Re: Overname EBP Brussel-zuid
Geplaatst: 24 sep 2019, 16:43
ICE is beperkt tot Brussel-Noord
Inderdaad beperkt tot Brussel-NoordE* / TGV >>> 91xx - 98xx >>> London / France - Bruxelles-Midi ==> navette tussen Lille en Brussel via lijn 26-161
Benelux >>> 9200 >>> Brussel-Zuid - Amsterdam ==> Rijdt normaal
IC 01 >>> 500 >>> Oostende - Eupen ==> Omleiden via L 50 met stop te Denderleeuw en Schaarbeek
IC 03 >>> 1500 >>> Blankenberge - Genk ==> Omleiden via L 50 met stop te Denderleeuw en Schaarbeek
IC 06 >>> 1900 >>> Tournai - Brussels Airport-Zaventem ==> Beperkt tot Halle
IC 06 >>> 3700 >>> Mons - Brussels Airport-Zaventem ==> Beperkt tot Halle
IC 11 >>> 3400 >>> Binche - Schaarbeek ==> Via lijn 26 - lijn 161 tot Schaarbeek
IC 16 >>> 2100 >>> Bruxelles-Midi – Luxembourg ==> Rijdt normaal (eventueel beperkt tot Brussel-Noord)
Inderdaad beperkt tot Brussel-Noord
IC 17 >>> 2500 >>> Bruxelles-Midi - Dinant ==> Rijdt normaal (eventueel beperkt tot Brussel-Noord)
Neen, IC20 rijdt inderdaad via L28 maar is beperkt tot Brussel-Noord
IC 20 >>> 2200 >>> Gent - Aalst - Brussel - Dendermonde - Lokeren ==> Omleiden via lijn 50A en 28 en frontkering in Brussel-Zuid en -Noord (relatie wordt geknipt) met stop in Brussel-West op L 28
Oostende->Luchthaven keert in Brussel Noord (met aanpassisng treinnummer) en rijdt dan door de luchthaven weer via L36 naar NZV tot in Brussel-Zuid, waar gekeerd wordt. vandaar gaat het dan via L50 weer naar Denderleeuw, Kortrijk en Oostende.
IC 22 >>> 3300 >>> Brussel-Zuid - Antwerpen ==> Rijdt normaal en verzekert pendel Brussel-Zuid - Leuven met stop in Schaarbeek
IC 23 >>> 2300 >>> Oostende - Brussels-Airport-Zaventem ==> Via Denderleeuw op L.50 + pendel naar FBN met aanpassing van treinnummer tussen FBNL-FBMZ
Gewoon kering in FBN, en dan via L25N door Luchthaven naar Landen (normale reisweg)
IC 23 A >>> 2800 >>> Knokke - Gent - Brussels-Airport-Zaventem ==> Afgeschaft en wordt pendel Knokke- Brugge
IC 29 >>> 3600 >>> De Panne - Gent - Aalst - Landen ==> Via Denderleeuw op L.50 en frontkering te FBN, FBNL en FLD
neen, Beperkt tot Brussel-Noord
IC 31 >>> 3100 >>> Charleroi - Brussel - Antwerpen ==> Omleiden via L 28 met stop in Schaarbeek
De combinatie van beide S1-treinen rijdt door tot Charleroi
S1 >>> 1750 >>> Antwerpen-Centraal - Brussel-Zuid ==> Gekoppeld met S1 (195x) tot Antwerpen - Nijvel via L 28 met stop in Brussel-West op L 28
S1 >>> 1950 >>> Brussel - Nijvel ==> Gekoppeld met S1 (175x) tot Antwerpen - Nijvel via L 28 met stop in Brussel-West op L 28
Stuk Braine-Halle rijdt via L26/161/26 naar FBNL via noordzijde, en keert dan via L36 terug tot in NZV en Brussel-Zuid. Stuk Leuven-NZV rijdt gewoon L36 en is beperkt in Brussel-Noord
S2 >>> 3750 >>> Braine-Le-Comte – Leuven ==> Opsplitsen : Leuven - Brussel-Zuid en Braine-le-Comte - Halle en verlengen tot FBNL via L26/L161 en verder tot NZV + eventueel nog stops in Zaventem + Diegem. Deel Leuven - Brussel-Zuid rijdt via L 26
via L26/161 tot Schaarbeek
S6 >>> 1550 >>> Denderleeuw - Geraardsbergen - Enghien - Schaarbeek ==> vanaf Halle via L 26/L161 tot FBNL???
rijdt tot Brussel-Zuid
S8 >>> 6550 >>> Ottignies-Bruxelles Midi ==> Rijdt normaal (of beperkt tot Brussel-Noord indien niet mogelijk)
neen dit gedeelte rijdt enkel tussen Dendermonde en Jette (1e weekend) of Opwijk-Jette (2e weekend): zie bij IC20
S10 >>> 2050 >>> Aalst – Brussel-Zuid ==> Via Denderleeuw op L 50 en beperkt tot Brussel-Noord
S10 >>> 3850 >>> Brussel-Zuid - Dendermonde via L28 en beperkt tot Dendermonde - Brussel-West ==> uitwijken in Klein Eiland
Er rijdt ook nog een snelbus Halle-Brussel-Zuid
BUS 3850 >>> Halle - Brussel-Zuid ==> Bediening stopplaatsen tussen Halle en Brussel-Zuid
Ath zelf komen ze niet, ze passeren wel Edingen en Silly.AlexNL schreef:Hoe komen de TGVs eigenlijk op HSL1 als ze via L161 en L26 rijden? Ik heb op verschillende kaarten gekeken (zelfs luchtfoto's op Google Maps) en ik zie zo snel geen enkele verbinding tussen L26 en L1. Heb ik een wissel over het hoofd gezien, of rijden de treinen een omweg via L94 om uiteindelijk tussen Silly en Ath de HSL1 op te rijden?
De 1750 's rijden allemaal met vertraging omdat de geplande dienstregeling op lijn 28 onhaalbaar is. Zo zou Brussel-West - Vorst-Oost 3 minuten duren maar in werkelijkheid is dat 6. Op overstaps van 5 minuten in Brussel-West, die de planner natuurlijk geeft, kun je niet rekenen. Zie verder "vertragingsattest": http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... ttest.aspx