Hello Belgium

Alles over reizigerstreinen in België.
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Hello Belgium

Bericht door wbrm »

Bij mij ging het prima :D
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Hello Belgium

Bericht door wva »

Voila, ook aangevraagd, maar blijkbaar werkt de site niet met elke internet browser :?
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hello Belgium

Bericht door jan_olieslagers »

blijkbaar werkt de site niet met elke internet browser
[[afdwalend]]

Dat is me een dagelijkse ergernis. Er was een tijd dat van webdevelopers verlangd werd dat hun product ("deliverable") voldeed aan bepaalde minimumeisen, en aan bepaalde criteria die iedere browser moest kunnen waarmaken; vandaag is dat allemaal afgeschaft blijkbaar. In het kader van de zogezegde "vooruitgang", vermoedelijk. Bah!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Hello Belgium

Bericht door rvdborgt »

wva schreef: 31 aug 2020, 19:33 Voila, ook aangevraagd, maar blijkbaar werkt de site niet met elke internet browser :?
Rond 13u werkte de site prima in Chrome. Nu niet meer. In Firefox, Opera en Edge hetzelfde probleem. Daar lijkt me toch iets meer aan de hand.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hello Belgium

Bericht door Adler »

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de browser.
Volgens mij kan het systeem op dit moment de vele aanvragen niet aan.
Je hebt gezien wat er gebeurt bij Brantano als mensen iets (bijna) gratis krijgen.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Hello Belgium

Bericht door Papanero »

Werkte probleemloos (met Chrome) rond 16u en 22u30.

Maar waarom krijg je een railpass in het Frans wanneer je de aanvraag in het Engels doet ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Hello Belgium

Bericht door Shrek »

Engels is geen officiële taal van de NMBS, ze kunnen dus geen Engelstalig biljet uitgeven.
Maar uiteindelijk maakt het niet veel uit, hoeveel mensen wonen er in België die geen Nederlands, Frans of Duits spreken?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Hello Belgium

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 31 aug 2020, 23:13 Engels is geen officiële taal van de NMBS, ze kunnen dus geen Engelstalig biljet uitgeven.
Maar dat was de vraag niet...
Ik heb geen idee waarom de NMBS voor de reizigers die liever in het Engels bediend worden, kiest dat ze Frans krijgen. Misschien doen ze dat bij de gewone ticketverkoop ook wel, alleen wordt het daar niet zo expliciet aangekondigd. Misschien ook hebben ze wel eens een enquête gehouden onder de reizigers en was toen de uitkomst dat de grootste groep reizigers die in het Engels bediend willen worden, uit de drie beschikbare talen, de voorkeur had voor Frans. Tot zover mijn speculaas.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hello Belgium

Bericht door Adler »

Papanero schreef: 31 aug 2020, 23:05
Maar waarom krijg je een railpass in het Frans wanneer je de aanvraag in het Engels doet ?
Logica van de NMBS.
Daarom heet het ook een "Hello Belgium Railpass" en zijn alle nieuwe benamingen van ticketten in het Engels.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Hello Belgium

Bericht door thejay »

Ik heb gisteravond het formulier ingevuld (Chrome), maar ik wacht nog altijd op de bevestigingsmail...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hello Belgium

Bericht door Adler »

thejay schreef: 01 sep 2020, 07:47 Ik heb gisteravond het formulier ingevuld (Chrome), maar ik wacht nog altijd op de bevestigingsmail...
Ik heb het gisteren voormiddag aangevraagd en ook nog geen bevestigingsmail ontvangen.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Hello Belgium

Bericht door 4017-4018 »

Dag,

Wat is eigenlijk het bedoeling van deze aanvraag?
Ciao Ciao
stijn
Berichten: 303
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: Hello Belgium

Bericht door stijn »

Adler schreef: 01 sep 2020, 07:50 Ik heb het gisteren voormiddag aangevraagd en ook nog geen bevestigingsmail ontvangen.
Idem...
sander855
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jul 2016, 18:58
Locatie: Lint

Re: Hello Belgium

Bericht door sander855 »

Adler schreef: 01 sep 2020, 07:50
thejay schreef: 01 sep 2020, 07:47 Ik heb gisteravond het formulier ingevuld (Chrome), maar ik wacht nog altijd op de bevestigingsmail...
Ik heb het gisteren voormiddag aangevraagd en ook nog geen bevestigingsmail ontvangen.
Volgens de website krijg je een bevestigingsmail "binnen 72 uur na de behandeling van je aanvraag."
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Hello Belgium

Bericht door Davy »

Het werkt via het rijksregisternummer...
Dat heb ik wel (Belgische nationaliteit) maar woon net over de grens te Sluis. Zou men het daarheen opsturen?
Plaats reactie