: hopelijk MS96, maar het zou eerder MS80 worden. Mol-Hasselt wordt door MW41'ers voorzien tot de elektrificatie van Mol-Hasselt klaar is (elektrische treinen rijden daar over een 2-tal jaar, december 2022 dus).
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie