Alle treinen komen toe

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Alle treinen komen toe

Bericht door Papanero »

IMG_20200107_123103.jpg
Zo wordt vandaag in Thurn & Taxis aangegeven dat één perron (richting Jette=>Dendermonde) gesloten is.
Er pour les francophones la même chose [emoji16].

Maar eigenlijk is het niet om mee te lachen.

Verstuurd met Tapatalk

jan_olieslagers
Berichten: 3505
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Alle treinen komen toe

Bericht door jan_olieslagers »

Niet om mee te lachen, dat is HET understatement van het nog prille jaar. HOEVEEL managers zijn er min of meer verantwoordelijk voor communicatie naar de reizigers toe? Toch minstens eentje bij Infrabel en een andere bij NMBS? Zien die nu hun bonus/premies voor 2019 en/of 2020 onmiddellijk geschrapt? Het zou best mogen, voor mijn part.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Alle treinen komen toe

Bericht door Papanero »

De tekst op zich lijkt nog geruststellend.... de gesloten poort iets minder !

Verstuurd met Tapatalk

Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Alle treinen komen toe

Bericht door Adler »

De grote vraag is of ze ook nog vertrekken.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Alle treinen komen toe

Bericht door Glodenox »

Voor zij die dat bordje niet kennen: onder die zwarte sticker staat de tekst om aan te geven op welk spoor de treinen toekomen, vandaar de ietwat vreemde zin. Als die info op het bordje niet klopt met de realiteit is de zwarte tape nog geen slechte keuze (hoewel ze dan best ook de zin in de titel van deze topic hadden kunnen overplakken). Maar uiteraard moet zo'n bordje gewoon tweetalig zijn in Brussel.

Verder is zo'n bordje eigenlijk veel te beperkt qua communicatie. Als dit nodig was om een kort incident af te handelen kan ik het nog begrijpen, maar als dit gepland was zou men eigenlijk veel duidelijker moeten kunnen zijn. Waarom is een perron afgesloten, voor hoe lang, etc. is allemaal nuttige informatie voor reizigers.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Alle treinen komen toe

Bericht door Adler »

Glodenox schreef: 07 jan 2020, 15:17 Voor zij die dat bordje niet kennen: onder die zwarte sticker staat de tekst om aan te geven op welk spoor de treinen toekomen, vandaar de ietwat vreemde zin.
Misschien was de zwarte tape op wegens besparingen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Alle treinen komen toe

Bericht door Steve »

Indien nog niet gedaan zou ik hen erover aanspreken via Facebook of Twitter.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Alle treinen komen toe

Bericht door Papanero »

Ik weet niets van een incident of geplande of ongeplande werken verder op het spoor waarvan het perron afgesloten was. Maar ik zie op lijn 28 wel vaker treinverkeer op één enkel spoor overdag tussen pakweg 10 en 15u. De trein van 15u16 richting Dendermonde reed terug op zijn normale spoor 1.

Het rare vandaag was dat vanmiddag 4 mannen (van een privé-bedrijf ?) met handmaaiers het gras en onkruid maaiden vlak langs lijn 28 tussen Thurn & Taxis en metrostation Belgica, maar dan aan de kant van spoor 2 waar de treinen wel (en in twee richtingen) reden ! Deze werken konden dus niet de reden zijn van het buiten gebruik stellen van het andere spoor.

Verstuurd met Tapatalk

jan_olieslagers
Berichten: 3505
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Alle treinen komen toe

Bericht door jan_olieslagers »

De tekst op zich lijkt nog geruststellend.... de gesloten poort iets minder !
Ik begrijp wel een beetje wat er bedoeld wordt, maar zou het omgekeerde dan beter zijn? Het perron wél toegankelijk, en helemaal géén indicatie dat er niet wordt bediend zoals in de dienstregeling voorzien? Daar komt op zijn minst ergernis van, bij reizigers die tevergeefs staan te wachten op een perron dat niet bediend wordt; en wellicht nog gevaar ook. Het afsluiten van het perron lijkt mij verdedigbaar, vermoedelijk zelfs aangewezen; maar de ondermaatse communicatie, en dan nog geeneens in alle plaatselijke talen, is beneden alle peil. Puur amateurisme!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Alle treinen komen toe

Bericht door Paul »

jan_olieslagers schreef: 07 jan 2020, 20:00 ... maar de ondermaatse communicatie, en dan nog geeneens in alle plaatselijke talen, is beneden alle peil. Puur amateurisme!
Enkel in een 'plaatselijke streektaal', me dunkt. In het Algemeen Nederlands komen de treinen niet toe maar aan.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Alle treinen komen toe

Bericht door Asterix »

Papanero schreef: 07 jan 2020, 15:35 Ik weet niets van een incident of geplande of ongeplande werken verder op het spoor waarvan het perron afgesloten was. Maar ik zie op lijn 28 wel vaker treinverkeer op één enkel spoor overdag tussen pakweg 10 en 15u. De trein van 15u16 richting Dendermonde reed terug op zijn normale spoor 1.

Het rare vandaag was dat vanmiddag 4 mannen (van een privé-bedrijf ?) met handmaaiers het gras en onkruid maaiden vlak langs lijn 28 tussen Thurn & Taxis en metrostation Belgica, maar dan aan de kant van spoor 2 waar de treinen wel (en in twee richtingen) reden ! Deze werken konden dus niet de reden zijn van het buiten gebruik stellen van het andere spoor.

Verstuurd met Tapatalk
Dat gebeurt daar op de lijn 28 wel regelmatig overdag: onderhoudswerkzaamheden met een dienst op enkelspoor als gevolg.
Plaats reactie