Omleiding Antwerpen-Poperinge

Alles over reizigerstreinen in België.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door HLE18 »

Deze morgen zag ik dat er in Dendermode een trein naar Poperinge was, curieus hoe dat kwam eens op de app gaan kijken.
Daar zag ik wel een bijzondere rit :lol: .
omleiding_poperinge.png
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door jan_olieslagers »

:) vooral de extra halte in Dendermonde is opmerkelijk, als tussenstop tussen Waregem en Kortrijk ;) 't Zal wel weer "aan den computer" liggen, zeker... Maar men moet toegeven dat het niet eenvoudig is om bekwame informatici aan te werven, dezer dagen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door ovspotter_be »

jan_olieslagers schreef: 02 mar 2022, 18:53 :) vooral de extra halte in Dendermonde is opmerkelijk, als tussenstop tussen Waregem en Kortrijk ;) 't Zal wel weer "aan den computer" liggen, zeker... Maar men moet toegeven dat het niet eenvoudig is om bekwame informatici aan te werven, dezer dagen.
Ik heb zulke dingen ook al meegemaakt hoor, zeker als de S5 wordt beperkt tot Vilvoorde.
Hier hadden ze Vilvoorde toegevoegd als extra halte voor Weerde en Eppegem, en de normale halte in Vilvoorde afgeschaft.
En die spoorwijziging in Eppegem is ook opmerkelijk, want spoor 6 in Eppegem bestaat niet.
Schermafbeelding 2022-03-02 193541.png
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door jan_olieslagers »

Wahaha, grappig inderdaad. De computers moeten er daar straf zijn op achteruit gegaan; toen ik er nog mee voor instond zou dat allemaal gene waar geweest zijn!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door ovspotter_be »

jan_olieslagers schreef: 02 mar 2022, 19:41 Wahaha, grappig inderdaad. De computers moeten er daar straf zijn op achteruit gegaan; toen ik er nog mee voor instond zou dat allemaal gene waar geweest zijn!
Ik had de gezichten van de reizigers in Eppegem wel willen zien toen de omroep afging dat die trein vertrok vanaf spoor 6 in plaats van spoor 4.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe dat mogelijk is, ik denk dat als je kijkt naar de vertrektijd en de spoorwijziging iemand zich gewoon vergist had tussen Eppegem en Vilvoorde, wat natuurlijk wel pijnlijk is voor de reizigers in Weerde en Eppegem die hoopte met een trein te nemen die in de app stond als "rijdt", maar toch niet passeerde.
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door jan_olieslagers »

Ja, het lijkt op een vergissing, en dat kan men niemand persoonlijk kwalijk nemen. Maar als professioneel informaticus heb ik wel ernstige vragen bij het in productie stellen van software die dit soort kemels toelaat en publiceert. Wie heeft de kwaliteitscontrole gedaan? Wie tekent verantwoordelijk?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
pietje
Berichten: 638
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door pietje »

Misschien dat ze daar ook "Agile" werken, dan krijg je dit soort onzin.
1 van de speerpunten bij Agile is MVP releases en dat staat dan voor Minimum Viable Product, wat meestal tot gevolg heeft dat nooit nog iets deftig wordt afgewerkt.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door dentheo »

Ach ja...wanneer de Benelux niet via Noorderkempen Breda rijdt, wegens harde wind,staat hij in de app en website meestal na Antwerpen als geannuleerd...dat hij via een andere route naar Rotterdam en Amsterdam rijdt, achter mijn tuin, adt weet Brussel meestal niet ....

