Capaciteitstekort in het weekend

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
BlackEagle
Berichten: 83
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Capaciteitstekort in het weekend

Bericht door BlackEagle » 07 sep 2019, 16:26

Elk weekend is het hetzelfde liedje: op de S32 Roosendaal-Puurs wordt structureel gereden met 1x MS75. Op spoorlijn 12 betekent dat dat de reizigerscapaciteit op de spoorlijn tot amper een kwart van het weekaanbod wordt gereduceerd: normaal rijdt er 2x/u een S32 met afwisselend Desiro en MS75, aangevuld met een lange stam M4 of M6 op de IC Essen-Charleroi.

Het gevolg is dat elke zaterdag die treinen stampvol zitten met mensen die in Antwerpen gaan winkelen, zeker tussen Kapellen en Antwerpen. Je zou denken dat de NMBS dan toch wel zou denken om toch tenminste met twee gekoppelde MS75's te rijden, zoals dat tijdens de spits in de week gebeurt. Maar nee, het blijven vier kleine wagonnetjes waar telkens honderden mensen zich in moeten proppen.

In het vervoersplan 2020 wordt wel overwogen om hier op zaterdag elk halfuur te gaan rijden, maar is het zo moeilijk om in tussentijd dan tenminste twee gekoppelde MS75-stellen in te zetten? Ik heb hier al herhaaldelijk klachtenmails over gestuurd, maar daar komt weinig reactie op...


jan_olieslagers
Berichten: 1312
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Capaciteitstekort in het weekend

Bericht door jan_olieslagers » 07 sep 2019, 16:31

Politiek inschakelen.
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.

rvdborgt
Berichten: 3061
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Capaciteitstekort in het weekend

Bericht door rvdborgt » 07 sep 2019, 18:07

BlackEagle schreef:
07 sep 2019, 16:26
Ik heb hier al herhaaldelijk klachtenmails over gestuurd, maar daar komt weinig reactie op...
Niet opgeven en vooral andere reizigers aansporen om hetzelfde te doen want er moeten voldoende klachten zijn voordat iets prioriteit krijgt. Het beste via niet via twitter of Fabecook maar via het klachtenformulier, zodat ze ook echt geregistreerd worden:
https://www.belgiantrain.be/nl/support/ ... n-services

Misschien moet je eens wat foto's van volle coupés en balkons toevoegen?

Groetjes,
Rian

Plaats reactie