Trein vertrekt met alle deuren open

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Martindsm
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2020, 17:16

Trein vertrekt met alle deuren open

Bericht door Martindsm »

Opmerkelijk tafereel vandaag in Gent St Pieters: IC 412 vertrekt om 12:53 (in plaats van 12:54, wat op zich niet zo opmerkelijk is denk ik) Met alle deuren open. Na enkele tientallen meters sluiten de deuren alsnog en volgt een remming tot stilstand. AVG brandde niet (ik ben hier niet 100% zeker van), het sein op het einde van perron stond wel op groen. Hoe kan zoiets gebeuren? :?:
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Trein vertrekt met alle deuren open

Bericht door CursorX »

Martindsm schreef: 09 nov 2020, 14:21 Opmerkelijk tafereel vandaag in Gent St Pieters: IC 412 vertrekt om 12:53 (in plaats van 12:54, wat op zich niet zo opmerkelijk is denk ik) Met alle deuren open. Na enkele tientallen meters sluiten de deuren alsnog en volgt een remming tot stilstand. AVG brandde niet (ik ben hier niet 100% zeker van), het sein op het einde van perron stond wel op groen. Hoe kan zoiets gebeuren? :?:
Een stuk kan ik beantwoorden: bij het meeste materiaal sluiten deuren vanzelf vanaf 5km/u, dus dat is logisch...

Waarom de trein vertrok, dat kan allerlei redenen hebben, daarover speculeren heeft weinig zin.
Plaats reactie