Geurhinder remmen I10 en I11
Geurhinder remmen I10 en I11
Hoi,
De laatste tijd heb ik al een paar keer meegemaakt dat er na het remmen een brandgeur merkbaar is in rijtuigen van het type I10 en I11. Is dit normaal?
Lukas
De laatste tijd heb ik al een paar keer meegemaakt dat er na het remmen een brandgeur merkbaar is in rijtuigen van het type I10 en I11. Is dit normaal?
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Re: Geurhinder remmen I10 en I11
Dat komt omdat ze van 160 of 200 snel afremmenLukas schreef:Hoi,
De laatste tijd heb ik al een paar keer meegemaakt dat er na het remmen een brandgeur merkbaar is in rijtuigen van het type I10 en I11. Is dit normaal?
Lukas
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Re: Geurhinder remmen I10 en I11
Dit is niets speciaal. Als je bv Leuven binnen rijdt kom je van 200 naar 160 en dan kun je aan 160 het station binnen. Dan moet je natuurlijk de remmen behoorlijk toe gooien om mooi stil te staan. Dit kan soms wel eens een geurtje veroorzaken.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Re: Geurhinder remmen I10 en I11
Tussen Herent en Brussel mogen ze toch ook 200 de i11/i10 met etcsCursorX schreef:Dit is niets speciaal. Als je bv Leuven binnen rijdt kom je van 200 naar 160 en dan kun je aan 160 het station binnen. Dan moet je natuurlijk de remmen behoorlijk toe gooien om mooi stil te staan. Dit kan soms wel eens een geurtje veroorzaken.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Re: Geurhinder remmen I10 en I11
Ook bij de M6-rijtuigen heb ik dit de laatste tijd al een paar keer gemerkt. In het bijzonder in de tunnel van Mortsel-Oude-God heb ik dit nu al een paar keer na elkaar gemerkt. Daar komen ze uiteraard niet van 160 km/u maar remmen ze ook sterk af.De geur blijft dan nog een tiental minuten hangen in het tunneltje.
Bezoek ook mijn fotopagina op Flickr: https://www.flickr.com/photos/woutverelst/
Re: Geurhinder remmen I10 en I11
Daar komen ze wel van 160 km/hWout912 schreef:Ook bij de M6-rijtuigen heb ik dit de laatste tijd al een paar keer gemerkt. In het bijzonder in de tunnel van Mortsel-Oude-God heb ik dit nu al een paar keer na elkaar gemerkt. Daar komen ze uiteraard niet van 160 km/u maar remmen ze ook sterk af.De geur blijft dan nog een tiental minuten hangen in het tunneltje.
Re: Geurhinder remmen I10 en I11
Awel dat zeg ik toch? Je komt van 200, je remt naar 160 en dan in het station naar 0. Exact wat ik hierboven zei.ianryckewaert13 schreef: ↑02 dec 2019, 07:15Tussen Herent en Brussel mogen ze toch ook 200 de i11/i10 met etcsCursorX schreef:Dit is niets speciaal. Als je bv Leuven binnen rijdt kom je van 200 naar 160 en dan kun je aan 160 het station binnen. Dan moet je natuurlijk de remmen behoorlijk toe gooien om mooi stil te staan. Dit kan soms wel eens een geurtje veroorzaken.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Re: Geurhinder remmen I10 en I11
Opvallend dat dit pas nu opgemerkt wordt, terwijl het toch iets is van alle tijden, enfin, van bij de invoering van schijf- en andere remmen. Met blokremmen had je dit nooit.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Geurhinder remmen I10 en I11
Is inderdaad niets abnormaal. Bij alle materieel met schijfremmen kan je dat tegenkomen als er sterk afgeremd is.
Re: Geurhinder remmen I10 en I11
[quote=overweg13 post_id=247095 time=1575291112 user_id=44]
Opvallend dat dit pas nu opgemerkt wordt, terwijl het toch iets is van alle tijden, enfin, van bij de invoering van schijf- en andere remmen. Met blokremmen had je dit nooit.
[/quote]
Bij de goederenwagons is nu al een tijdje een nieuw type schijfrempad in omloop dat meer stuift/rookt en dus ruikt. Waarschijnlijk zal de nmbs dus stillaan ook op die types overschakelen...
Opvallend dat dit pas nu opgemerkt wordt, terwijl het toch iets is van alle tijden, enfin, van bij de invoering van schijf- en andere remmen. Met blokremmen had je dit nooit.
[/quote]
Bij de goederenwagons is nu al een tijdje een nieuw type schijfrempad in omloop dat meer stuift/rookt en dus ruikt. Waarschijnlijk zal de nmbs dus stillaan ook op die types overschakelen...