Pagina 3 van 3

Re: CEO Infrabel en NMBS vragen veel meer geld

Geplaatst: 24 nov 2019, 10:50
door jan_olieslagers
...of, soms nog erger: ze een klein beetje uitvoert. Kwestie van enerzijds de budgetten niet al te zwaar te belasten en toch anderszijds niet met lege handen voor de kiezer te staan.

Re: CEO Infrabel en NMBS vragen veel meer geld

Geplaatst: 05 mei 2021, 00:01
door Shrek
Intussen is er een nieuwe stap in het verhaal: de CFO van Infrabel vraagt de regering uitdrukkelijk om een deel van de investeringsbudgetten om te zetten in werkingsdotatie.
Infrabel vindt het immers onlogisch om op één plaats nieuwe sporen te bouwen wanneer er op andere plaatsen sporen gesloten moeten worden wegens geen geld voor onderhoud.

Re: CEO Infrabel en NMBS vragen veel meer geld

Geplaatst: 07 mei 2021, 00:02
door TimJ36
"Er zijn andere manieren om de treinen beter te vullen"
Je zou de scholen een uurtje later kunnen laten starten (ik kijk dan vooral richting het hoger onderwijs, eventueel zelfs het secundair onderwijs op sommige dagen). Of werknemers enkele flexuren geven zodat ze bv. een uurtje vroeger huiswaarts keren om de spits te vermijden, enzovoort.