Ik heb geen idee wat er in A-centraal op de borden staat....ik hoop het juiste bericht.
Theo
Groeten vanop de Heide
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door rdv »

Tijdens de storm op 18 Februari stond er in de app een trein Brussel Noord - Kust via spoor 2 in Brussel-Zuid.
Alle begrip voor de hectiek op dat moment, maar dat "de computer" zoiets toelaat, is toch vreemd.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door ovspotter_be »

rdv schreef: 03 mar 2022, 17:25 Tijdens de storm op 18 Februari stond er in de app een trein Brussel Noord - Kust via spoor 2 in Brussel-Zuid.
Alle begrip voor de hectiek op dat moment, maar dat "de computer" zoiets toelaat, is toch vreemd.
Veel plezier aan alle reizigers die spoor 2 aan het zoeken waren, niet wetende dat dat (volgens mij alvast) verstopt zit achter de Channel Terminal.
Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar dit toont wel aan het systeem voor perrontoewijzigingen niet is gekoppeld aan het signalisatiesysteem, want anders zou dat inderdaad niet kunnen, tenzij de trein eerst Zuid voorbijrijdt om kop te maken naar spoor 2 natuurlijk.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door ovspotter_be »

dentheo schreef: 03 mar 2022, 15:15 Ach ja...wanneer de Benelux niet via Noorderkempen Breda rijdt, wegens harde wind,staat hij in de app en website meestal na Antwerpen als geannuleerd...dat hij via een andere route naar Rotterdam en Amsterdam rijdt, achter mijn tuin, adt weet Brussel meestal niet ....

Ik heb geen idee wat er in A-centraal op de borden staat....ik hoop het juiste bericht.
Dat ben ik al gewoon, realtime gegevens uit Nederland worden niet getoond in de NMBS-app (de NMBS International app weet ik niet) dus staat deze inderdaad meestal afgeschaft na Antwerpen, terwijl ze beter gewoon de haltes in Noorderkempen en Breda konden afschaffen in het geval dat de Benelux wordt omgeleid over Roosendaal.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door rvdborgt »

ovspotter_be schreef: 03 mar 2022, 17:36 Dat ben ik al gewoon, realtime gegevens uit Nederland worden niet getoond in de NMBS-app (de NMBS International app weet ik niet) dus staat deze inderdaad meestal afgeschaft na Antwerpen, terwijl ze beter gewoon de haltes in Noorderkempen en Breda konden afschaffen in het geval dat de Benelux wordt omgeleid over Roosendaal.
Mogelijk zie je meer bij "vertragingsattest". In de app en in de planner op de website verbergt de NMBS vertragingen in het buitenland, terwijll die onder "vertragingsattest" weel zichtbaar zijn, ook voor treinen die nog onderweg zijn. Mogelijk is daar voor geheel of gedeeltelijk uitvallende treinen ook meer te zien.

Groetjes,
Rian
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door 4017-4018 »

rvdborgt schreef: 03 mar 2022, 20:48
ovspotter_be schreef: 03 mar 2022, 17:36 Dat ben ik al gewoon, realtime gegevens uit Nederland worden niet getoond in de NMBS-app (de NMBS International app weet ik niet) dus staat deze inderdaad meestal afgeschaft na Antwerpen, terwijl ze beter gewoon de haltes in Noorderkempen en Breda konden afschaffen in het geval dat de Benelux wordt omgeleid over Roosendaal.
Mogelijk zie je meer bij "vertragingsattest". In de app en in de planner op de website verbergt de NMBS vertragingen in het buitenland, terwijll die onder "vertragingsattest" weel zichtbaar zijn, ook voor treinen die nog onderweg zijn. Mogelijk is daar voor geheel of gedeeltelijk uitvallende treinen ook meer te zien.

Groetjes,
Rian
Op de "vertragingsattest" werd het zelfde getoont, in idder geval IC 9272, die stond met vertrekpunt in Antwerpen C, terwel hij wel was vertrokken uit Amsterdam..
Ciao Ciao
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door groentje »

Ons systeem laat geen (intuïtieve?) omleiding met behoud van de stops in het buitenland toe. Maar om een Benelux om te leiden, moeten we wel de route wijzigen van L4 naar L12...
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Omleiding Antwerpen-Poperinge

Bericht door dentheo »

groentje schreef: 04 mar 2022, 09:32 Ons systeem laat geen (intuïtieve?) omleiding met behoud van de stops in het buitenland toe. Maar om een Benelux om te leiden, moeten we wel de route wijzigen van L4 naar L12...
Valt nog mee dat het voor de wissels wel werkt .

De reizigers....ja...hoe heet dat collatoral damage ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie