Staking 19 december 2019
Re: Staking 19 december 2019
Meestal is schuiven met personeel niet zo evident als je denkt. Je moet met meerdere factoren rekening houden, wat deden ze de dag er voor, wat doen ze de dag nadien. Welke werkuren hebben ze de stakingsdag. In geval van treinbestuurders spelen lijn en materieelkennis ook nog een rol. Omdat de interval tussen diensten juist moet zijn spelen die eerste factoren dus ook een rol.
Re: Staking 19 december 2019
Er kan inderdaad niet veel geschoven worden. Eventueel wat diensten binnen hetzelfde depot die op ongeveer dezelfde moment beginnen, maar dat is het ook.rdv schreef: ↑20 dec 2019, 09:41 Hoe gaat het opstellen van het alternatieve treinplan in zijn werk? Ik heb de indruk dat de diensten waarvan de geplande TB & TBGs bevestigd hebben dat ze zullen werken, verder ingepland worden. Diensten waar het personeel niet komt opdagen worden geschrapt.
M.a.w., er wordt weinig moeite gedaan om te gaan schuiven met de werkwilligen, om zo een minder grillig aanbod te hebben. Klopt dat?
(Wellicht is er ook te weinig tijd om dat allemaal mooi in te plannen).
Het belangrijkste op zo'n stakingsdag is de betrouwbaarheid van wat er aangekondigd is, het aanbod an sich is zeer bijkomstig.
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: Staking 19 december 2019
Mijn indruk was dat er vooral in de avonduren en de daluren veel geschrapt is, maar dat zoveel mogelijk spitstreinen blijven rijden zijn. Dat lijkt mij dus een rationele inzet van mensen en middelen op de drukste treinen?