dienstregeling binnenland december 2019

Alles over reizigerstreinen in België.
umbusko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jul 2020, 21:15
Locatie: Maastricht/Nijmegen (NL)

Re: dienstregeling binnenland december 2019

Bericht door umbusko »

CursorX schreef: 14 okt 2020, 17:23 Omdat we nog in deze dienstregeling zitten, de ic01 naar Eupen zou de eerste 2 weken van november via Montzen gaan rijden, dus voor diegenen die sight seeing willen doen...
Worden er in latere periodes ook nog werkzaamheden verwacht waarbij een dergelijke omleiding gereden gaat worden? Ik zou graag eens meereizen, maar vanuit Maastricht zal een dagje België "voor de lol" begin november nog niet tot de mogelijkheden behoren, vrees ik. :(
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: dienstregeling binnenland december 2019

Bericht door CursorX »

umbusko schreef: 16 okt 2020, 17:30
CursorX schreef: 14 okt 2020, 17:23 Omdat we nog in deze dienstregeling zitten, de ic01 naar Eupen zou de eerste 2 weken van november via Montzen gaan rijden, dus voor diegenen die sight seeing willen doen...
Worden er in latere periodes ook nog werkzaamheden verwacht waarbij een dergelijke omleiding gereden gaat worden? Ik zou graag eens meereizen, maar vanuit Maastricht zal een dagje België "voor de lol" begin november nog niet tot de mogelijkheden behoren, vrees ik. :(
Voorlopig geen idee, officieel werden we hier ook nog niet van ingelicht trouwens. Een wakkere treinbegeleider ontdekte het als bij toeval door de routeplanner.
umbusko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jul 2020, 21:15
Locatie: Maastricht/Nijmegen (NL)

Re: dienstregeling binnenland december 2019

Bericht door umbusko »

In ieder geval toch bedankt! :)
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: dienstregeling binnenland december 2019

Bericht door joverwimp »

Bij de werkzaamheden zie je deze van 31 okt t/m 15 nov: https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... oing-works
De routeplanner geeft wel vreemde resultaten: van Brussel-N naar Welkenraedt kom je ter bestemming op het uur '50, maar als je Eupen ingeeft als bestemming kom je (met dezelfde trein) 12 minuten later aan ('02) in Welkenraedt.
Erger gesteld is een vertrek vanuit de lijn 60, bv Asse: die stuurt je tot Brussel-Zuid. Naar Brussel-Noord met overstap in Jette is het een uur sneller.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: dienstregeling binnenland december 2019

Bericht door trainlovertje »

joverwimp schreef: 18 okt 2020, 17:09 Bij de werkzaamheden zie je deze van 31 okt t/m 15 nov: https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... oing-works
De routeplanner geeft wel vreemde resultaten: van Brussel-N naar Welkenraedt kom je ter bestemming op het uur '50, maar als je Eupen ingeeft als bestemming kom je (met dezelfde trein) 12 minuten later aan ('02) in Welkenraedt.
Erger gesteld is een vertrek vanuit de lijn 60, bv Asse: die stuurt je tot Brussel-Zuid. Naar Brussel-Noord met overstap in Jette is het een uur sneller.
De trein van Brussel naar Eupen komt aan in Welkenraedt om x:50 en vertrekt er verder richting Eupen om (x+1):02, 12 minuten later dus.
En ik krijg 2 opties aangeboden vanuit Asse naar Eupen: één met en één zonder overstap in Jette.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: dienstregeling binnenland december 2019

Bericht door rvdborgt »

joverwimp schreef: 18 okt 2020, 17:09 Bij de werkzaamheden zie je deze van 31 okt t/m 15 nov: https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... oing-works
De routeplanner geeft wel vreemde resultaten: van Brussel-N naar Welkenraedt kom je ter bestemming op het uur '50, maar als je Eupen ingeeft als bestemming kom je (met dezelfde trein) 12 minuten later aan ('02) in Welkenraedt.
Erger gesteld is een vertrek vanuit de lijn 60, bv Asse: die stuurt je tot Brussel-Zuid. Naar Brussel-Noord met overstap in Jette is het een uur sneller.
De NMBS-planner geeft voor de tussenstations helaas alleen vertrektijden. Kruising is zo te zien in Welkenraedt dus de 500 naar Eupen staat daar 12 minuten stil.
De planner geeft me beide opties vanaf Asse en daar is niks mis mee.

