Aantal HLE18 in de samenstelling van een trein.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Aantal HLE18 in de samenstelling van een trein.

Bericht door Steve »

En wat dan met de autonome M7-stammetjes die op Luik- Quiévrain rijden? Die rijden dezelfde helling op en hebben zelfs een GF-koppeling aan beide kanten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aantal HLE18 in de samenstelling van een trein.

Bericht door Steven »

De autonome M7 treinen bekijkt men als een motorstel. Daar zijn nooit opdruklocomotieven voor voorzien. Net zoals alle andere stellen ook al jaren alleen naar boven rijden in alle seizoenen. Zelfs een 18 of 13 zou bij droog weer en 50% tractievermogen de helling op geraken. De maximale snelheid zal niet lukken en er zal vertraging zijn maar dat is dan ook alles. Doch om niet te veel afwijkingen te hebben op de regels tracht men het simpel te houden.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Aantal HLE18 in de samenstelling van een trein.

Bericht door Klassiekje »

Er rijden op dit moment nog geen M7 op Luik-Quiévrain :wink:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Aantal HLE18 in de samenstelling van een trein.

Bericht door overweg13 »

Toch wel. Lees er mijn blog maar eens op na, toen we in Braives stapten en met 1708 naar Landen reden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Aantal HLE18 in de samenstelling van een trein.

Bericht door Klassiekje »

overweg13 schreef: 13 aug 2022, 16:54 Toch wel. Lees er mijn blog maar eens op na, toen we in Braives stapten en met 1708 naar Landen reden.
Ah, ik was ze nog niet tegengekomen daar.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Aantal HLE18 in de samenstelling van een trein.

Bericht door Steve »

Als "zelf nog niet tegengekomen" het enige fundament is, zou je misschien toch iets voorzichtiger kunnen zijn in het ronduit tegenspreken van een stelling die wél op observatie en bevestiging door opzoeking gebaseerd is (en dat laatste is met pakweg een Beluxtrains.net een koud kunstje). :wink:
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Aantal HLE18 in de samenstelling van een trein.

Bericht door Klassiekje »

Steve schreef: 13 aug 2022, 21:36 Als "zelf nog niet tegengekomen" het enige fundament is, zou je misschien toch iets voorzichtiger kunnen zijn in het ronduit tegenspreken van een stelling die wél op observatie en opzoeking gebaseerd is (en dat laatste is met pakweg een Beluxtrains.net een koud kunstje). :wink:
Ik heb effectief opzoekingswerk gedaan en zag overal MR80. En niet op Beluxtrains. :wink:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Aantal HLE18 in de samenstelling van een trein.

Bericht door overweg13 »

Het is trouwens niet zo eenvoudig om op dit moment voorspellingen te doen over het ingezette materieel, door de sluiting van lijn 96 tussen Halle en Braine-le-Comte. IC's 34xx zijn beperkt tot Halle - Turnhout en met de IC's 17xx ligt het nog wat ingewikkelder: de meeste zijn beperkt tot Brussel-Zuid - Liège-Guillemins en van de voorziene samenstellingen, zoals je ze in BeLux vindt, is er tegenwoordig zelden sprake.
Komt daar nog bovenop dat ik me niet kan herinneren dat er in de voorbije jaren al zoveel wijzigingen in de voorziene inzet zijn geweest als dit jaar. De komst van M7 en de daarmee gepaard gaande verschuivingen, de pogingen om niet te veel aircoloze treinen in te zetten maken het allemaal erg ingewikkeld.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie