Staking 19 december 2019
Staking 19 december 2019
Op de NMBS website staat dat er 1 op de 3 S-treinen zou rijden.
We zijn nu 14u en volgens de reisplanner rijdt er vandaag nog welgeteld 1 S-trein naar Roosendaal.
Deze morgen zei de woordvoerder van de NMBS op de radio nog dat er op de lokale lijnen "iets minder " treinen zouden rijden dan op de hoofdlijnen.
Men stelt de zaken dus nogal optimistisch voor.
We zijn nu 14u en volgens de reisplanner rijdt er vandaag nog welgeteld 1 S-trein naar Roosendaal.
Deze morgen zei de woordvoerder van de NMBS op de radio nog dat er op de lokale lijnen "iets minder " treinen zouden rijden dan op de hoofdlijnen.
Men stelt de zaken dus nogal optimistisch voor.
-
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Staking 19 december 2019
Dat is toch altijd en overal? Ik denk dat het een belangrijk hoofdstuk is van de tegenwoordige opleidingen "marketing en communicatie".
Slecht nieuws dat men ook maar vanuit de verste verte kan ontkennen dient ontkend te worden, glashard, tot bewijs van het tegendeel.
Slecht nieuws dat men echt niet kan ontkennen moet men minimaliseren.
Slecht nieuws dat men ook maar vanuit de verste verte kan ontkennen dient ontkend te worden, glashard, tot bewijs van het tegendeel.
Slecht nieuws dat men echt niet kan ontkennen moet men minimaliseren.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Staking 19 december 2019
Volgens de planner hebben de S-treinen (vertrekuur uit Antwerpen-Centraal) van 6u20, 8u20 en 9u20 gereden en zullen die van 16u20, 18u20, 19u20, en 0u20 nog rijden. Dat zijn er 7 op 34, of ongeveer 1 op 5 op die verbinding.Adler schreef: ↑19 dec 2019, 14:09 Op de NMBS website staat dat er 1 op de 3 S-treinen zou rijden.
We zijn nu 14u en volgens de reisplanner rijdt er vandaag nog welgeteld 1 S-trein naar Roosendaal.
Deze morgen zei de woordvoerder van de NMBS op de radio nog dat er op de lokale lijnen "iets minder " treinen zouden rijden dan op de hoofdlijnen.
Men stelt de zaken dus nogal optimistisch voor.
Re: Staking 19 december 2019
Daarnaast heb je ook de nodige IC's naar Essen, die qua bediening op lijn 12 toch aardig in de buurt komen van een stoptrein. Natuurlijk sneu als je net naar Roosendaal moet.
Re: Staking 19 december 2019
Op andere verbindingen rijden dan weer meer treinen dan verwacht: op de verbinding Leuven - Mechelen - Sint-Niklaas bijvoorbeeld (die voor mij vandaag van belang is) rijden bijna alle treinen...
Re: Staking 19 december 2019
Ik woon in Heide en moet naar Roosendaal.
Om 14u geeft de planner nog 1 trein voor vandaag: 16.46u vertrek in Heide.
Re: Staking 19 december 2019
Het gaat over een gemiddelde over heel het land, niet over de bediening van één station.Adler schreef:Op de NMBS website staat dat er 1 op de 3 S-treinen zou rijden.
We zijn nu 14u en volgens de reisplanner rijdt er vandaag nog welgeteld 1 S-trein naar Roosendaal.
Deze morgen zei de woordvoerder van de NMBS op de radio nog dat er op de lokale lijnen "iets minder " treinen zouden rijden dan op de hoofdlijnen.
Men stelt de zaken dus nogal optimistisch voor.
Re: Staking 19 december 2019
NMBS website: Een S-trein en een L-trein op drie rijdt.
Staat daar bij gemiddeld ?
Re: Staking 19 december 2019
Die uitspraak slaagt altijd over het totaal van dat type verbinding. Hierbij drukt men zich zelden uit per lijn. Dat zou de info ook te langdradig maken.
Re: Staking 19 december 2019
Er staat ook niet bij "in het station Roosendaal" dus ik begrijp dat toch als een gemiddelde.
Re: Staking 19 december 2019
Zoiets gaat idd over het volledige net altijd.
Er rijdt letterlijk geen enkele S1 trein vandaag, en dat is dan de verbinding tussen de grootste en 2de grootste stad van het land...
Er rijdt letterlijk geen enkele S1 trein vandaag, en dat is dan de verbinding tussen de grootste en 2de grootste stad van het land...
Re: Staking 19 december 2019
Zoals aangegeven was in de planner. Dus de NMBS houdt zich er wel aan.Ducktape schreef:Zoiets gaat idd over het volledige net altijd.
Er rijdt letterlijk geen enkele S1 trein vandaag, en dat is dan de verbinding tussen de grootste en 2de grootste stad van het land...
Gelukkig rijden de ICtreinen tussen de 2 belangrijkste steden wel
Re: Staking 19 december 2019
Ik zal nooit begrijpen waarom er zo gefocust wordt op de IC's te laten rijden. Met een stoptrein is iedereen content. Niemand wordt achtergelaten in het kleinste station, alleen duurt het wat langer.Shrek schreef: ↑19 dec 2019, 16:59Zoals aangegeven was in de planner. Dus de NMBS houdt zich er wel aan.Ducktape schreef:Zoiets gaat idd over het volledige net altijd.
Er rijdt letterlijk geen enkele S1 trein vandaag, en dat is dan de verbinding tussen de grootste en 2de grootste stad van het land...
Gelukkig rijden de ICtreinen tussen de 2 belangrijkste steden wel
Minimale dienstverlening tussen grotere steden zou het beter genoemd worden.
Re: Staking 19 december 2019
De vraag is natuurlijk of je iedereen wel content wil hebben? Er is veel minder capaciteit beschikbaar, dan is het misschien beter van sommige stations niet te bedienen en de andere min-of-meer behoorlijk te bedienen.Ducktape schreef: ↑19 dec 2019, 21:51 Ik zal nooit begrijpen waarom er zo gefocust wordt op de IC's te laten rijden. Met een stoptrein is iedereen content. Niemand wordt achtergelaten in het kleinste station, alleen duurt het wat langer.
Minimale dienstverlening tussen grotere steden zou het beter genoemd worden.
Met enkel stoptreinen zie ik de kans veel groter dat hij vanaf Antwerpen al stampvol zit en dat er in Kontich, Duffel,... volk op het perron achterblijft.
Re: Staking 19 december 2019
De spreiding was ook niet al te best: tussen Gent en Dendermonde bvb waren er soms 3 verbindingen per uur (incl. via Brussel), en dan 2,5 uur niks.
Hoe gaat het opstellen van het alternatieve treinplan in zijn werk? Ik heb de indruk dat de diensten waarvan de geplande TB & TBGs bevestigd hebben dat ze zullen werken, verder ingepland worden. Diensten waar het personeel niet komt opdagen worden geschrapt.
M.a.w., er wordt weinig moeite gedaan om te gaan schuiven met de werkwilligen, om zo een minder grillig aanbod te hebben. Klopt dat?
(Wellicht is er ook te weinig tijd om dat allemaal mooi in te plannen).
Hoe gaat het opstellen van het alternatieve treinplan in zijn werk? Ik heb de indruk dat de diensten waarvan de geplande TB & TBGs bevestigd hebben dat ze zullen werken, verder ingepland worden. Diensten waar het personeel niet komt opdagen worden geschrapt.
M.a.w., er wordt weinig moeite gedaan om te gaan schuiven met de werkwilligen, om zo een minder grillig aanbod te hebben. Klopt dat?
(Wellicht is er ook te weinig tijd om dat allemaal mooi in te plannen).