Re: Revisie M6-rijtuigen
Geplaatst: 25 mei 2023, 07:05
Het makkelijkste is dat de gereviseerde rijtuigen geen display meer hebben aan de buitenkant...
Het fietsruitig heeft toch altijd een 2de klasse gehad bovenaan? Zoals te zien op deze fotodesirootje schreef: ↑24 mei 2023, 21:08kijk door de deuren, de geriviseerde deuren zijn rood vanbinnen, de oude zijn denk ik grijs? natuurlijk hebben sommige al de klasse aanduidingen zoals de M7, andere niet. Ook nog een kleine tip, het fietsrijtuig had vroeger een 1e klasse boven, de stoelen zijn vervangen maar die stopcontacten zitten er nog, wel vind ik dat de stoelen te ver van elkaar staan om comfortabel het tafeltje te gebruiken...Knipex schreef: ↑24 mei 2023, 20:54 Vorige week in het station van Leuven in een M6 rijtuig gestapt.
Mijn GSM hat lege accu en ik wilde laden via de stop contacten. Echter zat ik in een ouder rijtuig met slechts 2 stopcontacten en die waren in gebruik.
Ik ben nog naar het volgend rijtuig gestapt, maar dit was ook een ouder rijtuig. Dus geen geluk.
Is er mogelijk om van buiten te herkennen als het een M6 rijtuig gerevisserd / stopcontacten heeft ?
Het fietsrijtuig had origineel deels een eerste klasse afdeling bovenaan, zoals te zien op deze foto:
Lezen is een kunst :) :desirootje schreef: ↑25 mei 2023, 14:14 kleine detour, maar was de 1e klasse dan gescheiden van de 2e met een deur of zo? En is het wel zo slim om mensen te laten roken in ene trein zonder ramen die open kunnen, juist boven de plaatsen waar iemand met een rolstoel zat?
Over de wijsheid van mensen laten roken: dat is nooit slim, op geen enkele plaats. Maar vroeger werd daar heel wat losser mee omgegaan. Iedereen, zowel overheid als burger, kon toen beter compromissen aanvaarden, veel beter dan vandaag gangbaar is.De klassea werden gescheiden door een plexiwand zonder binnendeur.
dus de desiro was niet de eerste trein die dat deed...jan_olieslagers schreef: ↑25 mei 2023, 14:17Lezen is een kunst :desirootje schreef: ↑25 mei 2023, 14:14 kleine detour, maar was de 1e klasse dan gescheiden van de 2e met een deur of zo? En is het wel zo slim om mensen te laten roken in ene trein zonder ramen die open kunnen, juist boven de plaatsen waar iemand met een rolstoel zat?De klassea werden gescheiden door een plexiwand zonder binnendeur.
Vroeger bij M4 hadden een blauwe band van buiten en daar kon je zien waar de rokersruimte was. Dacht bij M5en ook? Bij I10 was deze gescheiden door glas met glazen binnendeur. I11 was enkel glas achter de zetels, maar geen deur. Desiro's hebben nooit een rokersruimte gehad. Die zijn ver na 2003 gemaakt. Ik heb het nog geweten dat ze rookte op de trein. Bij I11 zat de asbak zelfs in de tafel.desirootje schreef: ↑25 mei 2023, 14:30dus de desiro was niet de eerste trein die dat deed...jan_olieslagers schreef: ↑25 mei 2023, 14:17Lezen is een kunst :desirootje schreef: ↑25 mei 2023, 14:14 kleine detour, maar was de 1e klasse dan gescheiden van de 2e met een deur of zo? En is het wel zo slim om mensen te laten roken in ene trein zonder ramen die open kunnen, juist boven de plaatsen waar iemand met een rolstoel zat?De klassea werden gescheiden door een plexiwand zonder binnendeur.
dat weet ik van de desiro, ik had het op een deurloze plexiwand om de klassen te scheiden, een klein grapje...260689 schreef: ↑25 mei 2023, 15:04Vroeger bij M4 hadden een blauwe band van buiten en daar kon je zien waar de rokersruimte was. Dacht bij M5en ook? Bij I10 was deze gescheiden door glas met glazen binnendeur. I11 was enkel glas achter de zetels, maar geen deur. Desiro's hebben nooit een rokersruimte gehad. Die zijn ver na 2003 gemaakt. Ik heb het nog geweten dat ze rookte op de trein. Bij I11 zat de asbak zelfs in de tafel.