Pagina 7 van 9

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 05 sep 2020, 13:54
door jan_olieslagers
{ taalgeneuzel in de marge }
With the Hello Belgium Railpass, SNCB invites you to
Dan mag men niet verbaasd zijn als sommige Engelstaligen beweren dat SNCB de officiële Engelse naam is van de maatschappij - daarover heb ik eens een stormpje meegemaakt op en.wikipedia. Gelukkig kreeg ik toen steun van een andere deelnemer hier.

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 05 sep 2020, 14:57
door Adler
Asterix schreef: 05 sep 2020, 13:35
Met zo een railpass kan je altijd iets doen. Een gratis uitstapje is immers toch altijd meegenomen? Al was het maar om eens een wandeling op het strand te gaan maken.
Wat ik wou zeggen is gewoon dat er veel mensen die pass zullen aanvragen alleen maar omdat het gratis is en hem nooit of bijna nooit zullen gebruiken.
Voor al de anderen die hem wel zullen gebruiken is het uiteraard nuttig.

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 05 sep 2020, 16:36
door overweg13
Wat me nog het meest verbaast, is dat de NMBS nog altijd zelf Railpass gebruikt. Heet dat ding tegenwoordig niet Standard Multi? Of is het veelbesproken gezond verstand dan toch teruggekeerd?

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 05 sep 2020, 17:04
door Adler
overweg13 schreef: 05 sep 2020, 16:36 Wat me nog het meest verbaast, is dat de NMBS nog altijd zelf Railpass gebruikt. Heet dat ding tegenwoordig niet Standard Multi? Of is het veelbesproken gezond verstand dan toch teruggekeerd?
Strikt genomen is het geen Standard Multi.
Een Standard Multi is bijvoorbeeld niet op naam en is voor 10 enkele reizen, dus geen 12.
En de Standard Multi heeft natuurlijk niet de beperking van 2 ritten per maand.
De volledige benaming voor de gratis pas is : Hello Belgium Railpass.
Ja dus toch weer Railpass, maar nog altijd beter dan de eerste naam Tournée nationale van Bellot.
Men had het ook Special Multi kunnen noemen :-)

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 07 sep 2020, 13:19
door wva
Vandaag mijn "Hello Belgium" pas ontvangen.... :D

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 15 sep 2020, 21:41
door thejay
Bevestigingsmail op zondag (!) 6/9 en vandaag in de brievenbus...

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 15 sep 2020, 21:52
door rvdborgt
thejay schreef: 15 sep 2020, 21:41 Bevestigingsmail op zondag (!)
Bevestigingsmails voor de toekenning van compensatie bij vertraging komen ook typisch op zondag.

Groetjes,
Rian

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 15 sep 2020, 22:05
door Stijn91
Vorige week maandag een aanvraag gedaan en nog geen bevestigingsmail ontvangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Re: Hello Belgium

Geplaatst: 15 sep 2020, 22:38
door Papanero
Aanvraag gedaan op 31 augustus
Bevestigingsmail op 3 september
Maar nog altijd niks ontvangen hier in 1020 Laken.

Ik weet van mensen die de aanvraag na mij hebben gedaan en hun railpass al een week geleden hebben ontvangen, in Koekelberg en in Alsemberg....

Blijkbaar dus weer een groot probleem met Bpost hier ik Laken [emoji3525]



Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk


Re: Hello Belgium

Geplaatst: 16 sep 2020, 06:47
door Adler
Door een 'bug' bij de verwerking hebben sommige mensen een pas ontvangen waar hun voornaam is vervangen door null :D
Ondertussen zijn er al zo’n twee miljoen aanvragen geweest.

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 16 sep 2020, 06:59
door rvdborgt
Papanero schreef: 15 sep 2020, 22:38 Aanvraag gedaan op 31 augustus
Bevestigingsmail op 3 september
Maar nog altijd niks ontvangen hier in 1020 Laken.

Ik weet van mensen die de aanvraag na mij hebben gedaan en hun railpass al een week geleden hebben ontvangen, in Koekelberg en in Alsemberg....
Na ook elders al meer ervaringen gelezen te hebben, lijkt er geen verband te zijn tussen het moment van aanvraag en van ontvangst, behalve dan dat de ontvangst na de aanvraag is...
Meerdere aanvragen op dezelfde dag, ook vlak na elkaar, leveren passen op die allemaal op een andere dag geleverd worden.

Groetjes,
Rian

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 16 sep 2020, 15:58
door Adler
Persoonlijke railpass van mijnheer null xxx :D
null.jpg

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 16 sep 2020, 17:25
door rvdborgt
Adler schreef: 16 sep 2020, 15:58 Persoonlijke railpass van mijnheer null xxx :D
null.jpg
Hm, juist. Ik dacht nu juist dat het gebruik van de gegevens uit het rijksregister ervoor zou zorgen dat op zijn minst de namen correct gespeld zouden worden...
Bij mij heeft dat in ieder geval goed gewerkt. Normaliter is er 1 op de 2 keer ergens een fout in mijn naam.

Groetjes,
Rian

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 16 sep 2020, 17:43
door Adler
rvdborgt schreef: 16 sep 2020, 17:25
Adler schreef: 16 sep 2020, 15:58 Persoonlijke railpass van mijnheer null xxx :D
null.jpg
Hm, juist. Ik dacht nu juist dat het gebruik van de gegevens uit het rijksregister ervoor zou zorgen dat op zijn minst de namen correct gespeld zouden worden...
Bij mij heeft dat in ieder geval goed gewerkt. Normaliter is er 1 op de 2 keer ergens een fout in mijn naam.
Blijkbaar zijn er een heleboel passen verstuurd met null als voornaam.
Volgens de woordvoerder van de NMBS door een 'bug' in het systeem.

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 16 sep 2020, 19:42
door jan_olieslagers
een 'bug' in het systeem.
Politiek correcte term voor "een programmeur heeft er overheen gekeken en het is in productie gebracht zonder dat er ook maar één test over struikelde". Of de fout dan bij de programmeur (v/m) ligt of bij de testers (x/m/v) of bij de projectleider (x/v/m) is vandaag niet meer relevant: er is een politiek correcte verklaring aangeboden en dat hoort te volstaan. Let wel: dit is geen exclusiviteit van ons spoorbedrijf, in de hele samenleving/industrie gebeurt hetzelfde. Uitgerekend vandaag heb ik een bekend telecom-aanbieder de bons gegeven om precies dezelfde reden - maar ik hoop niet echt op een verbetering bij het alternatief, hoogstens op een lagere factuur.
























































bah






































bah

































BAH BAH BAH