Groetjes,
Rian
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: dienstregeling binnenland december 2019

Bericht door joverwimp »

trainlovertje schreef: 18 okt 2020, 17:56 ... 2 opties aangeboden vanuit Asse naar Eupen: één met en één zonder overstap in Jette.
op mijn routeplanner stond 10' overstaptijd ingesteld; nu aangepast naar 0' waardoor de snelste route gevolgd wordt
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: dienstregeling binnenland december 2019

Bericht door ostbahnhof »

Nu kijk ik even op de nmbs app en website om morgen (zondag) een trip te maken van Antwerpen naar Oudenaarde: ik krijg enkel verbindingen via Brussel of Kortrijk.
De verbinding met de S51 komt niet te voorschijn.
Hoewel de verbinding er wel is als je apart zoekt: Antwerpen- Gent St. P. en Gent St. P. - Oudenaarde.
Weet iemand iets meer hierover?
Merci.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: dienstregeling binnenland december 2019

Bericht door rvdborgt »

ostbahnhof schreef: 24 okt 2020, 12:25 Nu kijk ik even op de nmbs app en website om morgen (zondag) een trip te maken van Antwerpen naar Oudenaarde: ik krijg enkel verbindingen via Brussel of Kortrijk.
De verbinding met de S51 komt niet te voorschijn.
Hoewel de verbinding er wel is als je apart zoekt: Antwerpen- Gent St. P. en Gent St. P. - Oudenaarde.
Je bent vanuit Antwerpen eerder in Oudenaarde als je in Gent blijft zitten en in Kortrijk overstapt.

Groetjes,
Rian
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: dienstregeling binnenland december 2019

Bericht door ostbahnhof »

dat klopt,5min. dan moet ik natuurlijk wel een spurtje inzetten, heb maar 3 min in Kortrijk. G ka toch maar voor de MW41 👍
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: dienstregeling binnenland december 2019

Bericht door joverwimp »

CursorX schreef: 16 okt 2020, 18:50
umbusko schreef: 16 okt 2020, 17:30
CursorX schreef: 14 okt 2020, 17:23 Omdat we nog in deze dienstregeling zitten, de ic01 naar Eupen zou de eerste 2 weken van november via Montzen gaan rijden, dus voor diegenen die sight seeing willen doen...
Worden er in latere periodes ook nog werkzaamheden verwacht waarbij een dergelijke omleiding gereden gaat worden? Ik zou graag eens meereizen, maar vanuit Maastricht zal een dagje België "voor de lol" begin november nog niet tot de mogelijkheden behoren, vrees ik. :(
Voorlopig geen idee, officieel werden we hier ook nog niet van ingelicht trouwens. Een wakkere treinbegeleider ontdekte het als bij toeval door de routeplanner.
Gisteren de trein naar Eupen genomen, die tot 14 november via Visé-Montzen-Welkenraedt rijdt (lijnen 40-24-39)
Mooi uitzicht vanop de viaducten van Berneau en Sint Martens Voeren op deze dorpskernen; zicht ook op centrum van Montzen.
Tunnels van Veurs en Remersdaal. Geen goederenverkeer gezien op 24.
In Eupen fietsten we naar Hergenrath, een grotendeels bewegwijzerde verbinding 'Inter-RAVeL Nord'; daar namen de trein terug via Welkenraedt.
Langs de lijn 39 werd een smal fietspad aangelegd. Overal hielden de fietsers halt en keken met grote ogen naar onze trein.
Plaats reactie